Ik vind het een erg leuk initiatief. Bevindt me absoluut niet in die situatie, maar zou er wel over denken, denk ik.
Waarom laat je man en zoon niet 1 dag of meerdere dagen samen ergens heen gaan? Oud collega's deden dat ook en dat idee hebben wij nu eerst omgezet naar 1 dag met papa op pad naar iets van keuze als je 10 wordt. Als ze dan ouder zijn dan willen we proberen om ieder jaar zoiets te doen of om het jaar.helma schreef:wij wilden vader en zoon nog opgeven het kostte me een paar dagen heen-en-weer-gepraat![]()
maar toen lazen we al dat het volgeboekt was.
ik hoop op een herhaling; ik vind het echt heel positief dat ze dat oppakken
het probleem is dat ik dat al eerder heb voorgesteld maar mijn man wil niet zonder mij wegAuto schreef:Waarom laat je man en zoon niet 1 dag of meerdere dagen samen ergens heen gaan? Oud collega's deden dat ook en dat idee hebben wij nu eerst omgezet naar 1 dag met papa op pad naar iets van keuze als je 10 wordt. Als ze dan ouder zijn dan willen we proberen om ieder jaar zoiets te doen of om het jaar.helma schreef:wij wilden vader en zoon nog opgeven het kostte me een paar dagen heen-en-weer-gepraat![]()
helma schreef:het probleem is dat ik dat al eerder heb voorgesteld maar mijn man wil niet zonder mij wegAuto schreef:Waarom laat je man en zoon niet 1 dag of meerdere dagen samen ergens heen gaan? Oud collega's deden dat ook en dat idee hebben wij nu eerst omgezet naar 1 dag met papa op pad naar iets van keuze als je 10 wordt. Als ze dan ouder zijn dan willen we proberen om ieder jaar zoiets te doen of om het jaar.helma schreef:wij wilden vader en zoon nog opgeven het kostte me een paar dagen heen-en-weer-gepraat![]()
Dat laatste vind ik erg vergezocht.Wilhelm schreef:
Mijn eerste reactie was ook : leuk ! Maar toch, er zijn ook zeker min punten te benoemen :
- je laat je gezin achter
- je besteed er best wat geld aan (vele gezinnen kunnen dit gewoon niet betalen) dat je ook heel goed met heel je gezin kunt besteden, is voor de gezinsband ook heel goed !
- het past in het materealistische plaatje van meerdere vakanties per jaar.
Je laat je gezin achter maar als het goed is is het toch gewoon in goed overleg? Dus dat lijkt mij geen punt.Wilhelm schreef:helma schreef:het probleem is dat ik dat al eerder heb voorgesteld maar mijn man wil niet zonder mij wegAuto schreef:Waarom laat je man en zoon niet 1 dag of meerdere dagen samen ergens heen gaan? Oud collega's deden dat ook en dat idee hebben wij nu eerst omgezet naar 1 dag met papa op pad naar iets van keuze als je 10 wordt. Als ze dan ouder zijn dan willen we proberen om ieder jaar zoiets te doen of om het jaar.helma schreef:wij wilden vader en zoon nog opgeven het kostte me een paar dagen heen-en-weer-gepraat![]()
Mijn eerste reactie was ook : leuk ! Maar toch, er zijn ook zeker min punten te benoemen :
- je besteed er best wat geld aan (vele gezinnen kunnen dit gewoon niet betalen) dat je ook heel goed met heel je gezin kunt besteden, is voor de gezinsband ook heel goed !
JolandaOudshoorn schreef:Dat laatste vind ik erg vergezocht.Wilhelm schreef:
Wat mij betreft hoeft een kamp niet, maar heel eenvoudig alleen met een kind op stap gaan voor 1 of 2 dagen hoeft niet veel te kosten. Wij doen het regelmatig dat een van ons een kind 1 op 1 meeneemt. Ontzettend leuk.
En dat je je gezin achterlaat, een man die meerdere dagen van huis wegmoet om te werken doet dat ook. En de gezinsband opbouwen doe je, als het goed is, iedere dag.
Lourens schreef:Je laat je gezin achter maar als het goed is is het toch gewoon in goed overleg? Dus dat lijkt mij geen punt.
Hetzelfde overleg is het geld wat je eraan besteed. vorig jaar ben ik met mijn dochter naar Engeland geweest en met mijn zoon naar Belgie.
Tuurlijk geef je wat geld uit maar nogmaals, als het past in je begroting, waarom niet?
Ik vind tenslotte dat het niet onder het mom van een vakantie valt. Het is gewoon een uitje.
.
Inderdaad. Ik overweeg al geruime tijd om de donatie stop te zetten, maar op de een of andere manier vind ik het toch ook weer moeilijk. Er kwam zomaar in mijn gedachten: wat zou ds. Kersten hier nou van vinden?Erasmiaan schreef:Wat heeft dit alles nog met 'kerk-zijn' te maken? De JBGG is een reisbureau geworden...Compleet met hypes e.d.
Aan die vraag heb je niets, want Ds. Kersten leeft niet meer.caprice schreef:Inderdaad. Ik overweeg al geruime tijd om de donatie stop te zetten, maar op de een of andere manier vind ik het toch ook weer moeilijk. Er kwam zomaar in mijn gedachten: wat zou ds. Kersten hier nou van vinden?Erasmiaan schreef:Wat heeft dit alles nog met 'kerk-zijn' te maken? De JBGG is een reisbureau geworden...Compleet met hypes e.d.
Op de site van de JBGG staat:caprice schreef:Inderdaad. Ik overweeg al geruime tijd om de donatie stop te zetten, maar op de een of andere manier vind ik het toch ook weer moeilijk. Er kwam zomaar in mijn gedachten: wat zou ds. Kersten hier nou van vinden?Erasmiaan schreef:Wat heeft dit alles nog met 'kerk-zijn' te maken? De JBGG is een reisbureau geworden...Compleet met hypes e.d.
Waarom zulk een dure reis, en dat zo'n eind van huis? Is het een soort afkoopregeling voor vaders na een tekort aan aandacht?
In deze visie passen dergelijke activiteiten m.i. prima.Ook de laatstgehouden Generale Synode onderstreepte de noodzaak en het belang van kerkelijk jeugdwerk. De Jeugdbond beseft dat alles gelegen is aan Gods zegen, maar wil in de middellijke weg er alles aan doen om onze jongeren te behouden voor de Heere en Zijn dienst.