Ik wilde graag iets met jullie delen.
Gister werd mij een filmpje getoond op de site : http://www.dumpert.nl/mediabase/497661/ ... eelal.html
Dit filmpje was voor mij een grote schok en ben er ook best wel ondersteboven van geweest en nog. Voor mijn vriend die eigenlijk niet meer kerkelijk is daar was het zo klaar als een klontje want dat was onderzocht en de wetenschap gaat vooruit. Dus zou het wel waar zijn. Ook kon hij niet begrijpen waarom ik hier nu zo overstuur van was!
Als dit soort dingen al het internet over gaan waar moet het heen met deze wereld
Ik denk dat wij met elkaar moeten vechten tegen deze berichten. En Natuurlijk ben ik zeer benieuwd wat een ieder zijn mening daar nu eigenlijk van is. '
dit filmpje roept veel vragen op:
wat zou jij (wij) als christen hierop moeten doen ??
groet hanna
een filmpje waar het bestaan van god ontkend word
- Hanna jobse
een filmpje waar het bestaan van god ontkend word
louvem o nome de Senhor
Re: een filmpje waar het bestaan van god ontkend word
Het verbaast mij dat dit 32 x bekeken is maar geen enkele reactie !
Maar heb het filmpje bekeken, niet helemaal, want o o dat klinkt bekend.
Een astrofysicus, logisch dat hij het anders bekijkt, vanuit de wetenschap.
Niks nieuws onder de zon, voor mij nog steeds geen bewijs dat het niet zo is !
Wij hebben de bijbel ! Laten we daar maar onze studie van maken.
Alhoewel, voor de wijzen blijft het verborgen en voor de eenvoudigen komt het openbaar.
Maar heb het filmpje bekeken, niet helemaal, want o o dat klinkt bekend.
Een astrofysicus, logisch dat hij het anders bekijkt, vanuit de wetenschap.
Niks nieuws onder de zon, voor mij nog steeds geen bewijs dat het niet zo is !
Wij hebben de bijbel ! Laten we daar maar onze studie van maken.
Alhoewel, voor de wijzen blijft het verborgen en voor de eenvoudigen komt het openbaar.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
ik zou zeggen, verdiep je als Christen ook een klein beetje in de stof. Vincent Icke is niet bepaald de standaard voor de astrofysica.
Ik zie zelf in de grootsheid van hoe alles werkt in het universum Gods hand wel. Waarom niet vragen naar de wetgever achter de natuurwetten? Waarom verwonderen we ons niet over de regelmaat?
Lees er eens een boek over. Pak wat van Cees Dekker, van Francis Collins, William Lane Craig, John Lennox' "Gods undertaker" Of "God, time and Stephen Hawking" van David Wilkinson.
Het is denk ik niet terecht om wetenschap tegenover Godsdienst te zetten. Ze kunnen heel goed samen gaan (Om Lennox te citeren, de ontdekkingen van de wetenschap in de 20 en 21e eeuw, zijn voornamelijk zaken die door de 19e eeuwse theist werden vermoedt en door de atheist werden bestreden.
Ik zie zelf in de grootsheid van hoe alles werkt in het universum Gods hand wel. Waarom niet vragen naar de wetgever achter de natuurwetten? Waarom verwonderen we ons niet over de regelmaat?
Lees er eens een boek over. Pak wat van Cees Dekker, van Francis Collins, William Lane Craig, John Lennox' "Gods undertaker" Of "God, time and Stephen Hawking" van David Wilkinson.
Het is denk ik niet terecht om wetenschap tegenover Godsdienst te zetten. Ze kunnen heel goed samen gaan (Om Lennox te citeren, de ontdekkingen van de wetenschap in de 20 en 21e eeuw, zijn voornamelijk zaken die door de 19e eeuwse theist werden vermoedt en door de atheist werden bestreden.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Soms kan wetenschap idd goed samen met God en de bijbel.
Maar nee, ik heb geen zin me hierin te verdiepen.
Als ik een halve minuut nadenk, intensief dus, over de grootsheid van de schepping en het heelal, ben ik het al kwijt.
Het is niet te bevatten, Waarom zouden wij ALLES moeten weten ?
Vermeerdering van kennis vermeerdert vaak smart !
is geen vrijbrief om dom te blijven, maar ik hoef niet te weten hoe het buiten onze dampkring eruit ziet.
Maar nee, ik heb geen zin me hierin te verdiepen.
Als ik een halve minuut nadenk, intensief dus, over de grootsheid van de schepping en het heelal, ben ik het al kwijt.
Het is niet te bevatten, Waarom zouden wij ALLES moeten weten ?
Vermeerdering van kennis vermeerdert vaak smart !
is geen vrijbrief om dom te blijven, maar ik hoef niet te weten hoe het buiten onze dampkring eruit ziet.
Een mooie benadering, ja. Zo las ik laatst een interessante vraag naar de verklaring van het ontstaan van verschillende dimensies in bouwstenen.parsifal schreef: Ik zie zelf in de grootsheid van hoe alles werkt in het universum Gods hand wel. Waarom niet vragen naar de wetgever achter de natuurwetten? Waarom verwonderen we ons niet over de regelmaat?
De momenten dat ik me verwonder over de onwaarschijnlijke processen die in de wetenschap beschreven en bestudeerd worden, doet dat geen afbreuk aan de verwondering en het ontzag, integendeel. In dat licht zouden wetenschappelijke verklaringen ook wel eens gezet mogen worden in onze kringen, mijns inziens.
Eens. Maar vaak is dat ook weer een reactie op het gelijk willen trekken vanuit het andere kamp. Het hoeft elkaar niet uit te sluiten, maar als ik hier en daar wel eens creationistische boekjes lees, vraag ik me wel eens af waar men de pretentie vandaan haalt dat het wetenschappelijke studies en onderzoeken terzijde kan zetten in een aantal pagina's. Het kan elkaar hoogstens aanvullen.Het is denk ik niet terecht om wetenschap tegenover Godsdienst te zetten. Ze kunnen heel goed samen gaan (Om Lennox te citeren, de ontdekkingen van de wetenschap in de 20 en 21e eeuw, zijn voornamelijk zaken die door de 19e eeuwse theist werden vermoedt en door de atheist werden bestreden.
Verbaast mij niets. Past niet door kliksafe-filter.Mara schreef:Het verbaast mij dat dit 32 x bekeken is maar geen enkele reactie !

Gewetensbezwaarde trouwambtenaar - 'De totalitaire staat werpt het geweten van haar burgers weg als een waardeloos vod'
Dr. J.H. Bavinck
Dr. J.H. Bavinck
Dat snap ik dan weer niet. Je kunt toch zelf wel een mening vormen hierover ? bepaalt kliksafe dus dat je dit niet mag zien 

Wel als je Kliksafe als filter gekocht hebt...
Dat vind ik prima. Volgens mij vergeten we dit wel eens: "...en ik wil, dat gij wijs zijt in het goede, doch onnozel in het kwade. " Rom. 16:19Mara schreef:Dat snap ik dan weer niet. Je kunt toch zelf wel een mening vormen hierover ? bepaalt kliksafe dus dat je dit niet mag zien
Ik heb even gekeken, maar heel kort, vond het zo "bekend".
Dan heb ik er genoeg van, heb dus hiervoor zeker geen kliksafe nodig.
Dan heb ik er genoeg van, heb dus hiervoor zeker geen kliksafe nodig.
- Bert Mulder
- Contacteer:
De dwaas zegt in zijn hart: 'er is geen God'....
Zo nu Hawkings ook God als schepper loochent...
En ook dit zijn tekenen van de tijd waarin we leven, deze dingen moeten geschieden. Onze taak is te waken en bidden, dat we niet in verzoeken raken. Als de tijd niet verkort werd, zouden zelfs de uitverkorenen van het geloof afgetrokken worden.
Kom, Heere Jezus!
Zo nu Hawkings ook God als schepper loochent...
En ook dit zijn tekenen van de tijd waarin we leven, deze dingen moeten geschieden. Onze taak is te waken en bidden, dat we niet in verzoeken raken. Als de tijd niet verkort werd, zouden zelfs de uitverkorenen van het geloof afgetrokken worden.
Kom, Heere Jezus!
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.