"En tot zichzelf gekomen zijnde..."

Joannah

Re: "En tot zichzelf gekomen zijnde..."

Bericht door Joannah »

Dat woord "ongeloof" heeft geloof ik meer dan 1 betekenis.
1. niet geloven.
2. je niet willen bekeren.
Why do we spend money we don’t have on things we don’t need to create impressions that don’t last on people we don’t care about ?
PvS
Inactief

Bericht door PvS »

Luther schreef:
PvS schreef:Eerst maar het stuk wat er aan voorafgaat bij ds. Paauwe:

...Een mens die tot Christus komt, ziet dat de aanbieding van Christua aan hem persoonlijk wordt gedaan.
Hier gaan de meeste mensen mis.
De meeste mensen hebben de gewilligheid van God in het algemeen gezien, maar de gewilligheid van God tot hen persoonlijk hebben zij niet gezien, en wie dit niet gezien heeft komt nooit tot het geloof.
(...)
Hij moet zijn ongeloof bekennen, en daar hapert het hij de meeste mensen aan...
Kijk, zo wordt dat eerste stukje dat je postte een stuk evenwichtiger. Ofwel: Ruk het niet uit z'n verband.
Ruk het niet uit z'n verband?
Eén ding weet ik, dat ik blind ben en niet zie...
coupe soleil

Bericht door coupe soleil »

jvdg schreef:
Joannah schreef:Ik lees nauwelijks iets vam bekennen, maar meer over aannemen!
de schuld is betaald(verleden tijd) Nu zijn wij aan zet om onze verkiezing vast te maken.
In openbaring gaat het over namen die uit het Boek worden uitgewist, niet bijgeschreven.....
Aannemen, wij zijn nu aan zet?

Joannah, als dit de waarheid is ben ik voor eeuwig verloren.......
Is niet te hopen voor je. We worden opgeroepen tot een gelovig aannemen van de beloften in Christus.
refo

Bericht door refo »

Luther schreef:
refo schreef:De meeste mensen (>99%) in de reformatorische kerken hebben hun verlorenheid in Adam wel leren kennen, anders heb je er niet veel te zoeken. Wat is des predikanten probleem dan precies?
Kun je deze stelling uitleggen? Of anders gezegd: Wat bedoel je met de eerste zin?
Dat is toch gewoon Nederlands? In de reformatorische kerken is ieder (doop)lid van heel jong tot heel oud overtuigd van hun eigen verlorenheid in Adam.
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
huisman

Bericht door huisman »

refo schreef:
Luther schreef:
refo schreef:De meeste mensen (>99%) in de reformatorische kerken hebben hun verlorenheid in Adam wel leren kennen, anders heb je er niet veel te zoeken. Wat is des predikanten probleem dan precies?
Kun je deze stelling uitleggen? Of anders gezegd: Wat bedoel je met de eerste zin?
Dat is toch gewoon Nederlands? In de reformatorische kerken is ieder (doop)lid van heel jong tot heel oud overtuigd van hun eigen verlorenheid in Adam.
Verstandelijk misschien maar als ze er echt van overtuigd waren zaten ze niet te slapen/mobieltjes te spelen/druk zijn met van alles behalve luisteren naar de preek.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
refo

Bericht door refo »

huisman schreef:
refo schreef:
Luther schreef:
Verstandelijk misschien maar als ze er echt van overtuigd waren zaten ze niet te slapen/mobieltjes te spelen/druk zijn met van alles behalve luisteren naar de preek.
Maar dat is weer een ander hoofdstuk.
Dat gaat over de vraag of er wat aan te doen is.
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Afgewezen

Bericht door Afgewezen »

refo schreef:Dat is toch gewoon Nederlands? In de reformatorische kerken is ieder (doop)lid van heel jong tot heel oud overtuigd van hun eigen verlorenheid in Adam.
Ik ga nu een ontzettend afgezaagd antwoord geven: dat weten ze met hun verstand. Maar ze 'weten' het niet. Ze hebben trouwens ook heel andere dingen aan hun hoofd. En tegen God zeggen ze: "Wijk van mij, want aan de kennis van Uw wegen heb ik geen lust."
Dat is het bestaan van de mens zonder God, binnen of buiten de kerk. Dat is ons bestaan van nature, ook na ontvangen genade.
PvS
Inactief

Bericht door PvS »

Afgewezen schreef:
refo schreef:Dat is toch gewoon Nederlands? In de reformatorische kerken is ieder (doop)lid van heel jong tot heel oud overtuigd van hun eigen verlorenheid in Adam.
Ik ga nu een ontzettend afgezaagd antwoord geven: dat weten ze met hun verstand. Maar ze 'weten' het niet. Ze hebben trouwens ook heel andere dingen aan hun hoofd. En tegen God zeggen ze: "Wijk van mij, want aan de kennis van Uw wegen heb ik geen lust."
Dat is het bestaan van de mens zonder God, binnen of buiten de kerk. Dat is ons bestaan van nature, ook na ontvangen genade.
Vraag me af waar refo het antwoord op baseert.
Eén ding weet ik, dat ik blind ben en niet zie...
Luther
Contacteer:

Bericht door Luther »

refo schreef:Maar dat is weer een ander hoofdstuk.
Dat gaat over de vraag of er wat aan te doen is.
Dat vraag ik me af of dat een ander hoofdstuk is. Wat wil je zeggen?
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Joannah

Bericht door Joannah »

refo schreef:
Luther schreef:
Dat is echter slechts de helft van de waarheid.En om het vervolg daarop, draait het nu juist.
Why do we spend money we don’t have on things we don’t need to create impressions that don’t last on people we don’t care about ?
Plaats reactie