Alleen Kliksafe voor kerkleden GGiN

Luther
Contacteer:

Re: Alleen Kliksafe voor kerkleden GGiN

Bericht door Luther »

Ander schreef:
Luther schreef: Wat mij vooral verdriet doet, is het feit dat dit weer een volgende maatstaf zal zijn om iemands rechtzinnigheid aan af te meten. Ik kan er niks aan doen, maar mij kwam in gedachten: "Ik dank u dat ik niet ben gelijk de andere mensen: rovers, onrechtvaardigen, overspelers, of ook gelijk deze niet-kliksafe-gebruiker."
Dit is de weg niet! Het is volgend item waar veel over gesproken zal worden en het houdt van de boodschap van het Evangelie af. En hoe snel kan het niet de houding bewerken: We zijn dan wel niet bekeerd, maar gelukkig hebben we niet, zoals al die lichte broeders, solcon, filternet of zelfs open internet.
't Is inderdaad een signaal. Jij verbindt de zorg van de GGiN-synode met farizeeïstisch gedrag. Dat is wel vergaand. Ze zullen er vast zijn die er zo over denken maar gooi met het badwater het kind maar niet weg. Tja, en dat er naar die lichte broeders wordt gekeken dat gebeurt toch al. Dus gebruik dat maar niet als argument. Die lichte broeders doen wel meer wat vlgs. GGiN-maatstaven niet door de beugel kan.
En, beste Luther, het gebruik van (open) internet houdt ook van de boodschap af. De serieuze vraag is of we de tijd die we aan internet besteden echt niet beter kunnen besteden.
Ja, ik ben inderdaad bang dat het farizeïstisch gedrag bevorderd.
Je laatste stelling geldt ook voor Kliksafe-internet.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Schemerlichtje

Bericht door Schemerlichtje »

Dus alle mensen die kliksafe hebben die zijn goed? Nou, dat is dan een enkele procent van alle kerkgangers. En wat doet men dan met de rest?
Gezinsvorming...worden er dan avonden gehouden ofzo, kijk....er staan nu heel wat dingen op papier, maar wat doen ze er verder mee dan? Dan is het toch geen liefdedienst meer en kunnen we toch niet meer zeggen:"Om dat te doen uit dankbaarheid". Dan is het een opgelegde leer, waar je jezelf aan wetten en regels moet houden omdat je anders.....(dreig, dreig) in ieder geval niet in de hemel kan komen.....
Weet je, dit doet me echt zó pijn!
~ Het was zo donker dat ik overal lichtpuntjes zag ~ (Loesje)
Jongere

Bericht door Jongere »

refo schreef:Over 25 jaar is er nergens meer een boek te vinden. Alleen nog in musea.
Dan wordt mijn huis een museum. :paladin
eilander
Moderator

Bericht door eilander »

Schemerlichtje schreef:Dus alle mensen die kliksafe hebben die zijn goed? Nou, dat is dan een enkele procent van alle kerkgangers. En wat doet men dan met de rest?
Gezinsvorming...worden er dan avonden gehouden ofzo, kijk....er staan nu heel wat dingen op papier, maar wat doen ze er verder mee dan? Dan is het toch geen liefdedienst meer en kunnen we toch niet meer zeggen:"Om dat te doen uit dankbaarheid". Dan is het een opgelegde leer, waar je jezelf aan wetten en regels moet houden omdat je anders.....(dreig, dreig) in ieder geval niet in de hemel kan komen.....
Deze reactie doet mij ook pijn. Waarom reageer je zo, als in een kerkverband oprecht gedacht wordt dat dit een goede manier is om serieuze zorgen te behandelen?
albion

Bericht door albion »

eilander schreef:
Schemerlichtje schreef:Dus alle mensen die kliksafe hebben die zijn goed? Nou, dat is dan een enkele procent van alle kerkgangers. En wat doet men dan met de rest?
Deze reactie doet mij ook pijn. Waarom reageer je zo, als in een kerkverband oprecht gedacht wordt dat dit een goede manier is om serieuze zorgen te behandelen?

Ik denk dat er in de meeste gevallen oprecht over nagedacht wordt over problemen en dat ze denken dat ze op een goede manier bezig zijn om de serieuze zorgen te behandelen zo als zij denken dat het zou moeten.
Maar of dat werkelijk zo is, is nog maar de vraag.
De halve waarheid is funester dan de onjuistheid (E. von Feuchtersieben)
MarthaMartha

Bericht door MarthaMartha »

Jongere schreef:
refo schreef:Over 25 jaar is er nergens meer een boek te vinden. Alleen nog in musea.
Dan wordt mijn huis een museum. :paladin
Hi... en dat van ons is er al klaar voor.... alleen nog een entree-heffings-balie aanschaffen
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
Ander

Bericht door Ander »

Luther schreef:Daarmee bagateliseeer ik dus absoluut niet het gevaar van internet, geenszins. Maar wel maak ik bezwaar tegen de niet genoemde veronderstelling dat FilterNet en Solcon in feite alles doorlaten. Dat is niet zo.
Ooohhh, dus jij voel je als brave filternetgebruiker gepasseerd. Jij doet het immers ook best goed! ;)
Filternet en Solcon laten echt niet alles door maar, dat is mijn eigen ervaring, wel véél meer dan kliksafe.
Luther schreef:Ja, ik ben inderdaad bang dat het farizeïstisch gedrag bevorderd.
Oké, het bevordert farizeïstisch gedrag. Daarom de wereld maar toelaten want stel je voor dat het farizeïstisch gedrag oproept?
Zinloos gebruik van kliksafe-internet is niet goed. Maar reageer eens op het feit dat we de TV altijd buiten de deur gehouden hebben? Is dat farizeïstisch of toch ook overbodig? Gaat de GG en de GGiN te ver door tuchtmaatregelen te nemen bij TV-bezit?
Ander

Bericht door Ander »

Dit is wel op een heel foute manier denken over een kerkverband. Beetje naïef ook. 't Klinkt wat gefrustreerd maar die diagnose is moeilijk te stellen, omdat ik je niet ken.
Luther
Contacteer:

Bericht door Luther »

Ander schreef:
Luther schreef:Daarmee bagateliseeer ik dus absoluut niet het gevaar van internet, geenszins. Maar wel maak ik bezwaar tegen de niet genoemde veronderstelling dat FilterNet en Solcon in feite alles doorlaten. Dat is niet zo.
Ooohhh, dus jij voel je als brave filternetgebruiker gepasseerd. Jij doet het immers ook best goed! ;)
Filternet en Solcon laten echt niet alles door maar, dat is mijn eigen ervaring, wel véél meer dan kliksafe.
Klopt. Soms ook zaken die ik voor m'n werk gewoon nodig heb.
Verder is je reactie zeer flauw, maar ik ben bang dat dat altijd het geval zal zijn, omdat ik iets kritisch over de GGiN durf te zeggen.
Ander schreef:
Luther schreef:Ja, ik ben inderdaad bang dat het farizeïstisch gedrag bevorderd.
Oké, het bevordert farizeïstisch gedrag. Daarom de wereld maar toelaten want stel je voor dat het farizeïstisch gedrag oproept?
Zinloos gebruik van kliksafe-internet is niet goed. Maar reageer eens op het feit dat we de TV altijd buiten de deur gehouden hebben? Is dat farizeïstisch of toch ook overbodig? Gaat de GG en de GGiN te ver door tuchtmaatregelen te nemen bij TV-bezit?
Om op je laatste vraag te antwoorden: Ja, ik denk dat daar de tucht niet voor bedoeld is.
Het verschil tussen TV en internet is op dit moment al nihil, vandaar.
Tegelijkertijd pleit ik ervoor om geen TV aan te schaffen.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Luther
Contacteer:

Bericht door Luther »

Schemerlichtje, van harte mee eens met je reactie. Dat is ook mijn grote vrees.
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

Luther schreef:
huisman schreef:Dit zijn leuke verhaaltjes maar kenners in mijn kennissenkring hebben het op mijn uitnodiging geprobeerd en het lukte ze niet.
Terwijl ze bij Solcon/filternet wel succes hadden.
Onzin huisman.
Ik heb het aan enkele leerlingen gevraagd (freaks) en die konden mij gewoon life showen hoe ze de filter op school omzeilden.
Dat komt, omdat jullie school Kliksafe niet als provider heeft, maar als filter. Dat is bij de (meeste) particuliere Kliksafers niet het geval. Het is precies wat Eilander zegt: dan is het nauwelijks meer te omzeilen (eerder wel inderdaad).
Ander

Bericht door Ander »

Luther schreef: Klopt. Soms ook zaken die ik voor m'n werk gewoon nodig heb.
Verder is je reactie zeer flauw, maar ik ben bang dat dat altijd het geval zal zijn, omdat ik iets kritisch over de GGiN durf te zeggen.
Waarom flauw? Het getuigt van bitter weinig inzicht in de worsteling van het kerkverband wanneer je reacties zoals die van Schemerlichtje van harte beaamt. Dat ik echter op dit forum als verdediger van de GGiN wordt gezien, doet me deugd. Ik geloof echter dat het niet zo is. Het is wel zo dat ik me over de manier waarop en de geest waarin er kritiek wordt geuit, of het nu gaat om het kliksafe-vraagstuk of om de leer, zorgen maak.

En, getuige de posting van Tiberius, heb je niet helemaal kennis van zaken. Maar goed, van dit forum kun je soms wat leren.
pierre27

Bericht door pierre27 »

Een logische en verantwoordelijke keuze die de GG in Ned maakt, hopelijk gaat er in de praktijk ook een en ander van veranderen.
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
huisman

Bericht door huisman »

Tiberius schreef:
Luther schreef:
huisman schreef:Dit zijn leuke verhaaltjes maar kenners in mijn kennissenkring hebben het op mijn uitnodiging geprobeerd en het lukte ze niet.
Terwijl ze bij Solcon/filternet wel succes hadden.
Onzin huisman.
Ik heb het aan enkele leerlingen gevraagd (freaks) en die konden mij gewoon life showen hoe ze de filter op school omzeilden.
Dat komt, omdat jullie school Kliksafe niet als provider heeft, maar als filter. Dat is bij de (meeste) particuliere Kliksafers niet het geval. Het is precies wat Eilander zegt: dan is het nauwelijks meer te omzeilen (eerder wel inderdaad).
Ik zou niet meer reageren want ik wordt de reacties meer dan moe en ik heb het al eerde gezegd.
1.Kliksafe pro laat alles toe wat je nodig zou kunnen hebben (de whitelist niet)
2.Als je kliksafe als provider hebt en niet alleen het filter is het niet te omzeilen.
@Schemerlichtje jij schrijft "Dus alle mensen die kliksafe hebben die zijn goed?" zo heb ik mij nog nooit gevoeld eerder schuldig dat internet in ons gezin is gekomen, ik beschuldig zeker ook niemand die filtert via filternet of solcon.
Mijn eigen mening is dat je wel heel gevaarlijk spel speelt als je ongefilterd internet gebruikt.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
memento

Bericht door memento »

Tiberius schreef:Dat komt, omdat jullie school Kliksafe niet als provider heeft, maar als filter. Dat is bij de (meeste) particuliere Kliksafers niet het geval. Het is precies wat Eilander zegt: dan is het nauwelijks meer te omzeilen (eerder wel inderdaad).
Helaas moet ik je teleurstellen. Een klein onderzoekje leverde me verschillende manieren op waarmee kliksafe omzeilt kan worden (bevestigd door nerd-pubertjes met kliksafe), OOK als je als je kliksafe als provider hebt. Ik zal hier de namen van de programma's/technieken maar niet noemen, vanwege de meelezende tieners, maar wie het echt wil weten kan me PB'en (alleen voor volwassenen van wie ik de leeftijd weet).
Plaats reactie