Computerprobleempjes

BJD

Re: Computerprobleempjes

Bericht door BJD »

Tiberius schreef:
BJD schreef:Ik ben overgestapt naar andere provider. Heb net m'n emailaccounts ingesteld. Nu kan ik wel e-mail versturen maar ontvangen gaat niet. Nu zegt de provider wel dat ze van de server binnengehaald worden.. Ik kan ze nergens vinden...
Weet iemand een oplossing?
Welke emailclient gebruik je? Thunderbird?
Outlook 2003.. Maar ik kom er net achter dat hij alleen de mailtjes van gmail niet ontvangt. Als ik van m'n hotmailaccount stuur dan krijg ik ze wel binnen..
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

BJD schreef:
Tiberius schreef:
BJD schreef:Ik ben overgestapt naar andere provider. Heb net m'n emailaccounts ingesteld. Nu kan ik wel e-mail versturen maar ontvangen gaat niet. Nu zegt de provider wel dat ze van de server binnengehaald worden.. Ik kan ze nergens vinden...
Outlook 2003.. Maar ik kom er net achter dat hij alleen de mailtjes van gmail niet ontvangt. Als ik van m'n hotmailaccount stuur dan krijg ik ze wel binnen..
Bij gmail moet je de SSL verbinding kiezen, zie de instellingen-tab van gmail.
BJD

Bericht door BJD »

Tiberius schreef:
BJD schreef:
Tiberius schreef:
Bij gmail moet je de SSL verbinding kiezen, zie de instellingen-tab van gmail.
Die kan ik niet een twee drie vinden..
Nu heb ik ook geen splitter ertussen.. en m'n telefonie en internet werkt naar behoren. Het boekje geeft dat het wel moet Ik heb hem er tussen gehad en had het idee dat het door de splitter trager werd? Moet de splitter er altijd tussen?
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

BJD schreef:
Tiberius schreef:Bij gmail moet je de SSL verbinding kiezen, zie de instellingen-tab van gmail.
Die kan ik niet een twee drie vinden..
Hier: http://mail.google.com/support/bin/answ ... swer=13278
BJD schreef:Nu heb ik ook geen splitter ertussen.. en m'n telefonie en internet werkt naar behoren. Het boekje geeft dat het wel moet Ik heb hem er tussen gehad en had het idee dat het door de splitter trager werd? Moet de splitter er altijd tussen?
Dat durf ik niet met zekerheid te zeggen, volgens mij hoeft die bij digitaal telefoneren er niet tussen.
Maar in ieder geval heeft dat niets met je Gmail problemen te maken.
BJD

Bericht door BJD »

m'n provider geeft aan dat ik tot 16 mb downloadsnelheid moet hebben en tot 2 mb uploadsnelheid. Een goedkoper pakket geeft 8 -1 mb.

Nu heb ik 8.71 downloadsnelheid en 0,72 uploadsnelheid. Dat kan toch niet de bedoeling wezen?
Ik heb het zowel draadloos als met verbinding gemeten. Ook op twee verschillende pc's. Hij blijft deze waardes geven. Is dat gebruikelijk.. want er staan idd TOT 16 mb. Maar ik zit dan maar 0,71 boven het goedkopere pakket en mijn uploadsnelheid zit nog onder het goedkopere pakket.
refo

Bericht door refo »

http://nl.wikipedia.org/wiki/Downloadsnelheid

Daar staan wat wetenswaardigheden over.
Marnix

Bericht door Marnix »

BJD schreef:m'n provider geeft aan dat ik tot 16 mb downloadsnelheid moet hebben en tot 2 mb uploadsnelheid. Een goedkoper pakket geeft 8 -1 mb.

Nu heb ik 8.71 downloadsnelheid en 0,72 uploadsnelheid. Dat kan toch niet de bedoeling wezen?
Ik heb het zowel draadloos als met verbinding gemeten. Ook op twee verschillende pc's. Hij blijft deze waardes geven. Is dat gebruikelijk.. want er staan idd TOT 16 mb. Maar ik zit dan maar 0,71 boven het goedkopere pakket en mijn uploadsnelheid zit nog onder het goedkopere pakket.
Waar heb je dat getest? De snelheid is de maximale snelheid die je kan halen, maar of je die haalt is wel afhankelijk van de "andere kant". Als ik iets download spelen 2 factoren mee: Eigen downloadsnelheid en de snelheid die de server waar je van download aankan. Met uploaden idem dito.
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
BJD

Bericht door BJD »

Marnix schreef:
BJD schreef:m'n provider geeft aan dat ik tot 16 mb downloadsnelheid moet hebben en tot 2 mb uploadsnelheid. Een goedkoper pakket geeft 8 -1 mb.

Waar heb je dat getest? De snelheid is de maximale snelheid die je kan halen, maar of je die haalt is wel afhankelijk van de "andere kant". Als ik iets download spelen 2 factoren mee: Eigen downloadsnelheid en de snelheid die de server waar je van download aankan. Met uploaden idem dito.
http://www.bbned.nl/speedtest/ of met www.speedtest.net
Marnix

Bericht door Marnix »

Hm... ik vind die tests altijd wat onbetrouwbaar.

Volgens BBNET is mijn downloadsnelheid 170.67 Mbps of wel 21.33 MB/sec.
Ga ik daar een bestand van 1000 mb downloaden, dan is de snelheid 4-7 MB/sec.
En volgens speedtest is de downloadsnelheid 170 mbit

Maar goed, het kan zijn dat je in een vrij drukke omgeving zit, in dat geval zou ik gaan klagen bij je provider, dat ze je niet leveren waar je voor betaalt.
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
BJD

Bericht door BJD »

Marnix schreef:Hm... ik vind die tests altijd wat onbetrouwbaar.

Volgens BBNET is mijn downloadsnelheid 170.67 Mbps of wel 21.33 MB/sec.
Ga ik daar een bestand van 1000 mb downloaden, dan is de snelheid 4-7 MB/sec.
En volgens speedtest is de downloadsnelheid 170 mbit

Maar goed, het kan zijn dat je in een vrij drukke omgeving zit, in dat geval zou ik gaan klagen bij je provider, dat ze je niet leveren waar je voor betaalt.
Tja.. ze schermen gelijk met het verhaal van.. je betaalt TOT 20MB Is 8 MB dan redelijk?. Mijn vraag, die ik ook niet benatwoord vindt op internet.. wat is redelijk wat je mag verwachten als je tot 20MB betaald. Is dat 16 MB of is dat al 9 MB bv?
Marnix

Bericht door Marnix »

Haha, misschien moet je dan reageren met:

Geachte heer / mevrouw,

Uw abonnement kost volgens u 50 euro per maand. Ik ben bereid u 25 te betalen. Vindt u dat redelijk?

:D
Mara

Bericht door Mara »

Pffft onze computer crashte, mijn man heeft hem weer helemaal op fabrieksinstellingen gezet, maar het blijft tobben.
Soms komt hij vanzelf uit slaapstand, of loopt vast.
Gelukkig staat het meeste op externe harde schijf, maar toch is er heel wat kwijtgeraakt.
Hij is ook een stuk langzamer geworden, gisteravond duurde het afsluiten 10 minuten !
Virus ? :pan
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Afgewezen

Bericht door Afgewezen »

Ik kan de nieuwste (medische) programma's van de eo niet meer bekijken op internet. Ze hebben iets veranderd blijkbaar. :banghead
Luther
Contacteer:

Bericht door Luther »

Afgewezen schreef:Ik kan de nieuwste (medische) programma's van de eo niet meer bekijken op internet. Ze hebben iets veranderd blijkbaar. :banghead
Sja... dan moet je een TV kopen...:)
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Orchidee

Bericht door Orchidee »

Luther schreef:
Afgewezen schreef:Ik kan de nieuwste (medische) programma's van de eo niet meer bekijken op internet. Ze hebben iets veranderd blijkbaar. :banghead
Sja... dan moet je een TV kopen...:)
Precies...want wij hebben daar nooit last van :P
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Plaats reactie