Met het laatste stukje ben ik het helemaal mee eens, voor de rest vind ik dat het er wel heel veel op lijkt datGuppy3 schreef:Hallo Nederlander,nederlander schreef:ik ben het hier helemaal mee eens,maar stuit op veel weerstand van de kerkenraad
wij horen zondags niet meer wie er ziek zijn of wat er verder nog speelt,een vrij gebed zit er niet in
Dezelfde vragen zit/zat ik ook mee.
De kerkenraad gaat niet inhoudelijk in op de vragen, maar gaat haar eigen weg.
Het is dan je eigen verantwoordelijkheid, ook mbt tot je gezin, hoever je hierin meegaat.
Als je het onoverkomelijk vindt, lees dan het stukje van ds Roos in de Wachter Sions, geciteerd in het RD van afgelopen zaterdag.
Trek dan je eigen conclusie.
Voel je je gebonden aan de GGiN, dan hoef je 's zondags niet veel anders te reizen.
Sterkte met je beslissing.
Het zou mij persoonlijk niet uitmaken of de diakenen wel of niet een vrij gebed mag doen volgens de kerkorde. Uiteindelijk gaan er al heel lang heel veel dingen buiten de kerkorde om.
Ik zou het heen hele grote stap vinden als de diakenen wel dat vrije gebed doen. Dan krijg je nog een beetje gemeenteband.
Nog fijner is het als de kerkenraad met de leden in gesprek gaat.
de ggn probeert zoveel mogelijk mensen te winnen voor hun kerkverband. Bedenk wel dat het overal wel wat is hoor!
Ik denk persoonlijk dat als de Heeren het samenvoegt dat het dan ook gebeurd, maar niet als mensen zelf proberen om zoveel mogelijk mensen over te halen omdat het zoveel beter daar zou zijn!