muziekonderwijs aan volwassenen is BTW-belast in het hoge tariefDa Capo schreef:Volgens mij niet, kunstwerken vallen (nog) onder het 6% BTW tarief. Dat gaat omhoog.Hendrikus schreef:We zitten toch al in het hoogste tarief?Da Capo schreef: Haha, nee dank je. De btw voor kunst gaat omhoog, dus ik volsta met een screencopy
Schitterende foto's (2)
Re: Schitterende foto's (2)
~~Soli Deo Gloria~~
Geen kunst. Wordt daarom hoog belast.Hendrikus schreef:muziekonderwijs aan volwassenen is BTW-belast in het hoge tariefDa Capo schreef:Volgens mij niet, kunstwerken vallen (nog) onder het 6% BTW tarief. Dat gaat omhoog.Hendrikus schreef:We zitten toch al in het hoogste tarief?Da Capo schreef: Haha, nee dank je. De btw voor kunst gaat omhoog, dus ik volsta met een screencopy
In principe haal ik al mijn foto's even door Lightroom (2), voornamelijk om de foto's iets bij te snijden en de horizon volledig recht te zetten. Vervolgens bekijk ik per foto wat de foto nog extra kan gebruiken. In dit geval heb ik het contrast iets opgetrokken en de highlights om de glans over de duinen iets te accentueren. Vervolgens heb ik de oranje en gele tinten iets gesatureerd om de plaat nog iets warmer te krijgen. Last but not least heb ik de clarity iets omlaag getrokken voor een wat dromerig effect.Da Capo schreef:Is dit een onbewerkte foto? Of heb je een filter of presets (Lightroom) gebruikt? En zo ja, welke? (De foto is erg fraai!)Nochtans schreef:In duin
Verdere camera instellingen: 6mm | f/3,5 | 1/1600 s | ISO 80
Met als resultaat: geen foto, maar een Verkadeplaatje.
tegen laag btw-tariefrefo schreef:Met als resultaat: geen foto, maar een Verkadeplaatje.

~~Soli Deo Gloria~~
Had al zo'n vermoeden. Naar mijn mening gewoon nog steeds een foto (Nochtans schreef:In principe haal ik al mijn foto's even door Lightroom (2), voornamelijk om de foto's iets bij te snijden en de horizon volledig recht te zetten. Vervolgens bekijk ik per foto wat de foto nog extra kan gebruiken. In dit geval heb ik het contrast iets opgetrokken en de highlights om de glans over de duinen iets te accentueren. Vervolgens heb ik de oranje en gele tinten iets gesatureerd om de plaat nog iets warmer te krijgen. Last but not least heb ik de clarity iets omlaag getrokken voor een wat dromerig effect.Da Capo schreef:Is dit een onbewerkte foto? Of heb je een filter of presets (Lightroom) gebruikt? En zo ja, welke? (De foto is erg fraai!)Nochtans schreef:In duin (...)

Voor diegene die dit geen foto meer noemt, hoe zie je bijv. trouwfoto's? Daar worden ook vaak lensfilters e.d. gebruikt om (speciale) effecten te krijgen... Dus of je dat nu met (voorzet)lenzen/-filters doet of achteraf met (bijvoorbeeld) lightroom maakt volgens mij geen verschil.
Hoe minder van den Sabbat in de week, hoe meer van de week in den Sabbat. (I. Ambrosius)
Overigens vind ik lightroom een mooier woord dan donkere kamer . . . : )Nochtans schreef:
In principe haal ik al mijn foto's even door Lightroom (2), voornamelijk om de foto's iets bij te snijden en de horizon volledig recht te zetten. Vervolgens bekijk ik per foto wat de foto nog extra kan gebruiken. In dit geval heb ik het contrast iets opgetrokken en de highlights om de glans over de duinen iets te accentueren. Vervolgens heb ik de oranje en gele tinten iets gesatureerd om de plaat nog iets warmer te krijgen. Last but not least heb ik de clarity iets omlaag getrokken voor een wat dromerig effect.
dus, vooral blijven schieten->bewerken-> uploaden!
Aangezien ik meestal direct in zwart-wit schiet doe ik ook hetzelfde met mijn foto's, behalve de kleuren bewerken. . .
En vaak gebruik ik ook audiovisuele software als 'light-room' om dingen te krijgen die een camera niet doet zolang die niet kapot is.

Laatst gewijzigd door scape op 13 okt 2010, 10:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Zijn er nog fotografen die het ouderwets ontwikkelen ?
Dus in de doka, met de bakjes ?
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Die zijn er zeker nog wel! Hoewel het in het huidige digitale tijdperk vaak meer verworden is tot een soort "bij-hobby" naast het digitale fotograferen. Analoog fotograferen leidt over het algemeen wel tot het bewuster maken van een foto, i.v.m. bewerkelijkheid en de kosten (chemicaliën, etc.) van het ontwikkelen achteraf. Dus geen lukraak geklik in de hoop dat er een keer een goede foto tussen zit.Mara schreef:Zijn er nog fotografen die het ouderwets ontwikkelen ?
Aan de andere kant zal je een deel van je huis moeten gaan opofferen voor een doka, waardoor deze analoge vorm van fotograferen voor het gros van de fotografielievende mensen geen optie meer is (Tenzij je de rolletjes naar de kruidvat brengt, maar dan is iedere vorm van eigen interpretatie d.m.v. ontwikkelmethoden ook verdwenen).
In een ver verleden heb ik een cursus gevolgd, samen met een broer van me.
Was wel leuk
Ik weet niet alles meer, 3 bakken had je, ontwikkel, fixeer en..... ?
Was wel leuk

Mijn broer deedt het vroeger toen hij nog thuis woonde (geen idee of hij het nu nog doet) tot grote ergenis van m'n moeder. Kan me dat wel voorstellen, ze was enorm blij toen hij daar mee stopte. Je moet er wel de ruimte voor hebben.
en stopMara schreef:In een ver verleden heb ik een cursus gevolgd, samen met een broer van me.
Was wel leuk![]()

een dorpsgezichtje .. raden mag

Als dat de Cunera niet is...Nochtans schreef:en stopMara schreef:In een ver verleden heb ik een cursus gevolgd, samen met een broer van me.
Was wel leuk![]()
Ik weet niet alles meer, 3 bakken had je, ontwikkel, fixeer en..... ?![]()
een dorpsgezichtje .. raden mag![]()
~~Soli Deo Gloria~~
Tuurlijk, STOP.
Hoe kon ik dat vergeten
Iig heb ik er grappige foto's aan overgehouden.
paperclipje, stukje gaas, kurk, plastic, beetje water, op een plaat leggen, foto maken en kijken hoe dat uitpakt.
Hoe kon ik dat vergeten

Iig heb ik er grappige foto's aan overgehouden.
paperclipje, stukje gaas, kurk, plastic, beetje water, op een plaat leggen, foto maken en kijken hoe dat uitpakt.
- MarthaMartha
dacht ik ook, maar ik kan die tweede toren niet plaatsen...Hendrikus schreef:Als dat de Cunera niet is...Nochtans schreef:en stopMara schreef:In een ver verleden heb ik een cursus gevolgd, samen met een broer van me.
Was wel leuk![]()
Ik weet niet alles meer, 3 bakken had je, ontwikkel, fixeer en..... ?![]()
een dorpsgezichtje .. raden mag![]()
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!