Nu lijkt het of we elkaar om de oren gaan slaan met; ik lekker wel en jij lekker niet en inderdaad
of topic.
Dan zijn ze wel van de Heere afhankelijk en zo moet dat zijn, want hoe kun wij nietige mensen eigenlijke in dienst zijn van die hoge God?Tiberius schreef:Dat hoor je wel vaak mensen zeggen, ja...Gijs83 schreef:...want ik denk als het goed is dat me zich er onbekwaam voor voelt en het een onmogelijkheid lijkt.
Maar er moeten toch ambtsdragers zijn en in het bevestigingsformulier wordt ook nog gesproken 'ener vrouwe man', dus waarschijnlijk heeft hij dan ook nog een gezin.vlinder schreef:Ik vraag me dat wel af. Als eerste ben je man en daarna vader. Dat zijn ook roepingen. Vervolgens ben je tegenover je gezin verplicht om betrokken te zijn (ouderavonden e.d.) en je familie bij te houden. Dan nog je werk.Gijs83 schreef: Alhoewel drukke werkzaamheden kunnen soms ook (deels) worden afgestoten omdat kerkenraadswerk een roeping is.
Kerkenraad komt pas daarna. De vader van mijn collega was ook ouderling. Had zelf 10 kinderen. De enige avond dat hij thuis was was zondagavond, maar dan moest hij vaak preeklezen en kon niet bij zijn gezin in de kerk zitten. Daar schrok ik van. 2 avonden cathechisatie, 2 avonden huisbezoek, 1 avond kerk. Wat hou je als vader nog voor tijd over voor je gezin? De redenatie van Gijs hoor ik vaker, maar ik denk dat je in de allereerste plaats man en vader bent. De rest komt erna. En niet: tijd maken voor ambtswerk en vervolgens nauwelijks in je gezin zijn.
Vooropgesteld dat bepaalde specifieke aantijgingen niet op een openbaar forum horen. Het probleem wat Mara aankaart herken ik echter deels wel. Het zal heel menselijk zijn maar t'is mij ook al eens opgevallen dat er toch vaak uit de "kring" rondom de kerkenraad wordt geput. Of kerkelaadsleden kennen de kandidaten van andere besturen, of het is familie enz. enz. Regelmatig in contact komen/zijn met kerkenraadsleden is ook een pre. T'is lastig om in enkele zinnen e.e.a te concretiseren maar dat ook in de kerkenraden "netwerken" soms erg belangrijk zijn, ook voor "aspirant" tweetallen, is ook mijn ervaring.Mara schreef:Je vraagt naar de bekende weg !
Als je iets buiten het gemiddelde, dus gewenste valt, kom je niet in aanmerking.
Geloof je het toch niet, ook goed.
Blijkbaar ben jij lid van een gemeente zonder kritisch kijkende personen, of je leeft een totaal eigen leven.
Willem schreef:Vooropgesteld dat bepaalde specifieke aantijgingen niet op een openbaar forum horen. Het probleem wat Mara aankaart herken ik echter deels wel. Het zal heel menselijk zijn maar t'is mij ook al eens opgevallen dat er toch vaak uit de "kring" rondom de kerkenraad wordt geput. Of kerkelaadsleden kennen de kandidaten van andere besturen, of het is familie enz. enz. Regelmatig in contact komen/zijn met kerkenraadsleden is ook een pre. T'is lastig om in enkele zinnen e.e.a te concretiseren maar dat ook in de kerkenraden "netwerken" soms erg belangrijk zijn, ook voor "aspirant" tweetallen, is ook mijn ervaring.Mara schreef:Je vraagt naar de bekende weg !
Als je iets buiten het gemiddelde, dus gewenste valt, kom je niet in aanmerking.
Blijkbaar ben jij lid van een gemeente zonder kritisch kijkende personen, of je leeft een totaal eigen leven.
Klopt wellicht. Maar is dat erg?Willem schreef:Vooropgesteld dat bepaalde specifieke aantijgingen niet op een openbaar forum horen. Het probleem wat Mara aankaart herken ik echter deels wel. Het zal heel menselijk zijn maar t'is mij ook al eens opgevallen dat er toch vaak uit de "kring" rondom de kerkenraad wordt geput. Of kerkelaadsleden kennen de kandidaten van andere besturen, of het is familie enz. enz. Regelmatig in contact komen/zijn met kerkenraadsleden is ook een pre. T'is lastig om in enkele zinnen e.e.a te concretiseren maar dat ook in de kerkenraden "netwerken" soms erg belangrijk zijn, ook voor "aspirant" tweetallen, is ook mijn ervaring.Mara schreef:Je vraagt naar de bekende weg !
Erg is een groot woord. Maar om een aantal redenen - niet uitputtend - is het niet wenselijk.Ander schreef:Klopt wellicht. Maar is dat erg?Willem schreef:Vooropgesteld dat bepaalde specifieke aantijgingen niet op een openbaar forum horen. Het probleem wat Mara aankaart herken ik echter deels wel. Het zal heel menselijk zijn maar t'is mij ook al eens opgevallen dat er toch vaak uit de "kring" rondom de kerkenraad wordt geput. Of kerkelaadsleden kennen de kandidaten van andere besturen, of het is familie enz. enz. Regelmatig in contact komen/zijn met kerkenraadsleden is ook een pre. T'is lastig om in enkele zinnen e.e.a te concretiseren maar dat ook in de kerkenraden "netwerken" soms erg belangrijk zijn, ook voor "aspirant" tweetallen, is ook mijn ervaring.Mara schreef:Je vraagt naar de bekende weg !