Welk boek ben jij nu aan het lezen? [3]
-
Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen? [2]
Toekomst voor Israel, van Wilhelmus a Brakel, (in hedendaags nederlands overigens..)
Het is oorspronkelijk een hoofdstuk uit "de redelijke godsdienst..", nu als boekje!
Het is oorspronkelijk een hoofdstuk uit "de redelijke godsdienst..", nu als boekje!
Varensporen en olifanten.
In de restantenkast bij Smitje.
Wel veel drukfouten.
In de restantenkast bij Smitje.
Wel veel drukfouten.
Hm ja... maar wel een prachtig boek. Moet hem weer eens gaan lezen, maar nu bezig in Mere Christianity. Ik vind dat stukje mooi als hij het over de mogelijkheid van buitenaards leven heeft. Weet nog wel dat hij dat heel mooi uiteenzette.
C.S. Lewis was een begenadigd schrijver...
C.S. Lewis was een begenadigd schrijver...
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Nu bijna uit, maar eerst 'Gods beloften aan Zijn Jakobsvolk' van ds. J. Koster uitgelezen en 'Uit de Pastorie' deel 5 van ds. J. Roos er even tussendoor.caprice schreef:Het leven en sterven van meneer Kwaad van John Bunyan.
Veel leestijd met deze dagen.
Gewetensbezwaarde trouwambtenaar - 'De totalitaire staat werpt het geweten van haar burgers weg als een waardeloos vod'
Dr. J.H. Bavinck
Dr. J.H. Bavinck
Het is meer een belangstellende vraag...maar lezen jullie altijd alleen "stichtelijke" boeken 

Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
- J.C. Philpot
Behoudens enkele uitzonderingen wel ja.Orchidee schreef:Het is meer een belangstellende vraag...maar lezen jullie altijd alleen "stichtelijke" boeken
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.
George Whitefield
George Whitefield
Mag ja geen andere "ontspannende" boeken lezenJ.C. Philpot schreef:Behoudens enkele uitzonderingen wel ja.Orchidee schreef:Het is meer een belangstellende vraag...maar lezen jullie altijd alleen "stichtelijke" boeken

Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Ik zie 'Uit de Pastorie' en 'Het leven en sterven van meneer kwaad' als ontspannende boeken. Net als bijvoorbeeld 'De oude schoolmatres'.Orchidee schreef:Mag ja geen andere "ontspannende" boeken lezenJ.C. Philpot schreef:Behoudens enkele uitzonderingen wel ja.Orchidee schreef:Het is meer een belangstellende vraag...maar lezen jullie altijd alleen "stichtelijke" boeken
Gewetensbezwaarde trouwambtenaar - 'De totalitaire staat werpt het geweten van haar burgers weg als een waardeloos vod'
Dr. J.H. Bavinck
Dr. J.H. Bavinck
- J.C. Philpot
Ik mag heel veel, maar niet alles is even nuttig. Ik lees graag geestelijke boeken, omdat daar mijn hart ligt. Dat is wat echt belangrijk is, objectief gezien maar ook in mijn leven. En omdat mijn hart daar ligt is het echt geen straf voor mij.Orchidee schreef:Mag ja geen andere "ontspannende" boeken lezen
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.
George Whitefield
George Whitefield
Daar sluit ik me graag bij aan.J.C. Philpot schreef:Ik mag heel veel, maar niet alles is even nuttig. Ik lees graag geestelijke boeken, omdat daar mijn hart ligt. Dat is wat echt belangrijk is, objectief gezien maar ook in mijn leven. En omdat mijn hart daar ligt is het echt geen straf voor mij.Orchidee schreef:Mag ja geen andere "ontspannende" boeken lezen
Dr. J.H. Bavinck
Dr. J.H. Bavinck
Vaak wel, maar niet uitsluitend ik kan ook genieten van een "gewoon" boek. Verder lees ik veel geschiedenis (Vooral over het Romeinse rijk, de eerste en tweede wereldoorlog en de nederlandse geschiedenis.) B.v.Orchidee schreef:Het is meer een belangstellende vraag...maar lezen jullie altijd alleen "stichtelijke" boeken

Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
- Johann Gottfried Walther
Als ik wat lees is het meestal stichtelijk ja.Orchidee schreef:Het is meer een belangstellende vraag...maar lezen jullie altijd alleen "stichtelijke" boeken
Soms ook wel geschiedenis.
"Zie, de Heere is gekomen met Zijn vele duizenden heiligen, om gericht te houden tegen allen, en te straffen alle goddelozen onder hen, vanwege al hun goddeloze werken, die zij goddelooslijk gedaan hebben, en vanwege alle harde woorden, die de goddeloze zondaars tegen Hem gesproken hebben"
Ik heb net Tikkop van Adriaan van Dis gelezen. Niet direct "stichtelijk" in de zin van een geestelijk boek. Maar het boek verontrustte wel enorm. Daarbij verhaalt het een heel stuk recente geschiedenis. Ik lees zelf veelal literatuur om de wereld om mij heen te begrijpen. . ..Orchidee schreef:Het is meer een belangstellende vraag...maar lezen jullie altijd alleen "stichtelijke" boeken
Nee hoor, ik lees heel veel, kranten, boeken, ik kreeg onlangs een boek over de buurt waar ik geboren ben, heel leuk om te lezen, met prachtige foto's ook. Ik kreeg voor Sinterklaas het boek van Teunie, ook wel onderhoudend geschrevenOrchidee schreef:Het is meer een belangstellende vraag...maar lezen jullie altijd alleen "stichtelijke" boeken

Als het boek over het leven gaat, kan het op bepaalde manier ook stichtelijk zijn !
Ik ben ook dol op oude boeken, voor de oorlog geschreven.
Rudolf van Reest is 1 van mijn favo's.
Maar ik lees ook K. Norel en Anne de Vries

Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Mijn dochter heeft net het boek: Hannah Shah, dochter van een imam gelezen...scape schreef:Ik heb net Tikkop van Adriaan van Dis gelezen. Niet direct "stichtelijk" in de zin van een geestelijk boek. Maar het boek verontrustte wel enorm. Daarbij verhaalt het een heel stuk recente geschiedenis. Ik lees zelf veelal literatuur om de wereld om mij heen te begrijpen. . ..Orchidee schreef:Het is meer een belangstellende vraag...maar lezen jullie altijd alleen "stichtelijke" boeken
Gebaseerd op een waargebeurd verhaal...
Erg schokkend, niet direct christelijk, maar wel realistisch!
Is dit dan fout of goed om te lezen? Ik vind het zelf goed, want je leest wel wat er in de echte wereld gebeurt!