Waar baal je van?

Orchidee

Re: Waar baal je van?

Bericht door Orchidee »

Dat de bril van m'n oudste dochter gisteren gesneuveld is................
Ze had hem nieuw vanaf januari....
Hij is niet meer te repareren, en inmiddels is ze alweer 0.25, omhoog gegaan met haar glazen........
Dus dat word weer een duur grapje :bobo
Deze was een half aar geleden ook al ruim 450 euro, en nu moet ze weer sterkere/duurdere glazen :jongle
En dat allemaal voor en enkelvoudige bril :hum
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
refo

Bericht door refo »

Orchidee schreef:Dat de bril van m'n oudste dochter gisteren gesneuveld is................
Hij is niet meer te repareren, en inmiddels is ze alweer 0.25, omhoog gegaan met haar glazen........
Deze was een half jaar geleden ook al ruim 450 euro, en nu moet ze weer sterkere/duurdere glazen :jongle
- Hans Anders
- Specsavers

Bij Hans Anders kregen we een keer gewoon een nieuw montuur toen dat gebroken was. Terwijl dat toch meer dan twee jaar oud was.
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Orchidee

Bericht door Orchidee »

refo schreef:
Orchidee schreef:Dat de bril van m'n oudste dochter gisteren gesneuveld is................
Deze was een half jaar geleden ook al ruim 450 euro, en nu moet ze weer sterkere/duurdere glazen :jongle
- Hans Anders
- Specsavers

Bij Hans Anders kregen we een keer gewoon een nieuw montuur toen dat gebroken was. Terwijl dat toch meer dan twee jaar oud was.
NOOIT meer Hans Anders...mijn man heeft er 2 x 1 voor zijn werk daar gekocht, maar met de glazen maakt het niets uit met een "goede" opticién, goedkope glazen gaat niet, en de monturen zijn geen gezicht, de glazen worden er 9 van de 10 x niet goed ingeslepen, enz..met alle gevolgen van dien....regelmatig een glas eruit aan diggelen ( mijn man moet voor zijn werk glazen, en geen kunststof) en telkens een nieuw glas gaat behoorlijk in de papieren lopen :jongle
Pas was z'n montuur stuk, maar de glazen (ruim 400 euro p/st) waren nog goed............
Nieuw montuur uitgezocht, en ze hebben de glazen overgezet...............
Open naadjes, scheef geslepen :mad :mad :mad , en geen gratis nieuw montuur hoor, we moesten zelfs 27,50 betalen voor het overzetten in een ander montuur +1:((
Nee wij hebben helaas heel nare ervaringen met Hans...........en achteraf waren we voordeliger uit geweest bij een gewone opticién :bobo
Specsavers hebben wij hier niet in de buurt, maar Pearle wel en die is ook wel goed, dus gaan we dat maar eens proberen :)
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Lassie

Bericht door Lassie »

Dan hebben jullie misschien net een verkeerde Hans Anders.

Hier hebben wij geen problemen.
Orchidee

Bericht door Orchidee »

Lassie schreef:Dan hebben jullie misschien net een verkeerde Hans Anders.

Hier hebben wij geen problemen.
Dat zou best kunnen hoor :)
refo

Bericht door refo »

Ja. De superlatieven kloppen ook niet zo. (9 van de 10 keer. Monturen geen gezicht)
Waarom moet er perse glas in? Het is nog gevaarlijker ook.

Volgens mij moet je eens gaan praten met Hans Anders.
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Orchidee

Bericht door Orchidee »

refo schreef:Ja. De superlatieven kloppen ook niet zo. (9 van de 10 keer. Monturen geen gezicht)

Pardon.............ik klets niet uit mijn nek ofzo...................
Mijn man doet werk, waar het veiliger is met glas.........en een paar lasspetters op kunsstof glazen, dan kan je elke week wel nieuwe glazen nemen, want dan is tie half weggesmolten............
Praten hebben we jaren geleden al een paar keer gedaan, maar volgens hun zijn wij : "verwend" met onze "goede" opticién :bobo
Voor zoveel geld mag je toch wel een beetje service verwachten....en wees eerlijk een montuur van 150 a 200 euro is kwalitatief toch net ietsjes beter dan die van 35 euro...............het voordeel moet toch uit de lengte of breedte komen, en we spreken inmiddels wel uit ervaring :)
albion

Bericht door albion »

..dat zoonlief in Didam is gaan zwemmen (kan het nog niet verder weg, vraag ik me af!)
De halve waarheid is funester dan de onjuistheid (E. von Feuchtersieben)
Hendrikus

Bericht door Hendrikus »

albion schreef:..dat zoonlief in Didam is gaan zwemmen (kan het nog niet verder weg, vraag ik me af!)
je had 't toch laatst over Noordbroek? Da's nog een aardig stukkie verder. Maar daar hebben ze geen zwembad, volgens mij :hum
~~Soli Deo Gloria~~
vlinder

Bericht door vlinder »

Orchidee schreef:
refo schreef:Ja. De superlatieven kloppen ook niet zo. (9 van de 10 keer. Monturen geen gezicht)

Mijn man doet werk, waar het veiliger is met glas.........en een paar lasspetters op kunsstof glazen, dan kan je elke week wel nieuwe glazen nemen, want dan is tie half weggesmolten............
Praten hebben we jaren geleden al een paar keer gedaan, maar volgens hun zijn wij : "verwend" met onze "goede" opticién :bobo
Voor zoveel geld mag je toch wel een beetje service verwachten....en wees eerlijk een montuur van 150 a 200 euro is kwalitatief toch net ietsjes beter dan die van 35 euro...............het voordeel moet toch uit de lengte of breedte komen, en we spreken inmiddels wel uit ervaring :)
Net als Lassie herken ik helemaal niet wat je schrijft. Ik heb nu al meer dan 13 jaar brillen van Hans. Altijd prima service. 1x een probleempje gehad, maar dat kwam door een stagiaire van het filiaal. Die had er 0,75 bij opgeteld i.p.v. afgestrokken, dus dat keek niet lekker. Heleboel excuses en 3 dagen later had ik mijn bril weer. Ik heb intussen mijn 5e of 6e bril nu en ben er helemaal blij mee. Omdat mijn ogen elk jaar achteruit gaan en ik het leuk vind om af en toe een ander bril te nemen maak ik gebruik van het spaarsysteem van Hans. Elk jaar mag ik een bril uitzoeken voor 72 euro. Meestal doe ik het ene jaar de bril en het andere jaar de zonnebril.
Als de service zo blijft zal ik nooit ergens anders gaan dan Hans.
Een lepel vol vriendelijkheid helpt de ander om de waarheid te slikken.
albion

Bericht door albion »

Hendrikus schreef:
albion schreef:..dat zoonlief in Didam is gaan zwemmen (kan het nog niet verder weg, vraag ik me af!)
je had 't toch laatst over Noordbroek? Da's nog een aardig stukkie verder. Maar daar hebben ze geen zwembad, volgens mij :hum
Er liggen ettelijke zwembaden tussen Didam en Zeeland waar hij ook eventueel zou kunnen zwemmen. Nog beter was het om hier achter de dijk te zwemmen.
Om weet ik hoe lang in een hete auto te zitten lijkt me ook niet alles. :fi
Mij een raadsel wat ie daar te zoeken heeft.... :mad

(Ik denk dat ik hetzelfde aantal km wat Didam van Rijssen afligt vanaf Noordbroek naar het zuiden moet gaan. Het is wel lastig zoeken)
De halve waarheid is funester dan de onjuistheid (E. von Feuchtersieben)
refo

Bericht door refo »

Orchidee schreef:

Lasspetters op kunststof lijkt me inderdaad niet zo. Ik vraag me overigens af of dat met een bril met glas wel zo geslaagd is. Of zonder bril, nog leuker.
Ik mag toch hopen dat er met veiligheidsbrillen gewerkt wordt.
--------------
Schemerlichtje

Bericht door Schemerlichtje »

vlinder schreef:
Orchidee schreef:

Net als Lassie herken ik helemaal niet wat je schrijft. Ik heb nu al meer dan 13 jaar brillen van Hans. Altijd prima service. 1x een probleempje gehad, maar dat kwam door een stagiaire van het filiaal. Die had er 0,75 bij opgeteld i.p.v. afgestrokken, dus dat keek niet lekker. Heleboel excuses en 3 dagen later had ik mijn bril weer. Ik heb intussen mijn 5e of 6e bril nu en ben er helemaal blij mee. Omdat mijn ogen elk jaar achteruit gaan en ik het leuk vind om af en toe een ander bril te nemen maak ik gebruik van het spaarsysteem van Hans. Elk jaar mag ik een bril uitzoeken voor 72 euro. Meestal doe ik het ene jaar de bril en het andere jaar de zonnebril.
Als de service zo blijft zal ik nooit ergens anders gaan dan Hans.
Terwijl ik het verhaal wel herken; vreselijk zo'n gedoe bij Hans Anders. Daar zijn we eens geweest en nu nooit meer. Bij Specsavers is het veel beter en ook sneller klaar. Natuurlijk is het daar wel duurder, maar de kwaliteit is ook veel beter. Als je een bril hebt met dunne pootjes etc.,een kwetsbare bril, maar je glas breekt om het minste of geringste, dan ben je het snel zat....maar ja, verschil zul je toch houden. Vast ook per regio verschillend.
~ Het was zo donker dat ik overal lichtpuntjes zag ~ (Loesje)
Orchidee

Bericht door Orchidee »

Inmiddels baal ik ietsje minder..........
Wat wil het geval...
De opticiën waar wij altijd gaan, had altijd al een kinderbrillenplan...( dat houd in, dat je tot 12 jaar, gratis nieuwe glazen krijgt, mocht de sterkte veranderen), maar mijn dochter is inmiddels 14, en daar moet ik al een paar jaar het volle pond voor betalen, want ze gaat ieder jaar, soms korter, nog steeds achteruit met haar ogen..............
Nu kwamen we daar maandagmiddag, en ik vertelde het hele ongeluksverhaal, en toen zei die meneer.....nou mevr, dan heb ik misschien goed nieuws voor u..want per 1 juli hebben we inmiddels ook een tienerplan........dat houd in dat je voor elk glas, hoeveel de sterkte ook verandert maar 34,50 hoeft te betalen tot je 18e...
Nou dat scheelt heel veel, want de glazen maakt de bril meestal duur!
Dus een pleister op de wonde, voor ons :)
Marnix

Bericht door Marnix »

Gelukkig! Scheelt een hoop. Wat dat lassen betreft, kan je dan niet beter een lasbril over een gewone bril heenzetten als dat kan? Of lenzen nemen en een lasbril, nog makkelijker :)

(ben erg blij met mijn lenzen :))
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Plaats reactie