WOERDEN – Op initiatief van de Gereformeerde Gemeenten bezint een aantal kerken in Nederland zich gezamenlijk op hun profetische taak in de samenleving. Daartoe is het Woerdens Beraad opgericht.
http://kerkplein.refdag.nl/kerkplein/ke ... k_1_506189
Ik weet niet wat dit voor vuur is, maar vreemd is het wel. Onze roeping is de wereld te laten zien waar zij de verlossing moet zoeken. Wij zijn geroepen om als Gemeente te getuigen van Jezus. Het evangelie te verkondigen, niet de wet!
Woerdens beraad
Woerdens beraad
Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangrijk deel het elimineren van theologische contradicties.
Re: Woerdens beraad
Mooi initiatief !
Precies.Dit is onze taak helemaal niet.Gian schreef:WOERDEN – Op initiatief van de Gereformeerde Gemeenten bezint een aantal kerken in Nederland zich gezamenlijk op hun profetische taak in de samenleving. Daartoe is het Woerdens Beraad opgericht.
http://kerkplein.refdag.nl/kerkplein/ke ... k_1_506189
Ik weet niet wat dit voor vuur is, maar vreemd is het wel. Onze roeping is de wereld te laten zien waar zij de verlossing moet zoeken. Wij zijn geroepen om als Gemeente te getuigen van Jezus. Het evangelie te verkondigen, niet de wet!
Why do we spend money we don’t have on things we don’t need to create impressions that don’t last on people we don’t care about ?
Heel mooi initiatief!Wilhelm schreef:Mooi initiatief !
Hand. 8: 23Gian schreef:
En als zij hem een dag gesteld hadden, kwamen er velen tot hem in zijn woonplaats; denwelken hij het Koninkrijk Gods uitlegde, en betuigde, en poogde hen te bewegen tot het geloof in Jezus, beide uit de wet van Mozes en de profeten, van des morgens vroeg tot den avond toe.
Wet en evangelie zijn niet gescheiden. Wij hebben de wereld meer te zeggen dan "alleen evangelie".Gian schreef:Ik weet niet wat dit voor vuur is, maar vreemd is het wel. Onze roeping is de wereld te laten zien waar zij de verlossing moet zoeken. Wij zijn geroepen om als Gemeente te getuigen van Jezus. Het evangelie te verkondigen, niet de wet!
Ik ben blij dat de GG dit initiatief genomen heeft, en dat zoveel kerken zich hierbij aangesloten hebben.
Helemaal mee eens, hopelijk mag dit stand houden.memento schreef:Wet en evangelie zijn niet gescheiden. Wij hebben de wereld meer te zeggen dan "alleen evangelie".Gian schreef:Ik weet niet wat dit voor vuur is, maar vreemd is het wel. Onze roeping is de wereld te laten zien waar zij de verlossing moet zoeken. Wij zijn geroepen om als Gemeente te getuigen van Jezus. Het evangelie te verkondigen, niet de wet!
Ik ben blij dat de GG dit initiatief genomen heeft, en dat zoveel kerken zich hierbij aangesloten hebben.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
van UIT de wet en de profeten poogden de apostelen de joden te bewegen tot geloof in Hem, waar zo veel van in de wet en profeten stond, maar toch namen ze Hem niet aan, ook verstandelijk werden hen de ogen niet geopend.Auto schreef:Hand. 8: 23Gian schreef:
En als zij hem een dag gesteld hadden, kwamen er velen tot hem in zijn woonplaats; denwelken hij het Koninkrijk Gods uitlegde, en betuigde, en poogde hen te bewegen tot het geloof in Jezus, beide uit de wet van Mozes en de profeten, van des morgens vroeg tot den avond toe.
Alle teksten en voorafschaduwingen die de apostelen aanhaalden om te bewijzen dat Jezus echt de messias was, waarvan de Wet en de Profeten hadden geschreven, werden aangehaald , echter tot geen nut.
Zo lees ik het.
Why do we spend money we don’t have on things we don’t need to create impressions that don’t last on people we don’t care about ?
Je vergeet de context. Paulus sprak tot joodse leiders.Auto schreef:Hand. 8: 23Gian schreef:
1Cor. 9
20 Voor de Joden ben ik als een Jood geworden om hen te winnen. Ikzelf sta niet onder de Joodse wet, maar toch heb ik me eraan onderworpen om hen die er wel onder staan te winnen. 21 En voor hen die niet onder de Joodse wet staan, ben ik als iemand geworden die de wet niet heeft, om hen te winnen. Dit betekent niet dat ik de wet van God heb losgelaten, maar dat ik mij heb onderworpen aan de wet van Christus.
Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangrijk deel het elimineren van theologische contradicties.
Eens, alleen moeten we de wereld niet eerst onder de wet brengen alvorens het evangelie te verkondigen.memento schreef:Wij hebben de wereld meer te zeggen dan "alleen evangelie".
Principieel ben ik het met je eens. Het alleen opleggen van Gods wet aan anderen is zinloos, zelfs al zou die ander zich aan al die regels houden, dan nog houdt hij Gods wet niet. Gods wet eist in de eerste plaats liefde tot God, vanuit het hart. En dat kan de natuurlijke mens niet.Gian schreef:Eens, alleen moeten we de wereld niet eerst onder de wet brengen alvorens het evangelie te verkondigen.memento schreef:Wij hebben de wereld meer te zeggen dan "alleen evangelie".
Wat is dan de oplossing? Je mond maar houden? Of juist wet ÉN evangelie laten klinken in de maatschappij. Ik denk het laatste...