Preken beluisteren op internet

Gebruikersavatar
Auto
Berichten: 4533
Lid geworden op: 22 feb 2002, 20:01

Re: Preken beluisteren op internet

Bericht door Auto »

Luther schreef:Onlangs vroeg iemand hier of er ook digitale preken van ds. De Wit waren.

Zie de dienst van 2 september op http://www.kerkomroep.nl/#prov.php%3Fpr%3DZE
Welke gemeente?
Johannes 3:16
Berichten: 914
Lid geworden op: 24 mar 2004, 00:17

Re: Preken beluisteren op internet

Bericht door Johannes 3:16 »

Auto schreef:
Luther schreef:Onlangs vroeg iemand hier of er ook digitale preken van ds. De Wit waren.

Zie de dienst van 2 september op http://www.kerkomroep.nl/#prov.php%3Fpr%3DZE
Welke gemeente?
GG Sint Philipsland
hans123
Berichten: 110
Lid geworden op: 22 okt 2008, 13:00

Re: Preken beluisteren op internet

Bericht door hans123 »

Heeft iemand de herdenkingsdienst van ds. Mijnders in de Ger Gem te Veenendaal?
Gebruikersavatar
caprice
Berichten: 2672
Lid geworden op: 22 jan 2004, 21:51
Locatie: Woestijn des levens

Re: Preken beluisteren op internet

Bericht door caprice »

hans123 schreef:Heeft iemand de herdenkingsdienst van ds. Mijnders in de Ger Gem te Veenendaal?
Ja, de koster.
Gewetensbezwaarde trouwambtenaar - 'De totalitaire staat werpt het geweten van haar burgers weg als een waardeloos vod'
Dr. J.H. Bavinck
Gebruikersavatar
Upquark
Berichten: 474
Lid geworden op: 05 aug 2002, 18:46
Locatie: Apeldoorn

Re: Preken beluisteren op internet

Bericht door Upquark »

Toen ik laatst op kerkdienstgemist.nl zat te 'zappen', viel het mij op hoe veel gemeenten hun dienst 'privé' houden. Zo'n beetje 95% van alle GG's en GGN's waren niet mee te beluisteren. Daarentegen bijv. de GKV: daar is 95% juist wel mee te beluisteren.

Waar zou dit verschil vandaan komen? Ik vind het in elk geval bijzonder jammer.
www.psalmenzingen.nl: 150 psalmen in de berijming-1773.
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17634
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Preken beluisteren op internet

Bericht door huisman »

Upquark schreef:Toen ik laatst op kerkdienstgemist.nl zat te 'zappen', viel het mij op hoe veel gemeenten hun dienst 'privé' houden. Zo'n beetje 95% van alle GG's en GGN's waren niet mee te beluisteren. Daarentegen bijv. de GKV: daar is 95% juist wel mee te beluisteren.

Waar zou dit verschil vandaan komen? Ik vind het in elk geval bijzonder jammer.
Ik vind dat ook onbegrijpelijk, als je vind dat je de zuivere waarheid mag verkondigen dan wil je die toch aan alle creaturen verkondigen. Een slotje op de Woordverkondiging is een contradictie.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Gebruikersavatar
Zacheüs
Berichten: 244
Lid geworden op: 04 sep 2009, 13:18
Locatie: ergens in het midden des lands

Re: Preken beluisteren op internet

Bericht door Zacheüs »

Dan gaat het ze mischien wel teveel geld kosten, elke download/beluistering kost de betreffende gemeente toch geld?
Zachea
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17634
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Preken beluisteren op internet

Bericht door huisman »

Zacheüs schreef:Dan gaat het ze mischien wel teveel geld kosten, elke download/beluistering kost de betreffende gemeente toch geld?
Zachea
Nee
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Gebruikersavatar
Zacheüs
Berichten: 244
Lid geworden op: 04 sep 2009, 13:18
Locatie: ergens in het midden des lands

Re: Preken beluisteren op internet

Bericht door Zacheüs »

Huisman, bedoel je met 'nee' dat dat de reden niet is, of dat het geen geld kost?
Zachea
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17634
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Preken beluisteren op internet

Bericht door huisman »

Zacheüs schreef:Huisman, bedoel je met 'nee' dat dat de reden niet is, of dat het geen geld kost?
Zachea
Het kost geen geld en het is ook niet de reden, een dubbel nee dus ;)
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Jongere
Berichten: 7757
Lid geworden op: 14 apr 2004, 15:45

Re: Preken beluisteren op internet

Bericht door Jongere »

huisman schreef:
Upquark schreef:Toen ik laatst op kerkdienstgemist.nl zat te 'zappen', viel het mij op hoe veel gemeenten hun dienst 'privé' houden. Zo'n beetje 95% van alle GG's en GGN's waren niet mee te beluisteren. Daarentegen bijv. de GKV: daar is 95% juist wel mee te beluisteren.

Waar zou dit verschil vandaan komen? Ik vind het in elk geval bijzonder jammer.
Ik vind dat ook onbegrijpelijk, als je vind dat je de zuivere waarheid mag verkondigen dan wil je die toch aan alle creaturen verkondigen. Een slotje op de Woordverkondiging is een contradictie.
Oneens. Het Woord wordt vooral in de gemeente verkondigd. Op dát moment, op díe plaats vindt de bediening der verzoening plaats. Daar wil God werken en wonderen doen. Het is een Woord voor die plaats en die mensen. Ik vind het juist zo belangrijk dat dat karakter behouden blijft.
Ik ben (denk ik) niet tegen preken op internet, maar rücksichtlos verspreiden omdat het toch Woordverkondiging is, vind ik te makkelijk geredeneerd. Ik maak zelf ook vaak gebruik van preken op het internet. Maar ik zou een gemeente er absoluut niet hard om vallen als zij besluiten dit besloten te houden.
Gebruikersavatar
Luther
Berichten: 15857
Lid geworden op: 25 jun 2008, 20:16
Contacteer:

Re: Preken beluisteren op internet

Bericht door Luther »

Jongere schreef:
huisman schreef:
Upquark schreef:Toen ik laatst op kerkdienstgemist.nl zat te 'zappen', viel het mij op hoe veel gemeenten hun dienst 'privé' houden. Zo'n beetje 95% van alle GG's en GGN's waren niet mee te beluisteren. Daarentegen bijv. de GKV: daar is 95% juist wel mee te beluisteren.

Waar zou dit verschil vandaan komen? Ik vind het in elk geval bijzonder jammer.
Ik vind dat ook onbegrijpelijk, als je vind dat je de zuivere waarheid mag verkondigen dan wil je die toch aan alle creaturen verkondigen. Een slotje op de Woordverkondiging is een contradictie.
Oneens. Het Woord wordt vooral in de gemeente verkondigd. Op dát moment, op díe plaats vindt de bediening der verzoening plaats. Daar wil God werken en wonderen doen. Het is een Woord voor die plaats en die mensen. Ik vind het juist zo belangrijk dat dat karakter behouden blijft.
Ik ben (denk ik) niet tegen preken op internet, maar rücksichtlos verspreiden omdat het toch Woordverkondiging is, vind ik te makkelijk geredeneerd. Ik maak zelf ook vaak gebruik van preken op het internet. Maar ik zou een gemeente er absoluut niet hard om vallen als zij besluiten dit besloten te houden.
Maar het Woord is toch altijd levend en krachtig?
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Jongere
Berichten: 7757
Lid geworden op: 14 apr 2004, 15:45

Re: Preken beluisteren op internet

Bericht door Jongere »

Welk verschil is er volgens jou (@ Luther) tussen in de kerk het Woord horen en thuislezen?
Ik geloof dat dat méér is dan alleen het ontbreken van de gemeenschap der heiligen.
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Preken beluisteren op internet

Bericht door Mara »

De mogelijkheid om via internet te luisteren, is heel fijn, maar volgens mij niet de bedoeling om het standaard te doen, uit gemakzucht of zo.
Wij hebben vroeger thuis een poosje preken beluisterd via de band.
Ik vond het als kind helemaal niks.
Het is een prima noodoplossing als je ziek bent, maar zou het verder niet aanraden.
Nee, veel kerken zijn idd nog niet te beluisteren. principekwestie ?
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
Zacheüs
Berichten: 244
Lid geworden op: 04 sep 2009, 13:18
Locatie: ergens in het midden des lands

Re: Preken beluisteren op internet

Bericht door Zacheüs »

Jij bedoelt zondags, maar ik vind het fijn om doordeweeks de zondagse diensten nog een keer te horen (en ook die van andere gemeenten)
Ben nu de preek van afgelopen zondagochtend HHK Leerbroek aan 't luisteren, ds. J. C. den Ouden over de heiligheid des Heeren nav terugbrengen van de ark door David, op een wagen, wat de dood betekent voor Uza. Onze goede bedoelingen zijn in de ogen van de Heere een gruwel als we niet Gods heiligheid en eer op het oog hebben.
Zachea
Gesloten