Welk boek ben je nu aan het lezen? [2]
Heb je het nog niet uit?Oorspronkelijk gepost door MarinaKom als ik het uit heb maar op de koffie, dan hebben we het er even overOorspronkelijk gepost door LizzyEen heel mooi, actueel en spannend boek vind ik. Ben benieuwd wat je er van vind.Oorspronkelijk gepost door Marina
Ik heb net het boek Nachtschade te leen gekregen van Shaunti Feldhahn
het is een aardige dikke pil, dus ik ben er even niet :,P
Niemand is volmaakt en daarvan ben ik het perfecte voorbeeld.

Nee natuurlijk niet, jij geeft me 2 boeken van Terri Blackstock, die heb ik dus eerst gelezenOorspronkelijk gepost door LizzyHeb je het nog niet uit?Oorspronkelijk gepost door MarinaKom als ik het uit heb maar op de koffie, dan hebben we het er even overOorspronkelijk gepost door LizzyEen heel mooi, actueel en spannend boek vind ik. Ben benieuwd wat je er van vind.Oorspronkelijk gepost door Marina
Ik heb net het boek Nachtschade te leen gekregen van Shaunti Feldhahn
het is een aardige dikke pil, dus ik ben er even niet :,P
en volgens mij is het wel een vervolgverhaal, ook al zeg jij van niet
de levens gaan door ook al is het verhaal nieuw
Er komen wel dezelfde personen in voor, maar je kunt ze gewoon apart lezen hoor. Spannend he?Oorspronkelijk gepost door Marina
Nee natuurlijk niet, jij geeft me 2 boeken van Terri Blackstock, die heb ik dus eerst gelezen
en volgens mij is het wel een vervolgverhaal, ook al zeg jij van niet
de levens gaan door ook al is het verhaal nieuw
[Aangepast op 14/5/05 door Lizzy]

- Miscanthus
Ik ben bezig in "vijf kruisen in de jungle".
Kennen jullie dat boek? Het is uitgegeven door de MAF en hier te bestellen: http://www.maf.nl/form200/index.cfm
Waargebeurd verhaal van vijf jonge zendelingen die per MAF vliegtuig contact maakten met de Auca stam in Ecuador. Hoe "Operation Auca" afliep lees je in dit boek, geïllustreerd met foto's
Ongelooflijk, wat een drang hadden die jongens om het Evangelie te verkondigen onder de gevaarlijke Auca stam. Ze waren sinds 300 jaar geleden de eerste zendelingen die weer contact probeerden te zoeken met de Auca's. De zendeling die in 17e eeuw er geweest was, was ook vermoord.
Zij zijn uiteindelijk alle 5 vermoord door de Auca stam in Ecuador, maar het Evangelie heeft er doorgang mogen vinden.
Ontroerend en een indrukwekend boek.
Hier een mooie website (engels) met info over hen. (op de foto klikken).
http://www.wheaton.edu/learnres/ARCSC/e ... /Huaorani/
Kennen jullie dat boek? Het is uitgegeven door de MAF en hier te bestellen: http://www.maf.nl/form200/index.cfm
Waargebeurd verhaal van vijf jonge zendelingen die per MAF vliegtuig contact maakten met de Auca stam in Ecuador. Hoe "Operation Auca" afliep lees je in dit boek, geïllustreerd met foto's
Ongelooflijk, wat een drang hadden die jongens om het Evangelie te verkondigen onder de gevaarlijke Auca stam. Ze waren sinds 300 jaar geleden de eerste zendelingen die weer contact probeerden te zoeken met de Auca's. De zendeling die in 17e eeuw er geweest was, was ook vermoord.
Zij zijn uiteindelijk alle 5 vermoord door de Auca stam in Ecuador, maar het Evangelie heeft er doorgang mogen vinden.
Liever Turks dan Paaps
Er stonden wel leuke nieuwe dingen in, maar toen ik iets over de helft was was ik hemOorspronkelijk gepost door LizzyIk ben er ooit ook eens in begonnen, maar ach ik vond het toch een beetje onzin. Gewoon zijn uitgangspunt al.Oorspronkelijk gepost door vlinder
Mannen komen van mars, vrouwen van venus, van John Gray,
Nu snap ik eindelijk waarom mannen te beroerd zijn om..........
:,:,grappie hoor, komt veel op het zelfde neer vind ik, maar ook wel nieuwe dingen voor mij.

Maar toegegeven, ik observeer nu mensen op het werk, en kom ook dingen tegen die wel waar zijn.
Maar voor mij: geen echte aanrader.
Lees je in ieder algemeen psychologieboekje ook.
Een fladder van vlindertje
Een lepel vol vriendelijkheid helpt de ander om de waarheid te slikken.
Het is veel leuker om er zelf achter te komen hoe mensen zijn inderdaad. Observeren is heel leerzaam en leuk.Oorspronkelijk gepost door vlinderEr stonden wel leuke nieuwe dingen in, maar toen ik iets over de helft was was ik hemOorspronkelijk gepost door LizzyIk ben er ooit ook eens in begonnen, maar ach ik vond het toch een beetje onzin. Gewoon zijn uitgangspunt al.Oorspronkelijk gepost door vlinder
Mannen komen van mars, vrouwen van venus, van John Gray,
Nu snap ik eindelijk waarom mannen te beroerd zijn om..........
:,:,grappie hoor, komt veel op het zelfde neer vind ik, maar ook wel nieuwe dingen voor mij.:( zat. Echt verschrikkelijk zoveel als die man herhaaldtot vervelends toe en sommige dingen zijn echt pure onzin.
Maar toegegeven, ik observeer nu mensen op het werk, en kom ook dingen tegen die wel waar zijn.
Maar voor mij: geen echte aanrader.
Lees je in ieder algemeen psychologieboekje ook.
Een fladder van vlindertje

Machtig mooi boek.Oorspronkelijk gepost door Matthijs
Ik ben bezig in "vijf kruisen in de jungle".
De avond voordat deze 5 mannen deze moordzuchtige stam gaan bezoeken, zitten ze met z'n 10en bij elkaar aan tafel. Zeggen de 5 vrouwen tegen elkaar:'misschien zijn we morgen weduwe'...... En dan toch gaan door het geloof. Ja bouwen op Hem.
Die vrouwen (zijn na jaren ze waren toen dus weduwen) terug gegaan en hebben dit gezongen voor de moordenaars van hun mannen:
Ik bouw op U, mijn Schild
en mijn Verlosser.
Niet eenzaam ga ik op de vijand aan.
Sterk in uw kracht,
gerust in uw bescherming.
Ik bouw op U en ga in uwe naam.
Sterk in uw kracht,
gerust in uw bescherming.
Gelovend ga ik,
eigen zwakheid voelend.
En telkens meer
moet ik uw kracht verstaan.
Toch rijst in mij een lied
van overwinning.
Toch rijst in mij een lied
van overwinning.
Ik bouw op U, mijn Schild
en mijn Verlosser.
Gij voert de strijd,
de huld' is U gewijd.
In 't laatste uur
zal 'k zegevierend ingaan
in rust met U
die mij hebt voortgeleid.
In 't laatste uur
zal 'k zegevierend ingaan
in rust met U
die mij hebt voortgeleid.
Wat een geloof hè!
Jaloersmakend.
Een vriend van mij is twee jaar geleden in Ecuador geweest en is bij de MAF geweest in Shell-Mera en heeft ook het huis bekeken waar die gezinnen gewoond hebben.
Huis van Nate Saint http://thehoffmanfamily.com/ipw-web/gal ... uma?full=1
Hier wat foto's van hem gemaakt bij de MAF in Shell-Mera.

[Aangepast op 14/6/05 door Matthijs]
Jaloersmakend.
Een vriend van mij is twee jaar geleden in Ecuador geweest en is bij de MAF geweest in Shell-Mera en heeft ook het huis bekeken waar die gezinnen gewoond hebben.
Huis van Nate Saint http://thehoffmanfamily.com/ipw-web/gal ... uma?full=1
Hier wat foto's van hem gemaakt bij de MAF in Shell-Mera.

Liever Turks dan Paaps