Lord of The Rings

Madtice

Bericht door Madtice »

Huh, welke christenen dan? Ik ben er nog maar weinig tegengekomen. Sommige christenen vinden films uberhaubt duivels, dus dat zou een verklaring kunnen zijn. Of omdat het slechte er zo in uitgebeeld wordt? Ik weet het niet, ik snap het ook niet, want het boek waar de duivel het meest in voorkomt is de Bijbel.
Kislev

Bericht door Kislev »

Misschien lach je erom, misschien vind je het ouderwets of wettisch. Maar ik vind, als ik heel eerlijk ben, dat de onderstaande predikant eigenlijk heel stiekem wel gelijk heeft:

Als een dronkaard u om geld bedelt, dan zegt u: “Nee vriend, want ik weet waar jij dat geld brengt. Dus dat mag ik niet, dat doe ik niet. Ik mag u daar niet in steunen.â€
parsifal

Bericht door parsifal »

Kislev,

Het probleem is denk ik dat met zulke preken dingen verboden worden in plaats van dat er met klem tegen gewaarschuwd wordt. Zelf heb ik helaas gezien hoe veel foute invloed films kunnen hebben, ik had liever nooit een film gezien. Maar dat maakt niet de films verboden.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
lebaoth
Contacteer:

Bericht door lebaoth »

Het probleem is denk ik dat met zulke preken dingen verboden worden in plaats van dat er met klem tegen gewaarschuwd wordt
Ja daar raak je het punt wel mee Parsifalletje.

Kislev, ik denk dat het probleem negen van de tien keer het verbod is, in plaats van het 'alles is mij geoorloofd, maar niet alles is oorbaar'. Ik had vroeger op de basisschool bijvoorbeeld altijd veel vriendinnetjes, want wij hadden een televisie thuis (ja ik had ook nog wel echte vriendinnetjes hoor). Ik keek daar zelf vrijwel nooit naar, maar als er dan vriendinnetjes waren wilden die altijd televisie kijken bij mij. En ondertussen zijn die meiden die dat toen deden wel degenen die nu altijd het laatste nieuws op gebied van films kennen.

Ik begrijp ook niet wat nu het verschil tussen een dvd en een gewone film? Een dvd is toch ook een film of ben ik nou kippig? Ik ken inderdaad genoeg refo's die wel dvd's thuis hebben maar films blijven uit den boze..

Ben vorige week trouwens nog naar Pietje Bell geweest, daar werd niet in doodgeslagen en ook niet in gevloekt. De wonderen zijn de wereld nog niet uit! :bo

Lebaoth

[Veranderd op 14/1/03 door lebaoth]
Quazzy

Bericht door Quazzy »

Origineel geplaatst door parsifal
Het probleem is denk ik dat met zulke preken dingen verboden worden in plaats van dat er met klem tegen gewaarschuwd wordt.
Goed punt. Om even uit de praktijk van de economische wetenschap te praten: regulering is bijna altijd minder efficiënt dan een beleid dat de juiste prikkels geeft. Het is beter dat een actor zijn gewenste gedrag (door een juiste prikkel te geven) verandert naar het gewenste gedrag van de autoriteit, dan dat het gedwongen wordt door de autoriteit om zijn gedrag te veranderen. Omdat zijn preferenties gelijk blijven, zal hij alles doen om de regelgeving te ontduiken (dit zie je dus in het voorbeeld van Lebaoth)

o ja, als een zwerver mij om een bijdrage in zijn overnachting vraagt, dan probeer ik wel altijd te kijken of ik niet een kleinigheid van mijn grote welvaart (voor zover een student die kan hebben) overheb. Gek genoeg heb ik dat meestal wel.
peentje

Bericht door peentje »

Ik heb de film niet gezien, maar ik denk dat het een film is waar je van moet houden, wat ik bedoel is het is mijn soort film nie.
Quazzy

Bericht door Quazzy »

Echt heel grappig: vroeger werden dit soort boeken nog voorgelezen of werd er een hoorspel van gemaakt.
Op dit moment heb ik het hoorspel (slechts 12 uur) van LotR.
Ook heb ik de voorgelezen versies van LotR (3 delen van ongeveer 30 uur, 90 uur in totaal) en de Hobbit (23 uur) en de Silmarillion (ongeveer 30 uur) Misschien dat ik van de zomer één en ander op een mp3-cd zet zodat ik me niet hoef te vervelen :,
peentje

Bericht door peentje »

En ag je daar nou ook echt twaalf uur naar die hoorspelen zitten luisteren of eehhhh....:stu
Mirror

Bericht door Mirror »

Origineel geplaatst door Quazzy
o ja, als een zwerver mij om een bijdrage in zijn overnachting vraagt, dan probeer ik wel altijd te kijken of ik niet een kleinigheid van mijn grote welvaart (voor zover een student die kan hebben) overheb. Gek genoeg heb ik dat meestal wel.
Wat wil je hiermee zeggen?
Mirror

Bericht door Mirror »

Origineel geplaatst door parsifal
Het probleem is denk ik dat met zulke preken dingen verboden worden in plaats van dat er met klem tegen gewaarschuwd wordt.
Vind je dat er in de geciteerde preek niet klemmend wordt gewaarschuwd?

Ik lees geen expliciet verbod,.
peentje

Bericht door peentje »

Ik volg je evenb niet.
Plaats reactie