In de ban van de Ring
Heb Tolkien gelezen en ik moet zeggen, ik was helemaal 'in de ban'. Fantastisch zoals hij de strijd tussen goed en kwaad neerzet. Hier en daar vond ik het wel griezelen hoor. Schrijfstijl vond ik overigens wat minder: erg langdradig; heb er drie maanden over gedaan om de hele trilogie uit te krijgen, maar het was de moeite waard! :-
Als we toch even gaan m.. ehm op de details gaan letten: LotR bestaat zelf al uit 6 boeken:
The Ring Sets Out
The Ring Goes South
The Treason of Isengard) The Ring Goes East
The War of the Ring
The End of the Third Age
Deze boeken zijn uitgebracht in drie delen (Fellowship of the Ring, Two Towers en Return of the King)
Daarnaast heb je inderdaad nog een hele verzameling aan boeken over Midden-Aarde door Tolkien of zijn zoon uitgegeven. Maar dan kom je nog wel een heel stuk hoger uit.
The Ring Sets Out
The Ring Goes South
The Treason of Isengard) The Ring Goes East
The War of the Ring
The End of the Third Age
Deze boeken zijn uitgebracht in drie delen (Fellowship of the Ring, Two Towers en Return of the King)
Daarnaast heb je inderdaad nog een hele verzameling aan boeken over Midden-Aarde door Tolkien of zijn zoon uitgegeven. Maar dan kom je nog wel een heel stuk hoger uit.
Misschien was ik niet helemaal duidelijk. Ook de Nederlandse versie bestaat eigenlijk uit 6 boeken. Deze zes boeken worden per twee verkocht, zodat je de drie bekende delen hebt (oftewel 3 delen, die elk weer uit 2 boeken bestaan) of in zijn geheel (alle zes boeken in één)Origineel geplaatst door Rens
Quazzy, ik moest even, want ik ken alleen de Nederlandstalige uitgave (dat leest iets makkelijker
Dus, het feit dat de Engelstalige versie nog uitgebreider is, was mij onbekend.
Bedankt voor de (wetenswaardige) correctie!!
Groet, Rens
-