Dank voor de toelichting.Tiberius schreef:Daar kan ik wel wat over zeggen.Hendrikus schreef:Vandaag heb ik me trouwens afgevraagd of verwijderde postings nog wel meetellen bij Gijs z'n thermometer. Zo ja, dan is die thermometer dus nooit te verifiëren, want dan worden er postings meegeteld die er niet meer zijn.
Zo nee, dan krijg je alsnog rare toestanden. Iemand staat met een x aantal postings in de top tien, maar als je gaat tellen kom je nooit verder dan x min y. Want y is het aantal verwijderde postings....
Voorop gesteld, dat de berichttellers natuurlijk nooit bedoeld zijn om een verslaving te meten; het is eigenlijk verkeerde input. Want als iemand één kort zinnetje typt (bijv: "On topic aub"), dan zegt dat volgens Gijs' methode evenveel over zijn RF-verslaving, dan wanneer iemand zich gedrongen voelt om elke dag mee te delen wat hij/zij gaat eten.
Als een bericht verwijderd wordt, met het kruisje onderaan de posting, dan is hij ook echt weg en telt niet meer mee in de berichttellers. Het maakt niet uit of een moderator dat doet of je zelf.
Dus als iemand niet door Gijs' verslavingsthermometer gespot wil worden, kan hij gewoon steeds oude berichten verwijderen en nieuwe typen.
Anderzijds gebeurt het ook wel eens dat we als moderators (een deel van) een topic in de prullenbak zetten. Die berichten blijven wel meetellen voor het berichtaantal. Wanneer echter de prullenbak opgeschoond wordt (=zelden), dan zakt het berichtenaantal weer in.
Henriët, heb je 't gelezen?