Dan vergaat je de lust.
Waarom deed je niet gewoon open als je niets te verbergen had? Had je hem gewoon kunnen uitleggen wat het geval was. Natuurlijk had hij ook kunnen bellen maar je moet van wat je doet wel gewoon verantwoording kunnen afleggen... wat mij betreft mag iemand best binnen komen vallen, ook al kan ik me voorstellen dat de achterliggende reden vervelend kan zijn. Maar ja, verder is het verhaal verder denk ik ook niet echt een verrijking van dit topicMara schreef:Jaren geleden hadden wij een predikant die bij bepaalde gemeenteleden (jonge stelletjes bijv) ging kijken, na de 2e dienst.
Wij waren een keer elders geweest, de hele zondag, middagdienst om half 3, dus waren om 6 uur thuis.
De bel, ik keek van boven, de dominee![]()
Ik had daar geen zin in, waarom moesten wij verantwoording afleggen, dus we hebben niet opengedaan.
Bij een ander jong stel, liep hij zo achterom de tuin in, ze zaten in badkleding te zonnen.
Dat ging natuurlijk veel te ver en hij is dus op zn vingers getikt.
Het stel ? Dat verliet meteen de gemeente.
Jij reageert tenminste inhoudelijkMarnix schreef:Waarom deed je niet gewoon open als je niets te verbergen had? Had je hem gewoon kunnen uitleggen wat het geval was. Natuurlijk had hij ook kunnen bellen maar je moet van wat je doet wel gewoon verantwoording kunnen afleggen... wat mij betreft mag iemand best binnen komen vallen, ook al kan ik me voorstellen dat de achterliggende reden vervelend kan zijn. Maar ja, verder is het verhaal verder denk ik ook niet echt een verrijking van dit topicMara schreef:Jaren geleden hadden wij een predikant die bij bepaalde gemeenteleden (jonge stelletjes bijv) ging kijken, na de 2e dienst.
Wij waren een keer elders geweest, de hele zondag, middagdienst om half 3, dus waren om 6 uur thuis.
De bel, ik keek van boven, de dominee![]()
Ik had daar geen zin in, waarom moesten wij verantwoording afleggen, dus we hebben niet opengedaan.
Bij een ander jong stel, liep hij zo achterom de tuin in, ze zaten in badkleding te zonnen.
Dat ging natuurlijk veel te ver en hij is dus op zn vingers getikt.
Het stel ? Dat verliet meteen de gemeente.
Al eerder is daar een antwoord op gegeven, met name door Jongere.Marco schreef:Voor jonge gezinnen is een kerktelefoon in veel gevallen niet nodig, want die kunnen meeluisteren via internet (zoals eerder al is aangegeven). Maar bij veel gemeenten (en dan vooral Gereformeerde Gemeenten) kan je alleen niet meeluisteren als je niet bent aangemeld (bijna alle GKv's zijn wel open). Ik begrijp niet helemaal waarom dat is; een kerkdienst is tenslotte openbaar. En aan de kosten zal het toch ook niet liggen. Zijn de betreffende kerkenraden dan echt bang dat de gemeente thuis gaat zitten luisteren?
Kan me dat nauwelijks voorstellen..
Dat laatste is wel een omweg omdat de kkraad dat niet kan tegen houden. Bij ons willen ze internet niet opengooien.. maar er zijn er wel veel die een scannertje hebben en meeluisteren. Als je weet dat dit in grote getalen gebeurd.. gooi het dan open zou ik zeggen.. Ook voor de leden die niet uit dezelfde plaats komen( en waarbij het meeluisteren met een scanner vanwege de afstand niet lukt) kunnen dan meeluisteren.Tiberius schreef:Al eerder is daar een antwoord op gegeven, met name door Jongere.Marco schreef:Voor jonge gezinnen is een kerktelefoon in veel gevallen niet nodig, want die kunnen meeluisteren via internet (zoals eerder al is aangegeven). Maar bij veel gemeenten (en dan vooral Gereformeerde Gemeenten) kan je alleen niet meeluisteren als je niet bent aangemeld (bijna alle GKv's zijn wel open). Ik begrijp niet helemaal waarom dat is; een kerkdienst is tenslotte openbaar. En aan de kosten zal het toch ook niet liggen. Zijn de betreffende kerkenraden dan echt bang dat de gemeente thuis gaat zitten luisteren?
Overigens zendt het merendeel van de GG's uit via kerkradio, dus niet via internet. Dan kan je gewoon met een scannertje van een paar tientjes meeluisteren.
Dat zijn twee verschillende soorten technieken; heeft niets met elkaar te maken.BJD schreef:Dat laatste is wel een omweg omdat de kkraad dat niet kan tegen houden. Bij ons willen ze internet niet opengooien.. maar er zijn er wel veel die een scannertje hebben en meeluisteren. Als je weet dat dit in grote getalen gebeurd.. gooi het dan open zou ik zeggen.. Ook voor de leden die niet uit dezelfde plaats komen( en waarbij het meeluisteren met een scanner vanwege de afstand niet lukt) kunnen dan meeluisteren.Tiberius schreef:Al eerder is daar een antwoord op gegeven, met name door Jongere.Marco schreef:Voor jonge gezinnen is een kerktelefoon in veel gevallen niet nodig, want die kunnen meeluisteren via internet (zoals eerder al is aangegeven). Maar bij veel gemeenten (en dan vooral Gereformeerde Gemeenten) kan je alleen niet meeluisteren als je niet bent aangemeld (bijna alle GKv's zijn wel open). Ik begrijp niet helemaal waarom dat is; een kerkdienst is tenslotte openbaar. En aan de kosten zal het toch ook niet liggen. Zijn de betreffende kerkenraden dan echt bang dat de gemeente thuis gaat zitten luisteren?
Overigens zendt het merendeel van de GG's uit via kerkradio, dus niet via internet. Dan kan je gewoon met een scannertje van een paar tientjes meeluisteren.
Ja dat snap ik.. maar ze worden (sinds GG haarlem opgeheven is) wel allebij toegepast. De ene was kennelijk niet toereikend.Tiberius schreef:Dat zijn twee verschillende soorten technieken; heeft niets met elkaar te maken.BJD schreef:
Dat laatste is wel een omweg omdat de kkraad dat niet kan tegen houden. Bij ons willen ze internet niet opengooien.. maar er zijn er wel veel die een scannertje hebben en meeluisteren. Als je weet dat dit in grote getalen gebeurd.. gooi het dan open zou ik zeggen.. Ook voor de leden die niet uit dezelfde plaats komen( en waarbij het meeluisteren met een scanner vanwege de afstand niet lukt) kunnen dan meeluisteren.