Kerkgeschiedenis

Mariken

Kerkgeschiedenis

Bericht door Mariken »

Hallo mensen
ik ben op zoek naar een goed kerkgeschiedenis boek, wat de kerkgeschiedenis in de volle breedte behandeld. Iemand suggesties???
Hendrikus

Bericht door Hendrikus »

Oorspronkelijk gepost door Mariken
Hallo mensen
ik ben op zoek naar een goed kerkgeschiedenis boek, wat de kerkgeschiedenis in de volle breedte behandeld. Iemand suggesties???
Ik zag dat in de cursus Theologische vorming voor gemeenteleden het boek "Kerkgeschiedenis" van Drs. K. Exalto wordt gebruikt.
Ken het zelf niet, maar misschien is 't iets voor je?
~~Soli Deo Gloria~~
zwartwit

Bericht door zwartwit »

Misschien kun je deze gebruiken?
Eeuwig duurt het langst...
Hendrikus

Bericht door Hendrikus »

En dit is het juistgenoemde boek van Exalto.
~~Soli Deo Gloria~~
memento

Bericht door memento »

Voor iedereen die Engels kan lezen kan ik Phillip Schaff - History of Christianity aanbevelen. Hij heeft een redelijk boeiende schrijfstijl (naar mijn mening althans), en is aardig volledig.
Schaff begins his history with an examination of the preparation for Christianity in Judaism and the heathen world and the life and resurrection of Jesus Christ. The 8 volume series concludes with a general introduction to modern church history and a thorough analysis of the productive period of the Reformation, tracing the Protestant movement in Germany and Switzerland to the close of the 16th century.
refo

Bericht door refo »

praamsma - de kerk van alle tijden
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
ndonselaar
Contacteer:

Bericht door ndonselaar »

Oorspronkelijk gepost door zwartwit
Misschien kun je deze gebruiken?
Aan een opvolger wordt gewerkt.
In necessariis unitatem custodiant, in non necessariis libertatem, in utrisque prudentiam et charitatem, in omnibus conscientiam inoffensam in diem Domini
ndonselaar
Contacteer:

Zelf denk ik aan:

Bakhuizen - v.d. Brink. Er is nog een ander, maar de titel weet ik op dit moment niet.
In necessariis unitatem custodiant, in non necessariis libertatem, in utrisque prudentiam et charitatem, in omnibus conscientiam inoffensam in diem Domini
Miscanthus

Bericht door Miscanthus »

Hallo mensen
Mijn opa had er een die hij mij zeer aanbevolen heeft (toen hij nog leefde): Merle 'd aubigné was de schrijver.
Ik had het vroeger maar ben het helaas kwijt.
ndonselaar
Contacteer:

Ik bedoelde:

J.H. Landwehr - Handboek der kerkgeschiedenis.
refo

Bericht door refo »

die van merle d'aubigne is toch alleen van 'de reformatie'?

staat op de online-bible-disk
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
mayflower

Bericht door mayflower »

Oorspronkelijk gepost door memento
Voor iedereen die Engels kan lezen kan ik Phillip Schaff - History of Christianity aanbevelen. Hij heeft een redelijk boeiende schrijfstijl (naar mijn mening althans), en is aardig volledig.
Schaff begins his history with an examination of the preparation for Christianity in Judaism and the heathen world and the life and resurrection of Jesus Christ. The 8 volume series concludes with a general introduction to modern church history and a thorough analysis of the productive period of the Reformation, tracing the Protestant movement in Germany and Switzerland to the close of the 16th century.
Zeer aan te bevelen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Afgewezen

Bericht door Afgewezen »

Oorspronkelijk gepost door Miscanthus
Hallo mensen
Mijn opa had er een die hij mij zeer aanbevolen heeft (toen hij nog leefde): Merle 'd aubigné was de schrijver.
Die van O.J. de Jong (vroeger H. Berkhof, toen H. Berkhof/O.J. de Jong, nu alleen O.J. de Jong).
Min of meer standaardwerk.
Mariken

Bericht door Mariken »

Oorspronkelijk gepost door Afgewezen
Oorspronkelijk gepost door Miscanthus
Hallo mensen
Die van O.J. de Jong (vroeger H. Berkhof, toen H. Berkhof/O.J. de Jong, nu alleen O.J. de Jong).
Min of meer standaardwerk.
Heb je ook een titel?
edan

Bericht door edan »

Wij hebben zelf twee delen over ''de kerkgeschiedenis" van Joh Vreugdenhil
verteld aan jong en oud.. dus erg begrijpelijk
Plaats reactie