Zuiderkapelgemeenschap Rotterdam
Re: Zuiderkapelgemeenschap Rotterdam
Dan zou ik liever de Gereformeerde Gemeente van Rotterdam Zuidwijk of IJsselmonde adviseren, die hebben ook regelmatig om 14:30 of 15:00 uur dienst.
Waarom? Ken je dan de Zuiderkapelgemeenschap persoonlijk?Tiberius schreef:Dan zou ik liever de Gereformeerde Gemeente van Rotterdam Zuidwijk of IJsselmonde adviseren, die hebben ook regelmatig om 14:30 of 15:00 uur dienst.
Ik ben wel enigszins op de hoogte, ja.Cantate schreef:Waarom? Ken je dan de Zuiderkapelgemeenschap persoonlijk?Tiberius schreef:Dan zou ik liever de Gereformeerde Gemeente van Rotterdam Zuidwijk of IJsselmonde adviseren, die hebben ook regelmatig om 14:30 of 15:00 uur dienst.
Nee, dat zou ik niet durven te beweren. Het is ook niet zo zeer een kwestie van waarheid. Waarheid komt na eenheid. Niet andersom (Ef.4).helma schreef:Gian schreef:Ja.Auto schreef:Dus verlaat je kerk en ga daar heen?Gian schreef:De Zuiderkapel is niet aangesloten bij een kerkelijke organisatie. Ik zou deze Gemeente bij iedereen uit die buurt van harte aan willen raden.![]()
en als je nu gewoon elders in Rotterdam onder een Bijbelgetrouwe prediking zit?
Die Zuiderkapel is daar toch niet de enige ware kerk??
Ik prikkel natuurlijk een beetje. Toch meen ik het wel enigszins. Als ik in een kerk zou zitten waar de Gemeente Bijbels funcioneert niet. Wel zou ik mn lidmaatschap opzeggen omdat een lidmaatschap altijd te maken heeft met de organisatie achter die Gmeente. En die organisatie heeft altijd weer een eigen waarheid of kerkleer. Met het lidmaatschap houd ik die specifieke waarheid annex verdeeldheid in stand, en daar kan ik niet meer in meegaan. Ik zie het als opdracht één te zijn, dat kan mi niet met kerkverbanden.
Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangrijk deel het elimineren van theologische contradicties.
- aboricultura
Ik vind het niet aansluiten bij een kerkverband niet goed.
Ik lees in artikel 28 van de NGB dat een ieder zich te voegen heeft bij de ware kerk en dat niet niemand van wat staat of kwaliteit hij zij op zich te behouden of op zijn eigen persoon te staan.
Maar zich te voegen heeft bij de kerk om juist de enigheid te onderhouden.
Zich onderwerpende aan de tucht en de hals buigen onder het juk van Christus, en dienende de opbouwing der broederen naar de gaven die God hun geeft.
Ik ben van mening dat het niet goed is als gemeenten of personen uit een kerkverband stappen en maar voor zich zelf beginnen. De praktijk is dat er geen sturing is over leer en leven.
Ik lees in artikel 28 van de NGB dat een ieder zich te voegen heeft bij de ware kerk en dat niet niemand van wat staat of kwaliteit hij zij op zich te behouden of op zijn eigen persoon te staan.
Maar zich te voegen heeft bij de kerk om juist de enigheid te onderhouden.
Zich onderwerpende aan de tucht en de hals buigen onder het juk van Christus, en dienende de opbouwing der broederen naar de gaven die God hun geeft.
Ik ben van mening dat het niet goed is als gemeenten of personen uit een kerkverband stappen en maar voor zich zelf beginnen. De praktijk is dat er geen sturing is over leer en leven.
heb dan de waarheid en de vrede lief
Oké, niets verkeerrd over die gemeenschap maar..
als mensen beginnen om mij een kerk aan te raden... dan denk ik, dus niet gaan! Alsof het bij ons niet goed zou zijn... Tjonge, jonge, wie kan nu zijn dwalingen doorgronden?
Vanavond hadden wij kerk en er kwam een dominee van een ander kerkverband. Terug in de auto, ik was dit keer alleen, zong ik mee met samen op weggaan dát is ons gebed... etc. Ik zei: O, God, wat voel ik me verbonden met deze dominee. En dan te weten HHK en PKN. Voor mij is er geen kerkverband, maar een verbond der Genade! Ik sprak een oude man, die werkelijk bijna overal komt, en die man glom gewoon. Zondag hadden wij preeklezen. De ouderling bad zo enorm voor bekering van mensen in onze kerk. Ik dacht, man je staat daar niet alleen in.. Wat een liefde! Daar komt zegen op! Waar liefde woont, gebied immers de Heere Zijn Zegen. Wij zien telkens uit naar nieuwe mensen aan het Heilig Avondmaal.
Zijn wij dan geen gemeenschap? Ja, wel vol fouten en gebreken en slechterikken en alles fout, maar het verbond der genade zegt: niet uit u, het is Gods Gave. Wij zien uit naar Zijn werk en roemen alleen Zijn Werk, dat gaat heus wel fout, wij zijn niet perfect, maar wij mogen komen zoals we zijn.
Daarom, met veel respect voor die gemeente, ik zou het moeten onderzoeken, voor mijn kennis en voor gemeenschap met heiligen, maar weggaan, welnee, niet nodig!
Desiree
als mensen beginnen om mij een kerk aan te raden... dan denk ik, dus niet gaan! Alsof het bij ons niet goed zou zijn... Tjonge, jonge, wie kan nu zijn dwalingen doorgronden?
Vanavond hadden wij kerk en er kwam een dominee van een ander kerkverband. Terug in de auto, ik was dit keer alleen, zong ik mee met samen op weggaan dát is ons gebed... etc. Ik zei: O, God, wat voel ik me verbonden met deze dominee. En dan te weten HHK en PKN. Voor mij is er geen kerkverband, maar een verbond der Genade! Ik sprak een oude man, die werkelijk bijna overal komt, en die man glom gewoon. Zondag hadden wij preeklezen. De ouderling bad zo enorm voor bekering van mensen in onze kerk. Ik dacht, man je staat daar niet alleen in.. Wat een liefde! Daar komt zegen op! Waar liefde woont, gebied immers de Heere Zijn Zegen. Wij zien telkens uit naar nieuwe mensen aan het Heilig Avondmaal.
Zijn wij dan geen gemeenschap? Ja, wel vol fouten en gebreken en slechterikken en alles fout, maar het verbond der genade zegt: niet uit u, het is Gods Gave. Wij zien uit naar Zijn werk en roemen alleen Zijn Werk, dat gaat heus wel fout, wij zijn niet perfect, maar wij mogen komen zoals we zijn.
Daarom, met veel respect voor die gemeente, ik zou het moeten onderzoeken, voor mijn kennis en voor gemeenschap met heiligen, maar weggaan, welnee, niet nodig!
Desiree
We moeten ons niet alleen in God verblijden om wat we van Hem ontvangen hebben en nog dagelijks ontvangen,
maar ook om wat Hij beloofd heeft en wat we nog van Hem hopen te ontvangen.
Matthew Henry
maar ook om wat Hij beloofd heeft en wat we nog van Hem hopen te ontvangen.
Matthew Henry