Wie is er bekend met de Studiebijbel in Persepctief: http://www.bijbelinperspectief.nl/ ?
Op hun site staan ook links naar artikelen hierover in het RD en ND en daarnaast ook nog voorbeeldpagina's.
"Een studiebijbel voor een breed publiek, om je snel te oriënteren op een tekst of bijbelboek. Wetenschappelijk verantwoord én gedragen door een orthodox uitgangspunt. Dat is de formule van de ”Studiebijbel in perspectief”."
Hoofdredactie: prof. Peels (CGK) en prof Van Houwelingen (GKv).
Studiebijbel in Perspectief
Re: Studiebijbel in Perspectief
Lijkt mij een mooi initiatief, alleen jammer dat de NBV gebruikt wordt.
Zo'n soort studiebijbel maar dan met de HSV, dat lijkt me wel wat...
Is de HSV dan niet een beetje kunstmatig?Upquark schreef:Lijkt mij een mooi initiatief, alleen jammer dat de NBV gebruikt wordt.
Atze
Elke vertaling is toch kunstmatig, maar dat zal je wel niet bedoelen...?
Nee ik bedoelde eigenlijk te zeggen dat de HSV een taal gebruikt die nooit werkelijk bestond. Dat maakt het m.i. een beetje kunstmatig. Daarom vroeg ik mij af waarom een Studiebijbel met de HSV beter af zou zijn.Upquark schreef:Elke vertaling is toch kunstmatig, maar dat zal je wel niet bedoelen...?
Atze
Omdat ik bij nader inzien steeds meer waardering kreeg voor de NBV heb ik vanochtend deze versie gekocht.
Behalve de inleidiedingen,commentaren, kanttekeningen en dwarsverwijzingen ook een kleine encyclopedie. Ideaal voor bijbelstudie.
Nog meer mensen die deze studiebijbel gebruiken?
Behalve de inleidiedingen,commentaren, kanttekeningen en dwarsverwijzingen ook een kleine encyclopedie. Ideaal voor bijbelstudie.
Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangrijk deel het elimineren van theologische contradicties.
Ik weet niet of je erg blij zult worden van deze versie. Zo wordt de geboorte van Jezus beschouwd als een soort sprookje, en niet als historisch.Gian schreef:Omdat ik bij nader inzien steeds meer waardering kreeg voor de NBV heb ik vanochtend deze versie gekocht.
Je hebt 'm toch van je zoon gehad?Gian schreef:Omdat ik bij nader inzien steeds meer waardering kreeg voor de NBV heb ik vanochtend deze versie gekocht.
Gian schreef:Ik heb vandaag een nbv studiebijbel van mn zoon gehad, en een basgitaar van mn dochter
Eén ding weet ik, dat ik blind ben en niet zie...
Huh? Volgens mij heb je de verkeerde versie voor je.Afgewezen schreef:Ik weet niet of je erg blij zult worden van deze versie. Zo wordt de geboorte van Jezus beschouwd als een soort sprookje, en niet als historisch.Gian schreef:Omdat ik bij nader inzien steeds meer waardering kreeg voor de NBV heb ik vanochtend deze versie gekocht.
http://nbvkritiek.nl/
misschien heeft iemand hier iets aan.
misschien heeft iemand hier iets aan.
Why do we spend money we don’t have on things we don’t need to create impressions that don’t last on people we don’t care about ?
als je kinderen nog klein zijn mag je ze helpen met een vader- of moederdagkadootjePvS schreef:Je hebt 'm toch van je zoon gehad?Gian schreef:Omdat ik bij nader inzien steeds meer waardering kreeg voor de NBV heb ik vanochtend deze versie gekocht.
Gian schreef:Ik heb vandaag een nbv studiebijbel van mn zoon gehad, en een basgitaar van mn dochter

O, wacht, ik dat Gian de 'moderne' versie bedoelde.ZWP schreef:Huh? Volgens mij heb je de verkeerde versie voor je.Afgewezen schreef:Ik weet niet of je erg blij zult worden van deze versie. Zo wordt de geboorte van Jezus beschouwd als een soort sprookje, en niet als historisch.Gian schreef:Omdat ik bij nader inzien steeds meer waardering kreeg voor de NBV heb ik vanochtend deze versie gekocht.

Deze gaat natuurlijk ook uit van de NBV. Foutje.