Preken beluisteren op internet
Re: Preken beluisteren op internet
Zijn er nog kijkers naar de lezing van Ds Simons : http://kijkdaar.jijdaar.nl/ ?
- MarthaMartha
goed idee, wij haken nu aan....Wilhelm schreef:Zijn er nog kijkers naar de lezing van Ds Simons : http://kijkdaar.jijdaar.nl/ ?
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
MarthaMartha schreef:goed idee, wij haken nu aan....Wilhelm schreef:Zijn er nog kijkers naar de lezing van Ds Simons : http://kijkdaar.jijdaar.nl/ ?
19 nov Levensbronavond spreker : Ds CG Vreugdenhil .
Wordt die lezing ook live uitgezonden eigenlijk ?
- MarthaMartha
waarschijnlijk wel...Wilhelm schreef:MarthaMartha schreef:goed idee, wij haken nu aan....Wilhelm schreef:Zijn er nog kijkers naar de lezing van Ds Simons : http://kijkdaar.jijdaar.nl/ ?
die van ds Simons van vanavond was in elk geval indrukwekkend!
MarthaMartha schreef:waarschijnlijk wel...Wilhelm schreef:MarthaMartha schreef:goed idee, wij haken nu aan....Wilhelm schreef:Zijn er nog kijkers naar de lezing van Ds Simons : http://kijkdaar.jijdaar.nl/ ?
die van ds Simons van vanavond was in elk geval indrukwekkend!
Idd, iedereen die hem verwijt dat hij grond geeft voor een verstands of conclusie geloof raad ik aan deze lezing te beluisteren. Ernstig wijzend op de rechtvaardigheid van God, dat daar iets van gekend moet worden en dat we niet eenzijdig moeten worden door alleen te spreken over Gods liefde. En dat we alleen kunnen bestaan door een waar geloof in Christus Jezus.
Belangrijke boodschap van Simons. Ik vind alleen wel dat sprekers bij Jijdaar veel te weinig tijd krijgen om de boodschap te brengen. Ik geloof maar een kleine 20 minuutjes. Zeker als het gaat over dergelijke thema's moet je de tijd hebben om dat helder uit te leggen.
Andere dingen mogen er ook zijn voor jongeren, maar het Woord moet z'n levensvernieuwende kracht toch doen in de harten.
Andere dingen mogen er ook zijn voor jongeren, maar het Woord moet z'n levensvernieuwende kracht toch doen in de harten.
Grace schreef:Belangrijke boodschap van Simons. Ik vind alleen wel dat sprekers bij Jijdaar veel te weinig tijd krijgen om de boodschap te brengen. Ik geloof maar een kleine 20 minuutjes. Zeker als het gaat over dergelijke thema's moet je de tijd hebben om dat helder uit te leggen.
Eens !
Koos spreekt bijna langer dan de uitgenodigde spreker ....
Inderdaad. Geweldige broeder, maar ik heb op een gegeven moment zoiets als van: die tijd kun je net zo goed aan de spreker geven! Maar goed....kvind dat ze geweldig werk doen, dus kan het ook wel weer een plek geven.Wilhelm schreef:Grace schreef:Belangrijke boodschap van Simons. Ik vind alleen wel dat sprekers bij Jijdaar veel te weinig tijd krijgen om de boodschap te brengen. Ik geloof maar een kleine 20 minuutjes. Zeker als het gaat over dergelijke thema's moet je de tijd hebben om dat helder uit te leggen.
Eens !
Na de lezing moest ik helaas tot de conclusie komen dat een belangrijk element gemist werd. Er werden veel hartenswaardige dingen gezegd maar ik miste waar de dichter van psalm 25 voor bad. Heere ai maak mij Uwe wegen door Woord en Geest bekend. Het Woord kwam ruim aan bod maar niet de Geest. Het geloof is een gave van God (Efeze 2).Grace schreef:Belangrijke boodschap van Simons. Ik vind alleen wel dat sprekers bij Jijdaar veel te weinig tijd krijgen om de boodschap te brengen. Ik geloof maar een kleine 20 minuutjes. Zeker als het gaat over dergelijke thema's moet je de tijd hebben om dat helder uit te leggen.
De Geest moet toepassen wat in het Woord staat, dat mag tegelijkertijd de inhoud van ons gebed zijn.
“Leer de natie haar doop verstaan en Kerk en Staat zijn gered”
Je moet toch de lezing eens naluisteren, want het kwam duidelijk openbaar dat genade een gave Gods is.Wormser schreef:Na de lezing moest ik helaas tot de conclusie komen dat een belangrijk element gemist werd. Er werden veel hartenswaardige dingen gezegd maar ik miste waar de dichter van psalm 25 voor bad. Heere ai maak mij Uwe wegen door Woord en Geest bekend. Het Woord kwam ruim aan bod maar niet de Geest. Het geloof is een gave van God (Efeze 2).Grace schreef:Belangrijke boodschap van Simons. Ik vind alleen wel dat sprekers bij Jijdaar veel te weinig tijd krijgen om de boodschap te brengen. Ik geloof maar een kleine 20 minuutjes. Zeker als het gaat over dergelijke thema's moet je de tijd hebben om dat helder uit te leggen.
De Geest moet toepassen wat in het Woord staat, dat mag tegelijkertijd de inhoud van ons gebed zijn.
-
Theologisch is je punt correct maar nu komt de Geest in de prediking van het Woord tot ons en past het Woord toe. Dat is niet iets wat er in een preek / lezing continu gezegd hoeft te worden.Wormser schreef:Na de lezing moest ik helaas tot de conclusie komen dat een belangrijk element gemist werd. Er werden veel hartenswaardige dingen gezegd maar ik miste waar de dichter van psalm 25 voor bad. Heere ai maak mij Uwe wegen door Woord en Geest bekend. Het Woord kwam ruim aan bod maar niet de Geest. Het geloof is een gave van God (Efeze 2).Grace schreef:Belangrijke boodschap van Simons. Ik vind alleen wel dat sprekers bij Jijdaar veel te weinig tijd krijgen om de boodschap te brengen. Ik geloof maar een kleine 20 minuutjes. Zeker als het gaat over dergelijke thema's moet je de tijd hebben om dat helder uit te leggen.
Als dat Bijbel oproep tot geloof en bekering dan staat daar ook niet achter....maar de Geest moet het werken. Dat haalt het appel eruit.
Als je in geloof mag knielen voor de Jezus welke tot ons komt in Zijn Woord dan kan dat alleen maar uitlopen in het erkennen van de werking van de Geest.
Our God is an awesome God. He reigns from heaven above
in de vragenbeantwoording kwam het heel duidelijk naar voren!
- MarthaMartha
Huh? volgens mij mocht hij best langer hoor....Grace schreef:Inderdaad. Geweldige broeder, maar ik heb op een gegeven moment zoiets als van: die tijd kun je net zo goed aan de spreker geven! Maar goed....kvind dat ze geweldig werk doen, dus kan het ook wel weer een plek geven.Wilhelm schreef:Grace schreef:Belangrijke boodschap van Simons. Ik vind alleen wel dat sprekers bij Jijdaar veel te weinig tijd krijgen om de boodschap te brengen. Ik geloof maar een kleine 20 minuutjes. Zeker als het gaat over dergelijke thema's moet je de tijd hebben om dat helder uit te leggen.
Eens !
Wij zeiden juist tegen elkaar hoe krachtig je dus in 25 minuten een boodschap kunt brengen.....
En ds Simons heeft ook wel ervaring met vragenbeantwoording.... daarin komt vaak nog heeeeeeeeeeeeeeel veel naar voren.
Let je er wel op dat je nu dingen gaat roepen op basis van een berijming van de psalm? Het onberijmde (dus echte) psalmvers zegt: HEERE! maak mij Uw wegen bekend, leer mij Uw paden.Wormser schreef:Na de lezing moest ik helaas tot de conclusie komen dat een belangrijk element gemist werd. Er werden veel hartenswaardige dingen gezegd maar ik miste waar de dichter van psalm 25 voor bad. Heere ai maak mij Uwe wegen door Woord en Geest bekend. Het Woord kwam ruim aan bod maar niet de Geest.Grace schreef:Belangrijke boodschap van Simons. Ik vind alleen wel dat sprekers bij Jijdaar veel te weinig tijd krijgen om de boodschap te brengen. Ik geloof maar een kleine 20 minuutjes. Zeker als het gaat over dergelijke thema's moet je de tijd hebben om dat helder uit te leggen.
www.psalmenzingen.nl: 150 psalmen in de berijming-1773.
Wat wil je hiermee zeggen? Dat de Geest niet aan bod hoeft te komen?Upquark schreef:Let je er wel op dat je nu dingen gaat roepen op basis van een berijming van de psalm? Het onberijmde (dus echte) psalmvers zegt: HEERE! maak mij Uw wegen bekend, leer mij Uw paden.Wormser schreef:Na de lezing moest ik helaas tot de conclusie komen dat een belangrijk element gemist werd. Er werden veel hartenswaardige dingen gezegd maar ik miste waar de dichter van psalm 25 voor bad. Heere ai maak mij Uwe wegen door Woord en Geest bekend. Het Woord kwam ruim aan bod maar niet de Geest.Grace schreef:Belangrijke boodschap van Simons. Ik vind alleen wel dat sprekers bij Jijdaar veel te weinig tijd krijgen om de boodschap te brengen. Ik geloof maar een kleine 20 minuutjes. Zeker als het gaat over dergelijke thema's moet je de tijd hebben om dat helder uit te leggen.