Dit is iets, wat ik ook regelmatig hoor... (ik regel de kindercrèche bij ons in de gemeente), maar ik vraag dan ook weleens: Waar gaat het je dan om?? Dan is het vaak stil..Ander schreef: 't Is voor jonge gezinnen op de zondagmorgen ook een heel gedoe om de kinderen aan te kleden, tasjes klaar te maken, kinderwagens en buggy's in te laden en ze bij de kerk in de creche te brengen. Wij maken daarom ook geen gebruik van de creche (althans, zo weinig mogelijk). Het gebeurt wel eens een heel enkele keer dat mijn vrouw op zondag werkt, dan brengen we de kinderen 's morgens naar de creche zodat we toch 1x kunnen allebei.
Over het algemeen kan je beter luisteren in de kerk, dan thuis. Je wordt meer afgeleid en wat is het probleem dat er anderen op jouw kinderen passen? Dat gebeurt door-de-weeks ook weleens en dan is het geen probleem. Bij ons in de gemeente wordt er een bijbelverhaal voorgelezen en een bijbelse kleurplaat, die aansluit bij het verhaal uitgedeeld en gekleurd. Ook worden er psalmversjes gezongen. Onze kinderen gaan vanaf ze 5 a 6 weken oud zijn, naar de crèche. Onze jongste (3 jaar) komt nu thuis met kleurplaat en daar kun je als ouder op inhaken en vragen wat ze gehoord heeft. Dan heb je ook een gesprek over het bijbelverhaal van de jongste en met de oudere kinderen over de preek.