Nog even wachtenLassie schreef:Dat ik me gewoon *piep* voel. Was het maar zomer.

Nog even wachtenLassie schreef:Dat ik me gewoon *piep* voel. Was het maar zomer.
Onze rioolpijp loopt door de achtertuin naar de straat achter ons huis. Hij ligt niet helemaal op afschot. Aan het eind gaat het iets omhoog. Er blijft dus altijd water in die pijp staan. Rond die waterspiegel ontstaat (vooral door vetten, niet door waar je normaal aan denkt bij een riool) een klont. Wasmiddel, koffieprut, vette borden. Eens in de twee, drie jaar is het weer prijs.Mara schreef:Het toilet is weer gemaakt gelukkig.
Een professioneel apparaat gehuurd en binnen no time geklaard![]()
Maar ik heb me er even in verdiept, om evt te voorkomen, een gemiddeld gezin heeft 1 x per 10 jaar last van verstopping in riool![]()
Vooral mensen die etensresten en frituurvet (!) en natte doekjes door het toilet spoelen.
Dat doen we allemaal niet.
En die agressieve ontstoppers (vloeibaar of poeder) kunnen de zaak erger maken !
jvdg schreef:Wij hebben een beerput (met deksel).
Ik snap jou wel, ook al is mijn dochter nog niet zo oud.helma schreef:sommige luizenmoeders.
Stuur je je kind met keurige vlechtjes naar school; haal je ze op met een verschrikkelijk slordige staart/knot
(ik zag het verschil niet echt; het was zo slordig dat zelfs mijn grote dochters het zo niet zouden dragen; dus ik ben wel wat gewend)
Ik snap dat niet.
En ja; ben zelf ook wel eens luizenmoeder geweest
Normaal is het altijd 1e dag na de vakantieKatharina van Bora schreef:Ik snap jou wel, ook al is mijn dochter nog niet zo oud.helma schreef:sommige luizenmoeders.
Stuur je je kind met keurige vlechtjes naar school; haal je ze op met een verschrikkelijk slordige staart/knot
(ik zag het verschil niet echt; het was zo slordig dat zelfs mijn grote dochters het zo niet zouden dragen; dus ik ben wel wat gewend)
Ik snap dat niet.
En ja; ben zelf ook wel eens luizenmoeder geweest
Bij ons op school wordt daarom ook geadviseerd om geen vlechten enz. te doen, maar gewoon makkelijk en voor de jongens geen gel in de haren. Maar of iedereen dat ook doet??
Ria schreef:dat past goed bij je onderschrift Orchidee!