kerktelefoon jonge gezinnen.

Terri

Re: kerktelefoon jonge gezinnen.

Bericht door Terri »

:livre Jacobus 3

Dan vergaat je de lust.
Marnix

Bericht door Marnix »

Mara schreef:Jaren geleden hadden wij een predikant die bij bepaalde gemeenteleden (jonge stelletjes bijv) ging kijken, na de 2e dienst.
Wij waren een keer elders geweest, de hele zondag, middagdienst om half 3, dus waren om 6 uur thuis.
De bel, ik keek van boven, de dominee :oO
Ik had daar geen zin in, waarom moesten wij verantwoording afleggen, dus we hebben niet opengedaan.
Bij een ander jong stel, liep hij zo achterom de tuin in, ze zaten in badkleding te zonnen.
Dat ging natuurlijk veel te ver en hij is dus op zn vingers getikt.
Het stel ? Dat verliet meteen de gemeente.
Waarom deed je niet gewoon open als je niets te verbergen had? Had je hem gewoon kunnen uitleggen wat het geval was. Natuurlijk had hij ook kunnen bellen maar je moet van wat je doet wel gewoon verantwoording kunnen afleggen... wat mij betreft mag iemand best binnen komen vallen, ook al kan ik me voorstellen dat de achterliggende reden vervelend kan zijn. Maar ja, verder is het verhaal verder denk ik ook niet echt een verrijking van dit topic :)
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Mara

Bericht door Mara »

Marnix schreef:
Mara schreef:Jaren geleden hadden wij een predikant die bij bepaalde gemeenteleden (jonge stelletjes bijv) ging kijken, na de 2e dienst.
Wij waren een keer elders geweest, de hele zondag, middagdienst om half 3, dus waren om 6 uur thuis.
De bel, ik keek van boven, de dominee :oO
Ik had daar geen zin in, waarom moesten wij verantwoording afleggen, dus we hebben niet opengedaan.
Bij een ander jong stel, liep hij zo achterom de tuin in, ze zaten in badkleding te zonnen.
Dat ging natuurlijk veel te ver en hij is dus op zn vingers getikt.
Het stel ? Dat verliet meteen de gemeente.
Waarom deed je niet gewoon open als je niets te verbergen had? Had je hem gewoon kunnen uitleggen wat het geval was. Natuurlijk had hij ook kunnen bellen maar je moet van wat je doet wel gewoon verantwoording kunnen afleggen... wat mij betreft mag iemand best binnen komen vallen, ook al kan ik me voorstellen dat de achterliggende reden vervelend kan zijn. Maar ja, verder is het verhaal verder denk ik ook niet echt een verrijking van dit topic :)
Jij reageert tenminste inhoudelijk :super
Dat was ook mijn bedoeling.
Als ik lasterpraat zou willen uitstrooien, heb ik dit forum niet voor nodig !
Wij hebben niet opengedaan, omdat alleen bepaalde leden werden bezocht.
Niemand begreep ook de bedoeling er achter.
Het gaf irritaties en zoals gezegd, vermindering van leden.
Wij zouden om deze reden nooit ons lidmaatschap opzeggen trouwens !

Het lijkt me beter terug te gaan tot kerktelefoon jonge gezinnen.
Ik heb dat niet meer, dus zal hier verder niets meer toevoegen. ::bye
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Marco

Bericht door Marco »

Voor jonge gezinnen is een kerktelefoon in veel gevallen niet nodig, want die kunnen meeluisteren via internet (zoals eerder al is aangegeven). Maar bij veel gemeenten (en dan vooral Gereformeerde Gemeenten) kan je alleen niet meeluisteren als je niet bent aangemeld (bijna alle GKv's zijn wel open). Ik begrijp niet helemaal waarom dat is; een kerkdienst is tenslotte openbaar. En aan de kosten zal het toch ook niet liggen. Zijn de betreffende kerkenraden dan echt bang dat de gemeente thuis gaat zitten luisteren?

Kan me dat nauwelijks voorstellen..
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

Marco schreef:Voor jonge gezinnen is een kerktelefoon in veel gevallen niet nodig, want die kunnen meeluisteren via internet (zoals eerder al is aangegeven). Maar bij veel gemeenten (en dan vooral Gereformeerde Gemeenten) kan je alleen niet meeluisteren als je niet bent aangemeld (bijna alle GKv's zijn wel open). Ik begrijp niet helemaal waarom dat is; een kerkdienst is tenslotte openbaar. En aan de kosten zal het toch ook niet liggen. Zijn de betreffende kerkenraden dan echt bang dat de gemeente thuis gaat zitten luisteren?

Al eerder is daar een antwoord op gegeven, met name door Jongere.

Overigens zendt het merendeel van de GG's uit via kerkradio, dus niet via internet. Dan kan je gewoon met een scannertje van een paar tientjes meeluisteren.
BJD

Bericht door BJD »

Tiberius schreef:
Marco schreef:Voor jonge gezinnen is een kerktelefoon in veel gevallen niet nodig, want die kunnen meeluisteren via internet (zoals eerder al is aangegeven). Maar bij veel gemeenten (en dan vooral Gereformeerde Gemeenten) kan je alleen niet meeluisteren als je niet bent aangemeld (bijna alle GKv's zijn wel open). Ik begrijp niet helemaal waarom dat is; een kerkdienst is tenslotte openbaar. En aan de kosten zal het toch ook niet liggen. Zijn de betreffende kerkenraden dan echt bang dat de gemeente thuis gaat zitten luisteren?

Overigens zendt het merendeel van de GG's uit via kerkradio, dus niet via internet. Dan kan je gewoon met een scannertje van een paar tientjes meeluisteren.
Dat laatste is wel een omweg omdat de kkraad dat niet kan tegen houden. Bij ons willen ze internet niet opengooien.. maar er zijn er wel veel die een scannertje hebben en meeluisteren. Als je weet dat dit in grote getalen gebeurd.. gooi het dan open zou ik zeggen.. Ook voor de leden die niet uit dezelfde plaats komen( en waarbij het meeluisteren met een scanner vanwege de afstand niet lukt) kunnen dan meeluisteren.
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

BJD schreef:
Tiberius schreef:

Dat laatste is wel een omweg omdat de kkraad dat niet kan tegen houden. Bij ons willen ze internet niet opengooien.. maar er zijn er wel veel die een scannertje hebben en meeluisteren. Als je weet dat dit in grote getalen gebeurd.. gooi het dan open zou ik zeggen.. Ook voor de leden die niet uit dezelfde plaats komen( en waarbij het meeluisteren met een scanner vanwege de afstand niet lukt) kunnen dan meeluisteren.
Dat zijn twee verschillende soorten technieken; heeft niets met elkaar te maken. :)
BJD

Bericht door BJD »

Tiberius schreef:
BJD schreef:
Dat zijn twee verschillende soorten technieken; heeft niets met elkaar te maken. :)
Ja dat snap ik.. maar ze worden (sinds GG haarlem opgeheven is) wel allebij toegepast. De ene was kennelijk niet toereikend.
Plaats reactie