Hoor je nog eens wat andersGijs83 schreef:De lijst ziende. Is het heel verschillend wat voor soort dominees er eigenlijk per land voorgaan. Vooral Zwitserland/Oostenrijk de wat zwaarderen, andere landen zie bv. (bijna) geen GG-predikanten.

Hoor je nog eens wat andersGijs83 schreef:De lijst ziende. Is het heel verschillend wat voor soort dominees er eigenlijk per land voorgaan. Vooral Zwitserland/Oostenrijk de wat zwaarderen, andere landen zie bv. (bijna) geen GG-predikanten.
Niet zo best. Ik hoor liever de oude beproefde waarheid.Orchidee schreef:Hoor je nog eens wat andersGijs83 schreef:De lijst ziende. Is het heel verschillend wat voor soort dominees er eigenlijk per land voorgaan. Vooral Zwitserland/Oostenrijk de wat zwaarderen, andere landen zie bv. (bijna) geen GG-predikanten.
ehm.....caprice schreef:Niet zo best. Ik hoor liever de oude beproefde waarheid.Orchidee schreef:Hoor je nog eens wat andersGijs83 schreef:De lijst ziende. Is het heel verschillend wat voor soort dominees er eigenlijk per land voorgaan. Vooral Zwitserland/Oostenrijk de wat zwaarderen, andere landen zie bv. (bijna) geen GG-predikanten.
Ach, en die is er niet buiten de GerGem?caprice schreef:Niet zo best. Ik hoor liever de oude beproefde waarheid.Orchidee schreef:Hoor je nog eens wat andersGijs83 schreef:De lijst ziende. Is het heel verschillend wat voor soort dominees er eigenlijk per land voorgaan. Vooral Zwitserland/Oostenrijk de wat zwaarderen, andere landen zie bv. (bijna) geen GG-predikanten.
caprice schreef:Niet zo best. Ik hoor liever de oude beproefde waarheid.Orchidee schreef:Hoor je nog eens wat andersGijs83 schreef:De lijst ziende. Is het heel verschillend wat voor soort dominees er eigenlijk per land voorgaan. Vooral Zwitserland/Oostenrijk de wat zwaarderen, andere landen zie bv. (bijna) geen GG-predikanten.
Vorig jaar hoorde ik de oude beproefde waarheid van Jurjen ten Brinke. In Raron.Mister schreef:Ach, en die is er niet buiten de GerGem?caprice schreef:Niet zo best. Ik hoor liever de oude beproefde waarheid.Orchidee schreef:Hoor je nog eens wat andersGijs83 schreef:De lijst ziende. Is het heel verschillend wat voor soort dominees er eigenlijk per land voorgaan. Vooral Zwitserland/Oostenrijk de wat zwaarderen, andere landen zie bv. (bijna) geen GG-predikanten.
Hmmm, dit is een interessantere vraag dan dat het op het eerste gezicht lijkt. Het schuurt aan tegen de legitimatie van je eigen kerkverband, dat meestal ontstaan is uit een scheuring. Het bestaansrecht van het nieuwe kerkverband werd meestal gelegitimeerd door te wijzen dat de zuivere waarheid, die enkel te vinden zou zijn in het eigen groepje.Mister schreef:Ach, en die is er niet buiten de GerGem?caprice schreef:Niet zo best. Ik hoor liever de oude beproefde waarheid.Orchidee schreef:Hoor je nog eens wat andersGijs83 schreef:De lijst ziende. Is het heel verschillend wat voor soort dominees er eigenlijk per land voorgaan. Vooral Zwitserland/Oostenrijk de wat zwaarderen, andere landen zie bv. (bijna) geen GG-predikanten.
Inderdaad. En als je je niet profileert zou je misschien samen moeten werken of terugkeren.Bonny schreef:Hmmm, dit is een interessantere vraag dan dat het op het eerste gezicht lijkt. Het schuurt aan tegen de legitimatie van je eigen kerkverband, dat meestal ontstaan is uit een scheuring. Het bestaansrecht van het nieuwe kerkverband werd meestal gelegitimeerd door te wijzen dat de zuivere waarheid, die enkel te vinden zou zijn in het eigen groepje.
Als je je sterk identificeerd met je eigen kerkverband, is de waarheid daar niet buiten te vinden.
Ach ja, natuurlijk, dank voor de tip.Orchidee schreef:Misschien wel eens van stichting Bunde gehoord...Hendrikus schreef:En kerkdiensten in Limburg, waar vind ik die?
Da's ten slotte ook bijna buitenland
http://www.evangelisatiebunde.nl/machtiging.php
Niet teveel kerkverbandgerelateerd opvatten hoor. Die draad loopt door meerdere kerken heen.Orchidee schreef:caprice schreef:Niet zo best. Ik hoor liever de oude beproefde waarheid.Orchidee schreef:Hoor je nog eens wat andersGijs83 schreef:De lijst ziende. Is het heel verschillend wat voor soort dominees er eigenlijk per land voorgaan. Vooral Zwitserland/Oostenrijk de wat zwaarderen, andere landen zie bv. (bijna) geen GG-predikanten.Wat is er niet zo best aan andere predikanten/kandidaten, van andere kerkgenootschappen
Dat dacht ik wel. En anders zou ik in een verkeerd kerkverband zitten.Mister schreef:Ach, en die is er niet buiten de GerGem?
probeer eens door te rijden naar Tongeren, naar de gemeente van Toon VanhuijsenHendrikus schreef:Ach ja, natuurlijk, dank voor de tip.Orchidee schreef:Misschien wel eens van stichting Bunde gehoord...Hendrikus schreef:En kerkdiensten in Limburg, waar vind ik die?
Da's ten slotte ook bijna buitenland
http://www.evangelisatiebunde.nl/machtiging.php
Als we een weekje eerder zouden gaan, zouden we onze eigen predikant daar kunnen horen
refo schreef:Is dat die dominee die brood koopt op zondag?
Die kunnen niet door de beugel...huisman schreef:In bijna elk limburgs dorp is een RKK (de diensten van meneer pastoor staan niet op refdagHendrikus schreef:En kerkdiensten in Limburg, waar vind ik die?
Da's ten slotte ook bijna buitenland)