Ja, ik ben inderdaad bang dat het farizeïstisch gedrag bevorderd.Ander schreef:'t Is inderdaad een signaal. Jij verbindt de zorg van de GGiN-synode met farizeeïstisch gedrag. Dat is wel vergaand. Ze zullen er vast zijn die er zo over denken maar gooi met het badwater het kind maar niet weg. Tja, en dat er naar die lichte broeders wordt gekeken dat gebeurt toch al. Dus gebruik dat maar niet als argument. Die lichte broeders doen wel meer wat vlgs. GGiN-maatstaven niet door de beugel kan.Luther schreef: Wat mij vooral verdriet doet, is het feit dat dit weer een volgende maatstaf zal zijn om iemands rechtzinnigheid aan af te meten. Ik kan er niks aan doen, maar mij kwam in gedachten: "Ik dank u dat ik niet ben gelijk de andere mensen: rovers, onrechtvaardigen, overspelers, of ook gelijk deze niet-kliksafe-gebruiker."
Dit is de weg niet! Het is volgend item waar veel over gesproken zal worden en het houdt van de boodschap van het Evangelie af. En hoe snel kan het niet de houding bewerken: We zijn dan wel niet bekeerd, maar gelukkig hebben we niet, zoals al die lichte broeders, solcon, filternet of zelfs open internet.
En, beste Luther, het gebruik van (open) internet houdt ook van de boodschap af. De serieuze vraag is of we de tijd die we aan internet besteden echt niet beter kunnen besteden.
Je laatste stelling geldt ook voor Kliksafe-internet.