Kerkgeschiedenis

Corydoras

Bericht door Corydoras »

Oorspronkelijk gepost door Mariken
Oorspronkelijk gepost door Afgewezen
Oorspronkelijk gepost door Miscanthus
Hallo mensen
ik ben op zoek naar een goed kerkgeschiedenis boek, wat de kerkgeschiedenis in de volle breedte behandeld. Iemand suggesties???
Mijn opa had er een die hij mij zeer aanbevolen heeft (toen hij nog leefde): Merle 'd aubigné was de schrijver.
Ik had het vroeger maar ben het helaas kwijt.
Die van O.J. de Jong (vroeger H. Berkhof, toen H. Berkhof/O.J. de Jong, nu alleen O.J. de Jong).
Min of meer standaardwerk.
Heb je ook een titel?
Geschiedenis der kerk

ISBN: 9026603118

[Aangepast op 22/8/05 door Corydoras]
Mariken

Bericht door Mariken »

Dank voor jullie aanbevelingen: ik ga op zoek in de boekhandel
(en thuis naar centjes :#)

[Aangepast op 22/8/05 door Mariken]
Afgewezen

Bericht door Afgewezen »

Dank voor jullie aanbevelingen: ik ga op zoek in de boekhandel
(en thuis naar centjes :#)

Misschien kun je een collecte houden op de BBQ...
Mariken

Bericht door Mariken »

Nou zou kunnen afgewezen, maarre dan zou ik me echt heel erg beschaamd voelen, en er zijn vast volksstammen die het beter kunnen gebruiken! Hoorde laatst tijdens een buurtbbq in de straat dat NIEMAND een bijbel in huis heeft. Dus een collecte voor zoiets dergelijks zou mij geen slecht idee lijken.
En wat mijzelf betreft: kwestie van prioriteiten denk ik dan maar..........

Egbert

Bericht door Egbert »

Nou zou kunnen afgewezen, maarre dan zou ik me echt heel erg beschaamd voelen, en er zijn vast volksstammen die het beter kunnen gebruiken! Hoorde laatst tijdens een buurtbbq in de straat dat NIEMAND een bijbel in huis heeft. Dus een collecte voor zoiets dergelijks zou mij geen slecht idee lijken.

Begin dan eens met het ronddelen van de 'levensbron' deze is betaalbaar, ook bij grotere bestellingen.
Met vriendelijke groet, Egbert.

Maar indien gij elkander bijt en vereet, zie toe, dat gij van elkander niet verteerd wordt.
Galaten 5:15

ps. iedereen die jarig is geweest of iets anders memorabels heeft meegemaakt is hierbij gefeliciteerd, alle anderen veel sterkte.
Mariken

Bericht door Mariken »

Oorspronkelijk gepost door Egbert

Begin dan eens met het ronddelen van de 'levensbron' deze is betaalbaar, ook bij grotere bestellingen.
Ah, goede tip, dankjewel
Plaats reactie