Kerkgeschiedenis
Kerkgeschiedenis
Hallo mensen
ik ben op zoek naar een goed kerkgeschiedenis boek, wat de kerkgeschiedenis in de volle breedte behandeld. Iemand suggesties???
ik ben op zoek naar een goed kerkgeschiedenis boek, wat de kerkgeschiedenis in de volle breedte behandeld. Iemand suggesties???
Ik zag dat in de cursus Theologische vorming voor gemeenteleden het boek "Kerkgeschiedenis" van Drs. K. Exalto wordt gebruikt.Oorspronkelijk gepost door Mariken
Hallo mensen
Ken het zelf niet, maar misschien is 't iets voor je?
~~Soli Deo Gloria~~
Voor iedereen die Engels kan lezen kan ik Phillip Schaff - History of Christianity aanbevelen. Hij heeft een redelijk boeiende schrijfstijl (naar mijn mening althans), en is aardig volledig.
Schaff begins his history with an examination of the preparation for Christianity in Judaism and the heathen world and the life and resurrection of Jesus Christ. The 8 volume series concludes with a general introduction to modern church history and a thorough analysis of the productive period of the Reformation, tracing the Protestant movement in Germany and Switzerland to the close of the 16th century.
- ndonselaar
- Contacteer:
Aan een opvolger wordt gewerkt.Oorspronkelijk gepost door zwartwit
Misschien kun je deze gebruiken?
In necessariis unitatem custodiant, in non necessariis libertatem, in utrisque prudentiam et charitatem, in omnibus conscientiam inoffensam in diem Domini
- ndonselaar
- Contacteer:
- Miscanthus
Mijn opa had er een die hij mij zeer aanbevolen heeft (toen hij nog leefde): Merle 'd aubigné was de schrijver.Oorspronkelijk gepost door Mariken
Hallo mensen
Ik had het vroeger maar ben het helaas kwijt.
- ndonselaar
- Contacteer:
Zeer aan te bevelen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!Oorspronkelijk gepost door memento
Voor iedereen die Engels kan lezen kan ik Phillip Schaff - History of Christianity aanbevelen. Hij heeft een redelijk boeiende schrijfstijl (naar mijn mening althans), en is aardig volledig.
Schaff begins his history with an examination of the preparation for Christianity in Judaism and the heathen world and the life and resurrection of Jesus Christ. The 8 volume series concludes with a general introduction to modern church history and a thorough analysis of the productive period of the Reformation, tracing the Protestant movement in Germany and Switzerland to the close of the 16th century.
Die van O.J. de Jong (vroeger H. Berkhof, toen H. Berkhof/O.J. de Jong, nu alleen O.J. de Jong).Oorspronkelijk gepost door MiscanthusMijn opa had er een die hij mij zeer aanbevolen heeft (toen hij nog leefde): Merle 'd aubigné was de schrijver.Oorspronkelijk gepost door Mariken
Hallo mensen
Min of meer standaardwerk.
Heb je ook een titel?Oorspronkelijk gepost door AfgewezenDie van O.J. de Jong (vroeger H. Berkhof, toen H. Berkhof/O.J. de Jong, nu alleen O.J. de Jong).Oorspronkelijk gepost door MiscanthusMijn opa had er een die hij mij zeer aanbevolen heeft (toen hij nog leefde): Merle 'd aubigné was de schrijver.Oorspronkelijk gepost door Mariken
Hallo mensen
Min of meer standaardwerk.