"Wederkomst binnen 25 jaar"

jvdg

Re: "Wederkomst binnen 25 jaar"

Bericht door jvdg »

Toeschouwer schreef:Niemand zal het precies weten, maar er worden in de Schrift wel aanwijzigingen gegeven. De Rabbijnen in Israël denken dat het geen 5 jaar meer duurt of de Messias komt, degenen die ik sprak, dacht binnen twee jaar.
En op welke aanwijzingen doelden die Rabbijnen?
Marnix

Bericht door Marnix »

Inderdaad. De Joden verwachten geen wederkomst maar de komst van de Messias die hun zal verlossen... terwijl de Verlosser al lang gekomen is en zal terugkomen om de levenden en de doden te oordelen.

(En het gevaar van de voorspellingen is dat men die al eeuwen doet, al vanaf het begin zijn er mensen die zeggen: Nu duurt het echt niet lang meer, het gaat bijna gebeuren).
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Joannah

Bericht door Joannah »

Marnix schreef:Inderdaad. De Joden verwachten geen wederkomst maar de komst van de Messias die hun zal verlossen... terwijl de Verlosser al lang gekomen is en zal terugkomen om de levenden en de doden te oordelen
Maar waar plaats je dan de profetie van maleachi 3:1-6 ?
Why do we spend money we don’t have on things we don’t need to create impressions that don’t last on people we don’t care about ?
Marnix

Bericht door Marnix »

Ik denk dat dat gaat over de wederkomst?

Overigens, mooi om daar te lezen:

5 Ik zal naar jullie toe komen om recht te spreken, en ik zal niet aarzelen te getuigen tegen tovenaars en echtbrekers, tegen mensen die meineed plegen en mensen die hun dagloners uitbuiten, en tegen allen die weduwen en wezen onderdrukken en vreemdelingen geen plaats gunnen, want geen van allen hebben zij ontzag voor mij – zegt de HEER van de hemelse machten.
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Johann

Bericht door Johann »

caprice schreef:We kunnen maar beter ons niet mengen in zulke berekeningen, en ons zo boven God stellen, Die toch Zelf getuigd heeft dat niemand weet wanneer die dag zal wezen.
Van harte mee eens!

Laten we er maar veel mee bezig zijn:
Oude-Waarheid schreef:Maar als de Heere Jezus terug zou komen zijn we dat bereid Hem te ontmoeten?
De beste plaats op aarde is geen plaats meer waard te zijn.
memento

Bericht door memento »

Al het "geprofeteer", al die stemmingmakerij, over hoe lang het nog duurt, wijs ik af. Dat is aan God, en laten we het maar aan Hem overlaten, dan komt het helemaal goed.

Wat we er wél van kunnen leren, is de vraag: Willen wij werkelijk deze wereld, met al zijn begeerlijkheden, inruilen voor de eeuwigheid? Of mag dat nog wel even duren? Verwachten wij Jezus' komst? Ook het oordeel, wat daarbij zal zijn? Als wij de Heere verwachten, heeft dat zn uitwerking in ons leven nu. Leven wij met die hartelijke verwachting en bede: Kom haastig, Heere Jezus, ja kom haastig?
Jongere

Bericht door Jongere »

En anderzijds, waarom heeft de wederkomst nog niet plaatsgevonden? 2 Petrus spreekt daarover.
De Heere vertraagt de belofte niet (gelijk enigen dat traagheid achten), maar is lankmoedig over ons, niet willende, dat enigen verloren gaan, maar dat zij allen tot bekering komen.
henriët

Bericht door henriët »

Genoeg gezegd.
Wanneer de wederkomst zijn zal.. zijn we bereid.... om voor Hem te verschijnen wanneer we sterven, al voor de wederkomst.
:lock
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
Gesloten