Refokring wacht organistentekort
Re: Refokring wacht organistentekort
Gisteren genoten van Psalm 42 van Feike asma voor de dienst: wat istie toch mooi als ie gespeeld wordt zoals het hoort en met de juiste registratie!
Jazeker ! 

Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Ja dat vond ik zeker wel wat kaal, we waren dat niet gewend. Maar toch was hetGijs83 schreef:Zal 'kaal' en stil geweest zijn, denk ik.Orchidee schreef:Wat voor indruk moet dat, dan maken-DIA- schreef:
OGGiN Oranjekerk is de gemeentezang nog iets langzamer
en Eskerk weet ik zo niet, kom er wat te weinig misschien...
Kan me nog herinneren dat ik er was met de intrede van ds de Groot.
Toen kenden ze geen orgelspel voor en na de dienst en eveneens
geen voor en naspel...
Ik kan me herinneren dat het toen wel indruk op me maakte...
ook niet storend, want je kon toen nog merken dat je in Gods huis was.
Het was eerbiedig stil, mensen praatten niet niet, fluisterdern zelfs ook niet meer dan
strikt noodzakelijk was.
Van mijn vader weet ik nog dat hij de periode meegemaakt heeft dat er in de
Walkerk nog geen orgel was.
Toen het orgel (dat later in de Noorderkerk diesnst deed) in gebruik werd genomen
had ds. P. Honkoop (of was het nog ds. J. Vreugdenhil, het is
na te zien in het Kerkekijk Jaarboek) gezegd: Dit is maar een gepiep bij wat het
straks in de hemel zal zijn....
© -DIA- 33.630 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
Lekker orgelgespeeld in de kerk achter ons huis. 

Gewetensbezwaarde trouwambtenaar - 'De totalitaire staat werpt het geweten van haar burgers weg als een waardeloos vod'
Dr. J.H. Bavinck
Dr. J.H. Bavinck
Peter Eilander?caprice schreef:Lekker orgelgespeeld in de kerk achter ons huis.
J. Worp?
Leen Schippers?
Cor Kooyman?
Jaap Nieuwenhuyse?
Simon Landsman?
Brandts Buys?
Adr. Kousemaker?
Dick Sanderman?
of wat speel je?
Nou, ik speel gewoon zelf. Ik kan geen noot lezen, dus doe ik het uit het hoofd, en soms een Psalmboek erbij. Les heb ik namelijk nooit gehad.
Gewetensbezwaarde trouwambtenaar - 'De totalitaire staat werpt het geweten van haar burgers weg als een waardeloos vod'
Dr. J.H. Bavinck
Dr. J.H. Bavinck
Ben je ook nog ergens op Youtube te vinden?caprice schreef:Nou, ik speel gewoon zelf. Ik kan geen noot lezen, dus doe ik het uit het hoofd, en soms een Psalmboek erbij. Les heb ik namelijk nooit gehad.

Ik wantrouw iedereen die een theologie heeft. Ware theologie ademt en loopt. (Willem Barnard)
DIA, die ken ik niet. Vertel eens?-DIA- schreef:Cor Kooyman?caprice schreef:Lekker orgelgespeeld in de kerk achter ons huis.
~~Soli Deo Gloria~~
Ik heb er 10 losse koraalbewerkingen vanHendrikus schreef:DIA, die ken ik niet. Vertel eens?-DIA- schreef:Cor Kooyman?caprice schreef:Lekker orgelgespeeld in de kerk achter ons huis.
De psalmen 1, 23, 87, 93, 96, 102, 116, 119, 130 en 141
De zetting is niet iso-thermisch... maar kan zonder moeite wel iso-thermisch gespeeld worden.
Volgens mij ook al lang niet meer te koop maar wel tweedehands aan te komen (zie link)
http://boeken.tweedehands.net/diversen- ... ukken.html
Dit klinkt zeer interessant.-DIA- schreef:De zetting is niet iso-thermisch... maar kan zonder moeite wel iso-thermisch gespeeld worden.

Ik wantrouw iedereen die een theologie heeft. Ware theologie ademt en loopt. (Willem Barnard)
Je snapt het hopelijk toch welJosephus schreef:Dit klinkt zeer interessant.-DIA- schreef:De zetting is niet iso-thermisch... maar kan zonder moeite wel iso-thermisch gespeeld worden.

Ik ken alleen de eerste twee en de laatste van Dia's rijtje. Dus vertel nog maar even door.Hendrikus schreef:DIA, die ken ik niet. Vertel eens?-DIA- schreef:Cor Kooyman?caprice schreef:Lekker orgelgespeeld in de kerk achter ons huis.
je zou 't er warm van krijgenJosephus schreef:Dit klinkt zeer interessant.-DIA- schreef:De zetting is niet iso-thermisch... maar kan zonder moeite wel iso-thermisch gespeeld worden.

~~Soli Deo Gloria~~
een verspreking zit in een klein hoekje soms, maar ik denk dat toch iedereen wel zal begrijpen dat ik het niet over thermisch had (althans dat was niet mijn bedoeling) 

Is die Cor Kooyman dan ook een verspreking uit een klein hoekje? Ik vind echt helemaal niets bij die naam.-DIA- schreef:een verspreking zit in een klein hoekje soms, maar ik denk dat toch iedereen wel zal begrijpen dat ik het niet over thermisch had (althans dat was niet mijn bedoeling)
~~Soli Deo Gloria~~