Wist je dat......

Marnix

Re: Wist je dat......

Bericht door Marnix »

jvdg schreef:
Marnix schreef:Hm ja, ik vind het altijd vreemd als vrouwen een mannen-nickname hebben of andersom... Heb dat wel vaker gehad en dan denk ik: tja, daar vraag je toch om als je je zo noemt :)
Dat is soms moeilijk met een nick-name als bijvoorbeeld die van 'blijmoedig'.
Oogt een damesforummer te zijn, maar het is toch een meneer.
Bij "onzijdige" namen moet je idd raden, of vragen, of afwachten tot je het ergens leest. Maar dat is nog wat anders... Zacheus is een mannennaam, is ook een man in de Bijbel... logisch dat je dan denkt dat het een man is.

Hoezo dacht je trouwens dat blijmoedig een vrouw is? Ik heb dat nooit ergens uit afgeleid... en altijd vermoed dat het een man is.
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Zacheüs

Bericht door Zacheüs »

O, dat is wel verwarrend, ja, een 'mannelijke' nickname terwijl je vrouw bent....
Toch weet ik ook van de meeste niet of er nu een man of vrouw achter schuilt: jongere, ander, dia, hervormde, ea.
Hoewel ik tussen de regels door wel in de gaten krijg of ik met een heer of een dame te maken heb.
Als ik m'n eigen posts er op nalees, ben ik verbaasd dat jullie nog steeds denken dat ik een man ben..... :bobo
Wil je echt weten waarom ik me Z. noem, stuur je me maar een pb'tje.
huisman

Bericht door huisman »

Zacheüs schreef:O, dat is wel verwarrend, ja, een 'mannelijke' nickname terwijl je vrouw bent....
Toch weet ik ook van de meeste niet of er nu een man of vrouw achter schuilt: jongere, ander, dia, hervormde, ea.
Hoewel ik tussen de regels door wel in de gaten krijg of ik met een heer of een dame te maken heb.
Als ik m'n eigen posts er op nalees, ben ik verbaasd dat jullie nog steeds denken dat ik een man ben..... :bobo
huisman lijkt mij duidelijk.... :garde
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Mara

Bericht door Mara »

Zacheüs schreef:O, dat is wel verwarrend, ja, een 'mannelijke' nickname terwijl je vrouw bent....
Je huist in een boom ? ;)
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Marnix

Bericht door Marnix »

Een eikenboom in laren ;)
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
jvdg

Bericht door jvdg »

huisman schreef:
huisman lijkt mij duidelijk.... :garde
Gezien de "affaire" Zacheüs is mij niets meer duidelijk..... :hum
Bovendien kent de KLu ook de Luva.
Gijs83

Bericht door Gijs83 »

...11 jaar geleden Hassan II van Marokko (70), Marokkaans koning overleed?
...8 jaar geleden Chaim Potok (73), Amerikaans(Joods) schrijver overleed?
...we 40 jaar geleden een minimumtemperatuur van 6,6 graden hadden?
Bonny
Contacteer:

Bericht door Bonny »

...Ik nu twee weken vakantie heb?
The Groom's still waiting at the altar
Gijs83

Bericht door Gijs83 »

Bonny schreef:...Ik nu twee weken vakantie heb?
Ga je nog weg?
Bonny
Contacteer:

Bericht door Bonny »

Gijs83 schreef:
Ga je nog weg?
Dagje AquaZoo. Verder wil ik mijn stekkie weer innemen en verder gaan met Moby Dick te lezen.
Misschien een oude binnenstad bekijken. Heb je nog tips, ook voor wat andere leuke uitjes?
The Groom's still waiting at the altar
Lourens

Bericht door Lourens »

Bonny schreef:
Gijs83 schreef:
Ga je nog weg?
Dagje AquaZoo. Verder wil ik mijn stekkie weer innemen en verder gaan met Moby Dick te lezen.
Misschien een oude binnenstad bekijken. Heb je nog tips, ook voor wat andere leuke uitjes?
Bonny,

Ik ben vandaag eens in Elburg geweest. De tijd was te kort om de verstingmuren en de vispoort te bezoeken maar volgens mij is dit plaatsje echt de moeite waard om een een dagje rond te lopen.
Vertel God niet hoe groot jouw storm is. Vertel de storm hoe groot jouw GOD is !!!
Hendrikus

Bericht door Hendrikus »

Lourens schreef:Ik ben vandaag eens in Elburg geweest. De tijd was te kort om de verstingmuren en de vispoort te bezoeken maar volgens mij is dit plaatsje echt de moeite waard om een een dagje rond te lopen.
We hadden elkaar kunnen tegenkomen, ik was er ook ;)
Afbeelding
~~Soli Deo Gloria~~
Mara

Bericht door Mara »

Marnix schreef:Een eikenboom in laren ;)
Buurman van de kauwgomballenboom ? :haha
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gijs83

Bericht door Gijs83 »

...95 jaar geleden de stoomboot Eastland omsloeg bij Chicago toen bijna alle passagiers naar één zijde van het schip liepen? (800 mensen komen om)
...70 jaar geleden de Nederlandsche Unie, geleid door J. de Quay, L. Einthoven en J. Linthorst Homan, zich presenteerde? Men zocht samenwerking met de Duitse bezetter.
...20 jaar geleden Irak zo'n 30.000 militairen bij de grens met Koeweit stationeerde?
...15 jaar geleden Dutchbat uit Bosnië terugkeerde?
Gian

Bericht door Gian »

.... ik een aardig artikeltje las;

http://eeuwigheid.vrijedenker.nl/?p=815#more-815

Ok, het woordgebruik zou wat minder kunnen, de strekking deel ik toch wel.
Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangrijk deel het elimineren van theologische contradicties.
Gesloten