Sprokkelhout

jvdg

Re: Sprokkelhout

Bericht door jvdg »

memento schreef:
refo schreef:Dat hoeft ook niet. Ga maar gewoon met volle handen. Geen probleem.
Inderdaad. Arme, arme mens, die meent eerst zelf zijn handen leeg te moeten maken...
Je hebt helemaal gelijk, maar snap je ook wat Teun echt bedoelt?
Met mijn zondebesef, met mijn tranen, met mijn beloften, met een psalm of tekst in de handen, moet ik tot Hem naderen, maar ik kan dat niet, omdat het alles waardeloos is in Zijn ogen.
Daarom begrijp ik Teun als hij stelt dat hij met zulke gevulde handen niet bij Hem terecht denkt te kunnen komen.
Terwijl jij, terecht, stelt dat dezulken met die lege volle handen bij Hem verlossing vinden.
pierre27

Bericht door pierre27 »

oesterschelpje schreef:Door mij ook niet Dia!
Ook al reageer ik dan niet zoveel, ik lees wel heel veel!
Je bijdragen doen bij mij ook altijd een gevoel oproepen of ik mijn geliefde vader hoor spreken.
Hij had een teer nauw leven, waar echt niet alles bij door hkon.
Het is ruim 10 jaar geleden dat hij ons ontviel, maar nog dagelijks mis ik zijn wijze woorden en raad.
Dia, blijf alsjeblieft doorgaan met je waardevolle bijdragen!

Mooie reactie luitjes...
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
huisman

Bericht door huisman »

memento schreef:
refo schreef:Dat hoeft ook niet. Ga maar gewoon met volle handen. Geen probleem.
Inderdaad. Arme, arme mens, die meent eerst zelf zijn handen leeg te moeten maken...
Zoiets als Richard Sibbes zei: Kom met een verbroken hart tot Christus, heeft u dat niet kom dan met een onverbroken hart tot Christus smekend om een verbroken hart. Hij zal u niet afwijzen.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
memento

Bericht door memento »

huisman schreef:
memento schreef:
Zoiets als Richard Sibbes zei: Kom met een verbroken hart tot Christus, heeft u dat niet kom dan met een onverbroken hart tot Christus smekend om een verbroken hart. Hij zal u niet afwijzen.
Precies. Het ergste wat een mens kan doen, is zeggen: Ik kom niet, want eerst moeten mijn handen leeggemaakt worden. Ik kom niet, want eerst moet mijn hart verbroken worden.

Terwijl men komen moet, met de bede: Heere ik kom met mijn onbreekbare hart, opdat Gij het verbreke. Heere, ik kom met mijn handen die ik maar niet leeg krijg, opdat Gij ze leeg zoudt slaan en vervullen met Uzelf. Heere, ik kom tot U, omdat Gij alleen het doen kunt.
Teun

Bericht door Teun »

memento schreef:
huisman schreef:
memento schreef:
Precies. Het ergste wat een mens kan doen, is zeggen: Ik kom niet, want eerst moeten mijn handen leeggemaakt worden. Ik kom niet, want eerst moet mijn hart verbroken worden.

Terwijl men komen moet, met de bede: Heere ik kom met mijn onbreekbare hart, opdat Gij het verbreke. Heere, ik kom met mijn handen die ik maar niet leeg krijg, opdat Gij ze leeg zoudt slaan en vervullen met Uzelf. Heere, ik kom tot U, omdat Gij alleen het doen kunt.
Maar hoe?
Het staat er wel duidelijk, maar als er aan de ene kant zo duidelijk vijandschap gevoeld word en aan de andere kant zoveel leegte en gemis... Ben soms wel bang voor wat er wel niet moet gebeuren willen mijn wapen uit handen geslagen worden door God.
En zo blijf ik soms maar redeneren, de weg wel te weten, de noodzaak er van te voelen en toch...
memento

Bericht door memento »

Teun schreef:
memento schreef:Precies. Het ergste wat een mens kan doen, is zeggen: Ik kom niet, want eerst moeten mijn handen leeggemaakt worden. Ik kom niet, want eerst moet mijn hart verbroken worden.

Maar hoe?
Het staat er wel duidelijk, maar als er aan de ene kant zo duidelijk vijandschap gevoeld word en aan de andere kant zoveel leegte en gemis... Ben soms wel bang voor wat er wel niet moet gebeuren willen mijn wapen uit handen geslagen worden door God.
En zo blijf ik soms maar redeneren, de weg wel te weten, de noodzaak er van te voelen en toch...
De vraag hoe? moet je niet stellen aan mensen, maar aan Christus voeten. Worstelend in het gebed. Als een Jacob: Ik laat U niet gaan, tenzij Gij mij zegent...
albion

Bericht door albion »

memento schreef:
Teun schreef:
memento schreef:Precies. Het ergste wat een mens kan doen, is zeggen: Ik kom niet, want eerst moeten mijn handen leeggemaakt worden. Ik kom niet, want eerst moet mijn hart verbroken worden.

Maar hoe?
De vraag hoe? moet je niet stellen aan mensen, maar aan Christus voeten. Worstelend in het gebed. Als een Jacob: Ik laat U niet gaan, tenzij Gij mij zegent...
de tolllenaar kwam toch met lege handen en zijn bede was maar kort: O God, wees mij zondaar, genadig
De halve waarheid is funester dan de onjuistheid (E. von Feuchtersieben)
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

Met volle handen mag je inderdaad ook komen.
Kijk maar naar de rijke jongeling. Jezus beminde hem, staat er zelfs; Hij stuurde hem niet weg.
En lees de lofzang van Maria maar: zowel hongerigen als rijken komen tot Hem.
Joannah

Bericht door Joannah »

Tiberius schreef:Met volle handen mag je inderdaad ook komen.
Kijk maar naar de rijke jongeling. Jezus beminde hem, staat er zelfs; Hij stuurde hem niet weg.
En lees de lofzang van Maria maar: zowel hongerigen als rijken komen tot Hem.
Jezus beminde iedereen, denk ik.
Maar hij haat de zonde.
Why do we spend money we don’t have on things we don’t need to create impressions that don’t last on people we don’t care about ?
huisman

Bericht door huisman »

Teun schreef
Maar hoe?
Ik wilde je naar een link verwijzen van een prachtige preek over deze dingen , maar ik zag dat je de link zelf geplaatst had.
link: http://www.prekenweb.nl/index.php?optio ... serid=4256 Tekst: Spreuken 23:26a
Thema: Een liefdevol aanzoek van Christus aan het hart van een zondaar

Wat een indringende en Bijbels eenvoudige preek met hele mooie uitdrukkingen erin zoals : De Evangeliekalender kent maar één dag en dat is heden.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Luther
Contacteer:

Bericht door Luther »

eilander schreef:
albion schreef:
huisman schreef:
26. Jongelings- en mannenverenigingen zijn meest fabrieken waarop ouderlingen,
diakenen en dominees gemaakt worden.
Klopt dat dan niet? :)
Nou we kunnen best een paar van die fabriekjes gebruiken dan...
:mdr
(droog!)
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Mara

Bericht door Mara »

Teun schreef:
Pcies. Al die troep moet je meenemen.
Dus ik kan zo met mijn handen boordevol troep gaan? Nu snap ik wat je bedoel.
Alleen door al die troep wil het niet zo goed heb ik wel eens het idee. Kan nog zoveel zelf, wil nog zoveel zelf...helemaal precies omschrijven kan ik het niet, maar snap je wat ik bedoel?[/quote]

Nee. Het klnkt zelfs een beetje als een smoesje.[/quote]

Ja, dat klopt ook, handen vol eigengerechtigheid, ondanks alle rotzooi toch nog wel een klein beetje tevreden met mezelf en uiteindelijk toch maar hopen dat het goed komt. Dus wat dat betreft heb je gelijk. Maar met dat alles: het vult niet, het laat een leegte achter... snap je?[/quote]
Teun, ik snap je helemaal !
Veel mensen weten iets zo zeker, ik weet weinig.
Loop mezelf voortdurend in de weg.
Moet van alles, maar kan niks.
DAT wordt helaas maar weinig begrepen.
We moeten geloven, we moeten tot de Heere gaan, mag met lege maar ook met volle handen.
Ik ga elke morgen op weg, maar blijf steeds steken.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
memento

Bericht door memento »

Mara schreef: Teun, ik snap je helemaal !
Veel mensen weten iets zo zeker, ik weet weinig.
Loop mezelf voortdurend in de weg.
Moet van alles, maar kan niks.
DAT wordt helaas maar weinig begrepen.
We moeten geloven, we moeten tot de Heere gaan, mag met lege maar ook met volle handen.
Ik ga elke morgen op weg, maar blijf steeds steken.
Jacob worstelde met God. En hij overwon...

God vraagt van ons het onmogelijke, opdat wij niets anders kunnen, dan Hem alleen overhouden. De Schrift zegt het: Nader tot God, en Hij zal tot U naderen. Wie tot Hem komt, zal Hij geenszins uitwerpen.
caprice

Bericht door caprice »

refo schreef:
jvdg schreef:
Dit begrijp ik niet, als de handen vol zijn, kan er toch niets meer bij.
Zelfs met halfvolle handen zou er een vermenging zijn die niet kan samengaan.
Één rotte appel kan de hele fruitmand aantasten.

Maar mss. begrijp ik je verkeerd.
Dat van die volle handen heb je zelf bedacht. Net als dat er niemand de Heere zou vrezen.
Ga nu maar gewoon. Sjouw alles maar mee. Komt goed.
Vrede, vrede en geen gevaar.

Als er een hemel voor praters was, dan had de ezel van Bileam ook nog kans.

En:

De ganse Bijbel is in een paar woorden samen te vatten: God zoekt de zondaar.
Gewetensbezwaarde trouwambtenaar - 'De totalitaire staat werpt het geweten van haar burgers weg als een waardeloos vod'
Dr. J.H. Bavinck
coupe soleil

Bericht door coupe soleil »

caprice schreef: De ganse Bijbel is in een paar woorden samen te vatten: God zoekt de zondaar.
Gelukkig wel ja. Anders was het een leeg boek en een evangelie zonder inhoud.
Plaats reactie