Lord of The Rings
Lord of The Rings
Hallo allemaal; zijn hier nog LOTR-fans of anti-lotr'ers? Ik ben zelf een beetje in de ban van LOTR. De film is in ieder geval heel erg mooi! Veel mensen vinden LOTR een zwarte/duivels film; waarom?
Tolkien was een christen die C.S. Lewis (Narnia) op het geloof wees. Tolkien heeft ook de christelijke idealen in de film verweven. (Goed - Kwaad) een donker kant en goede kant ook de ring moet worden gebracht naar Mount Doom (Doemberg) om zo weer geluk te brengen in middle-earth (Midden Aarde).
Waarom zijn er dan zoveel 'christenen' die anti LOTR zijn? Reageer!!!
Skoezie; lotr-fan
Tolkien was een christen die C.S. Lewis (Narnia) op het geloof wees. Tolkien heeft ook de christelijke idealen in de film verweven. (Goed - Kwaad) een donker kant en goede kant ook de ring moet worden gebracht naar Mount Doom (Doemberg) om zo weer geluk te brengen in middle-earth (Midden Aarde).
Waarom zijn er dan zoveel 'christenen' die anti LOTR zijn? Reageer!!!
Skoezie; lotr-fan
Ik heb de boeken 'nog' niet gelezen; maar ben dit wel van plan. (moeilijk te krijgen in RefoRijssen). De tweede film wil ik ook graag zien (3 ook!). Misschien koop ik 1 nog als DVD. Ik denk dat je als je het boek gelezen hebt, je de figuren niet zo goed voor kunt stellen (Orc, Baldrug) daardoor is het misschien iets 'enger' om de film te zien want de Orc zien er niet zo lief uit!
Ik heb vorig jaar deel I gelezen vlak voor ik naar de film ging, en nu wilde ik dat doen met deel 2 (morgen gaan we er naartoe, met het hele gezin), maar ik raakte weer zo verslingerd dat ik het boek gelijk maar weer heb uitgelezen.
En dit was dan de vierde keer dat ik het boek (de boeken) heb gelezen.
En dit was dan de vierde keer dat ik het boek (de boeken) heb gelezen.
Het 2e deel van LOTR laat heel duidelijk zien dat er een geestelijke wereld is. En ook geeft 't goed weer dat mensen bezet kunnen zijn door boze geesten. Maar ook dat er bevrijding mogelijk is, al dan niet op de juiste manier... door de zogenaamde witte magie (Gandalf).
Verder vond ik die lopende bomen wel gaaf.
Verder vond ik die lopende bomen wel gaaf.
Met heissa bedoel ik dat binnen no time al die dvd`s de winkels uitvlógen, al die reclame over die film en dat iedereen het allemaal helemaal te gek vond. Toen ik die film zag had ik zoiets van; "en daar is iedereen dan druk mee?"Origineel geplaatst door Skoezie
Wat bedoel je met heisa en effecten in de film; het gaat om het verhaal!
Het verhaal vond ik wel aardig maar niet echt denderend. Maar de beelden en de effecten dat was echt geweldig gedaan! Maar om die film nu maar meteen tot één van de meest bijzondere ooit uit te roepen is volgens mij schromelijk overdreven. Een film als Jaws die veel simpeler in elkaar zit is minstens net zo goed.
Maar ja, wat kan mij die films allemaal ook schelen!
[Veranderd op 7/1/03 door Kislev]
Leg uit waarom je het zo'n slechte film vind en waarom je geschokt bent. Ik dacht dat juist het taalgedeelte van de film aardig in orde was?Origineel geplaatst door Loïs
Film vond ik eigenlijk beetje een verkrachting van het boek.. Tolkien heeft zo'n schitterend taalkundig werk geschreven en dan zo'n film van dertien in 'n dozijn..
Als komend taalkundige ben ik diep geschokt..
Ik ben net terug van de film en ik (wij) vond(en) hem erg goed.
Wel zijn er enkele essentiële dingen (volgens mij) veranderd ten opzichte van het boek. Vooral aan het einde als Faramir Frodo en Sam meeneemt naar Osgiliath. In het boek wordt het verschil in karakter tussen Faramir en Boromir duidelijker. Snap?
Wel zijn er enkele essentiële dingen (volgens mij) veranderd ten opzichte van het boek. Vooral aan het einde als Faramir Frodo en Sam meeneemt naar Osgiliath. In het boek wordt het verschil in karakter tussen Faramir en Boromir duidelijker. Snap?
Hallo Quazzy,Origineel geplaatst door Quazzy
Leg uit waarom je het zo'n slechte film vind en waarom je geschokt bent. Ik dacht dat juist het taalgedeelte van de film aardig in orde was?
het taalgedeelte aardig in orde? Misschien taaltechnisch wel, maar taalkundig en in vergelijking met het boek niet echt naar mijn idee.
Best een lekker filmpje, daar niet van, maar als je het vergelijkt met het boek vind ik het van een te laag niveau. Of anders gezegd: leuke film, maar het heeft op veel punten weinig meer met het boek te maken, de grote lijn misschien wel maar de (belangrijke) achtergronden en details niet.
Er stond trouwens pasgeleden in 'onze taal' een artikel over Tolkien. Heeft iemand het gelezen?
Groetjes van Loïs.