Kerkdiensten

Ander

Re: kerkdiensten?

Bericht door Ander »

Hendrikus schreef:
Gijs83 schreef:
Ander schreef: Willem, doe niet zo snugger. Ouddorp, Herkingen. Maak maar een keuze. Kies bijv. voor B, want L. is vaker in Zeeland.
De les: Ouddorp en Herkingen liggen op Flakkee en ik vermag dan niet in te zien wat de toegevoegde waarde is van de melding dat ds. de Leeuw vaker in Zeeland is.
Bedoeld word in ieder geval de kant van Zeeland op, want het ligt wel tegen Zeeland aan. Flakkee hoort wel bij het eilandenrijk daar...
Gijs, als ze tegen jou zeggen "o, Rijssen, da's in de Achterhoek toch?", dan ga je ook steigeren.
Laat die Flakkeeënaars nou lekker steigeren als ze bij Zeeland worden gerekend. Stukje folklore dat erbij hoort, net als Urkers die niet in Urk willen wonen en zo ;)
Ach, ik ben eigenlijk helemaal geen flakkeeënaar, kom er van origine niet vandaa maar ja, je moet toch wat zeggen af en toe. Enne, Geka, jij bent een reservebelg, maak ik op uit je posting? :)
Geka

Bericht door Geka »

Ander schreef:
Hendrikus schreef:
Gijs83 schreef:
Ander schreef: Willem, doe niet zo snugger. Ouddorp, Herkingen. Maak maar een keuze. Kies bijv. voor B, want L. is vaker in Zeeland.
De les: Ouddorp en Herkingen liggen op Flakkee en ik vermag dan niet in te zien wat de toegevoegde waarde is van de melding dat ds. de Leeuw vaker in Zeeland is.
Bedoeld word in ieder geval de kant van Zeeland op, want het ligt wel tegen Zeeland aan. Flakkee hoort wel bij het eilandenrijk daar...
Gijs, als ze tegen jou zeggen "o, Rijssen, da's in de Achterhoek toch?", dan ga je ook steigeren.
Laat die Flakkeeënaars nou lekker steigeren als ze bij Zeeland worden gerekend. Stukje folklore dat erbij hoort, net als Urkers die niet in Urk willen wonen en zo ;)
Ach, ik ben eigenlijk helemaal geen flakkeeënaar, kom er van origine niet vandaa maar ja, je moet toch wat zeggen af en toe. Enne, Geka, jij bent een reservebelg, maak ik op uit je posting? :)
Nee, nee, geen reservebelg, zo worden de inwoners van Zeeuws-Vlaanderen wel eens aangeduid, maar daar hoor ik niet bij.
Laten we het erop houden dat de provincie Zeeland me erg na aan het hart ligt. Op zich niet zo vreemd op een Refo-forum: tenslotte begon de Nadere Reformatie nadrukkelijk in Zeeland... ;)
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

coupe soleil schreef:Wat is dat toch dat die Flakkeebewoners daar zo hysterisch over doen? Het ligt allebei afgesloten van de buitenwereld, dus maakt het niet zoveel uit. (...) Ja, ik heb ook een paar jaar op Flakkee gewoond en niet in Zeeland.
Dat is dan al een flink tijdje geleden, gezien het onderstreepte...
Gijs83

Bericht door Gijs83 »

Hendrikus schreef:
Gijs83 schreef:
Wij(ik en vermoed ook Hendrikus) gaan ook 'steigeren' als mensen het over Rijssen, dat een dorp is, maar het is een stad. Kom ieder geval niet met 'dorp' aan...
Hendrikus

Bericht door Hendrikus »

Gijs83 schreef:
Hendrikus schreef:
Gijs83 schreef:
Wij(ik en vermoed ook Hendrikus) gaan ook 'steigeren' als mensen het over Rijssen, dat een dorp is, maar het is een stad. Kom ieder geval niet met 'dorp' aan...
sinds 1243 :pan
~~Soli Deo Gloria~~
Germanicus

Bericht door Germanicus »

Ik merk dat Flakkee goed vertegenwoordigd is... :paladin
Hier beneden is het niet.
coupe soleil

Bericht door coupe soleil »

Germanicus schreef:Ik merk dat Flakkee goed vertegenwoordigd is... :paladin
Ja, ze hebben daar zowaar ook internet :slurp .
Heus

Bericht door Heus »

Gijs83 schreef:Ook de weekdienst van Ds.W.Visscher in GG Opheusden gaat niet door, zie ook RD van gisteren.
Deze dienst was op woensdag 28 juli. Maar werd ook op woensdag 4 augustus vermeldt. Daarom ging die niet door.
Heus

Bericht door Heus »

Weekdiensten Gereformeerde Gemeenten in Nederland, D.V. week 33:

(De weekdiensten van week 31 & 32 staan op pagina 38)

dinsdag 17 augustus:
Geldermalsen: 19.30 uur, ds. J. Roos (Barneveld)
Hendrik-Ido-Ambacht: 19.30 uur, ds. M. Krijgsman (Arnemuiden)
Krimpen aan den IJssel: 19.30 uur (H.D.), ds. A. Schultink (Bruinisse)
woensdag 18 augustus:
Ederveen: 19.30 uur, ds. J.A. Weststrate (Terneuzen)
Goes: 19.30 uur, ds. A. Schultink (Bruinisse)
Harderwijk: 19.30 uur, ds. A. Geuze (Gouda-Gerbrandyweg)
donderdag 19 augustus:
Sint Maartensdijk: 19.30 uur, ds. A. van Voorden (Opheusden)
vrijdag 20 augustus:
Achterberg (kerkgebouw Oud Ger. Gem. in Ned.): 14.00 uur (huw. bev.), ds. A. van Voorden (uitgaande van Opheusden).
Gijs83

Bericht door Gijs83 »

In de Saambinder van deze week staat(wat me dus opvalt):
zo 8 augustus:
Kootwijkerbroek: 10.00 en 19.30: Ds.G.Beens
Normaal is het 19.00 (slip of the penn?)
za 14 augustus:
Kootwijkerbroek: 10.00uur Ds.G.Beens

Op zaterdagmorgen(?) en er is staat niets bij van een dovendienst of een gehandicaptendienst. Er kan natuurlijk altijd op dat tijdstip een rouwdienst, maar dat is zover van te voren nog niet bekend(tenzij bijzondere omstandigheid).

Wie weet hier meer van?
sweelinck 25

Bericht door sweelinck 25 »

Gijs83 schreef:In de Saambinder van deze week staat(wat me dus opvalt):
zo 8 augustus:
za 14 augustus:

Op zaterdagmorgen(?) en er is staat niets bij van een dovendienst of een gehandicaptendienst. Er kan natuurlijk altijd op dat tijdstip een rouwdienst, maar dat is zover van te voren nog niet bekend(tenzij bijzondere omstandigheid).

Wie weet hier meer van?
kerktijden.nl zegt dat er op zaterdag 14 augustus om 10:00 een schoolkerkdienst word gehouden. Dan is die alvast opgelost!
Gijs83

Bericht door Gijs83 »

sweelinck 25 schreef:
Gijs83 schreef:In de Saambinder van deze week staat(wat me dus opvalt):
zo 8 augustus:
za 14 augustus:

Wie weet hier meer van?
kerktijden.nl zegt dat er op zaterdag 14 augustus om 10:00 een schoolkerkdienst word gehouden. Dan is die alvast opgelost!
Opening vh nieuwe schoolseizoen dus.
Heus

Bericht door Heus »

Weekdiensten te Opheusden, D.V. september 2010:

Hersteld Hervormde Kerk, Hamsestraat 2:

geen

Gereformeerde Gemeente, Reigerstraat 11:

woensdag 15 september: 19.30 uur, ds. G. Beens (Kootwijkerbroek)
woensdag 22 september: 19.30 uur, ds. P. Melis (Veen)

Gereformeerde Gemeente in Nederland, Burgemeester Lodderstraat 43:

geen
coupe soleil

Bericht door coupe soleil »

Weet iemand of er komende zondag nog interessante diensten zijn in Noord-Groningen?
jvdg

Bericht door jvdg »

coupe soleil schreef:Weet iemand of er komende zondag nog interessante diensten zijn in Noord-Groningen?
Zie refdag
Gesloten