Hallo allen,
Wie kan mij meer vertellen over het volgende:
In de poort van boer De Kwaasteniet in de Van Mandersloostraat was een kerkzaal(tje) met een donkere preekstoel en er waren banken (zo herinner iemand zich) Hier kerkten de leden van de Oud-Gereformeerde Gemeente. Betreft Alphen aan de Rijn.
Hoor graag!!!!
Boer de Kwaadsteniet - OGG - Alphen aan de Rijn
-
Re: Boer de Kwaadsteniet - OGG - Alphen aan de Rijn
Heb je al eens in de Groene hart archieven gesnuffeld? www.groenehartarchieven.nl
-
Re: Boer de Kwaadsteniet - OGG - Alphen aan de Rijn
@Tiberius ja, wat ik daar kan vinden zijn met name namen van voorgangers.
Ik ben op zoek naar iemand die wat over deze gemeente weet... Die vermoedelijk in de jaren 50 opgeheven is.
Voorgangers waren predikanten als De Redelijkheid, Zwoferink en anderen.
Ik zoek dit onder andere vanwege een zoektocht naar de herkomst van de preekstoel van de Vrij Oud Gereformeerde Gemeente in Oldebroek. Mogelijk komt deze uit Alphen, en dan zou het mogelijk deze kerk kunnen zijn. Vnadaar dat ik iemand zoek die wat weet van deze kerk!
Ik ben op zoek naar iemand die wat over deze gemeente weet... Die vermoedelijk in de jaren 50 opgeheven is.
Voorgangers waren predikanten als De Redelijkheid, Zwoferink en anderen.
Ik zoek dit onder andere vanwege een zoektocht naar de herkomst van de preekstoel van de Vrij Oud Gereformeerde Gemeente in Oldebroek. Mogelijk komt deze uit Alphen, en dan zou het mogelijk deze kerk kunnen zijn. Vnadaar dat ik iemand zoek die wat weet van deze kerk!