Precies wees dankbaar als een gemeente wil offeren, hopelijk mag op die nieuwe kansel Gods volle raad verkondigd worden.jvdg schreef:Wat aan deze beslissing ten grondslag heeft gegeven, respecteer de kerkenraad en de gemeente die tot deze forse uitbreiding hebben besloten.
Altijd maar kritiek, deze kerk is te groot, deze is te klein, deze is te mooi of deze kerk getuigt van hoogmoed.
Laat die gemeente in waarde, ze zullen hun redenen daartoe hebben afgewogen.
Wij als buitenstaander oordelen zo makkelijk.
nieuwbouw ger.gem. in ned. OCHTEN
Re: nieuwbouw ger.gem. in ned. OCHTEN
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Wat een vooroordelen over iets waar men niets van afweet in deze en andere berichten. Er zijn inderdaad onlangs in Opheusden nieuwe regels gesteld, en de gemeente groeit hard. Ik denk dat de kerkenraad en leden dit samen met de architect beter tegen het licht kunnen houden met de gegevens waar zij over beschikken dan wij die een artikel in de krant (half) lezen.Orchidee schreef:Misschien een beetje last van grootheidswaanzin.alblasser schreef:Heus schreef:Dat klopt inderdaad. Deze gemeente groeit erg hard (ongeveer 10% per jaar). Dit komt ondermeer door veel nieuwbouw en betere gemeentegrens afspraken met buurgemeente Opheusden. Ook gaan veel jonge stelletjes uit Opheusden in Ochten wonen.
lijkt me erg overdreven: als 70% per dienst komt zitten ze op zo'n 360 man per dienst. en dan een kerk bouwen voor bijna 900 man.
Ochten is niet gescheurd. Er bevindt zich daar geen Gereformeerde Gemeente.Hendrikus schreef:Ochten verwacht misschien dat de breuk van "53 op korte termijn geheeld gaat worden en dat ze dan een heel grote kerk nodig zullen hebben?Mara schreef:oesterschelpje schreef:Ger Gem in Ned.....(pas op Mara!)
tja, heel verschil he !
Maar Ochten ligt in Nederland
Gewetensbezwaarde trouwambtenaar - 'De totalitaire staat werpt het geweten van haar burgers weg als een waardeloos vod'
Dr. J.H. Bavinck
Dr. J.H. Bavinck
caprice schreef:Wat een vooroordelen over iets waar men niets van afweet in deze en andere berichten. Er zijn inderdaad onlangs in Opheusden nieuwe regels gesteld, en de gemeente groeit hard. Ik denk dat de kerkenraad en leden dit samen met de architect beter tegen het licht kunnen houden met de gegevens waar zij over beschikken dan wij die een artikel in de krant (half) lezen.Orchidee schreef:Misschien een beetje last van grootheidswaanzin.alblasser schreef:Heus schreef:Dat klopt inderdaad. Deze gemeente groeit erg hard (ongeveer 10% per jaar). Dit komt ondermeer door veel nieuwbouw en betere gemeentegrens afspraken met buurgemeente Opheusden. Ook gaan veel jonge stelletjes uit Opheusden in Ochten wonen.
lijkt me erg overdreven: als 70% per dienst komt zitten ze op zo'n 360 man per dienst. en dan een kerk bouwen voor bijna 900 man.
Ochten is niet gescheurd. Er bevindt zich daar geen Gereformeerde Gemeente.Hendrikus schreef:Ochten verwacht misschien dat de breuk van "53 op korte termijn geheeld gaat worden en dat ze dan een heel grote kerk nodig zullen hebben?Mara schreef:oesterschelpje schreef:Ger Gem in Ned.....(pas op Mara!)
tja, heel verschil he !
Maar Ochten ligt in Nederland
Je praat gelijk over vooroordeel terwijl ik begin met een vraag!!
Maar aan de antwoorden die gegeven word merk ik dat er meerdere zijn die er vraagtekens bij zetten!
bijna 3x!!!!! zo groot!
Idd, categorie forumvervuiling.Jongere schreef:Bah!

Precies.
Daarom:
Daarom: