Ik stel me even voor

Mara

Re: Ik stel me even voor

Bericht door Mara »

Hoi Helma en anderen.
Wil dat best een beetje doen. Ik ben een open mens, maar op forums tegenwoordig een beetje terughoudend, wegens heel nare ervaringen elders.
Dus zit hier op een schuilnaam.
Deze naam paste trouwens bij mij, pasTE ! Nu niet meer.
Ik ben getrouwd, net 50 geweest, 3 kinderen, werk sinds kort parttime, soort mantelzorg, maar dan betaald.
Heb nooit kunnen werken, daar 2 van onze kinderen zorgenkinderen zijn. Ook had ik de mantelzorg voor mijn ouders.
Zij zijn overleden, de zorgenkinderen zijn nu redelijke stabiel en zelfstandiger, dus nu mag ik mijn vleugeltjes ook buiten de deur uitslaan.
Wil je nog meer weten ? Of is dit voorlopig voldoende.
Wellicht dat je me door de antwoorden op dit forum, beter leert kennen. :humhihi
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
helma

Bericht door helma »

je mag voor je houden wat je wilt hoor
maar het is leuk iets meer te weten.
de meeste mensen zitten hier trouwens onder een nickname

en wij vinden 'thuis bij je kinderen' heel belangrijk werk
en zeker als je daarnaast ook nog de zorg voor ouders hebt gedaan.

welkom op ons forum!!
Mara

Bericht door Mara »

Ik moet zeggen: ik voel me erg op mijn gemak. Hier is iedereen, wat ik tot nu toe gezien heb, heel aardig.
i.t.t. andere forums, die ook christelijk zijn, maar die naastenliefde missen.
En het respect voor een andere mening.
Ook vond ik fijn dat de moderator wilde uitleggen, waarom iets verwijderd werd en ik mocht zeggen waarom ik het zo had verwoord.
En...er niet meteen stekelige reacties van anderen overheen kwamen.
Mijn ervaring zijn tot nu toe, elders dan, heel slecht.
Maar nogmaals, wil graag mijn steentje bijdragen, om het hier leerzaam en fijn te houden.
oesterschelpje

Bericht door oesterschelpje »

Hallo allemaal,
k Volg dit forum al een klein poosje en heb vanmiddag het besluit genomen me aan te melden.
Het ging met enige aarzeling, daar ik net als Mara ook een negatieve ervaring achter de rug heb.
Ik vind het hartverwarmend om te lezen hoe jullie hier met elkaar omgaan en ik hoop dat de sfeer zo mag blijven!
Vaak voel ik me een onbegrepen eenzame mus op het dak, zowel in het geestelijke als in het natuurlijke leven.
Daarom koos ik bewust voor de naam "oesterschelpje".
Mijn moeilijke jeugd heeft diepe sporen getrokken in mijn leven, k voel me daarom ook erg kwetsbaar.
Hopelijk zien jullie op den duur wel het pareltje dat ik in mijn oester verborgen houd...

Liefs van een oesterschelpje.
Mara

Bericht door Mara »

Nou oesterschelpje, ik ben ook net nieuw.
Misschien op hetzelfde forum gezeten ???
Hopelijk kunnen wij, met zn allen hier, elkaar steunen en bemoedigen !
henriët

Bericht door henriët »

Welkom aan onze nieuwe leden, een goede en vooral ook leerzame tijd gewenst!
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
Orchidee

Bericht door Orchidee »

Mara en Oesterschelpje:
Afbeelding
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
oesterschelpje

Bericht door oesterschelpje »

Wat een warme reactie!
Dank je wel, dat voelt heerlijk aan zo net voor het slapen gaan. ;)
Inbetween

Bericht door Inbetween »

En een nieuw lid stelt zich voor: Inbetween.

Ik ben 28, vrouw, en 'inbetween churches' momenteel (de bijnaam was dus gauw gevonden). Van jongs af ben ik lid geweest bij een behoorlijk conservatieve Gereformeerd Vrijgemaakte Kerk. Al een jaar of 2 onderzoek ik bij welke kerk ik me wil aansluiten, maar hier ben ik nog niet over uit. Mijn vriend is overtuigd Rooms Katholiek.
Als ik niet aan het werk ben als kantoormiep, hou ik me bezig met koken en bakken, lezen, films, en discussiëren over het geloof.

En voor de nieuwsgierigen: de slak op mijn avatar is de miauwende slak Gerrit, van Spongebob. Ik ben fan!
Laatst gewijzigd door Inbetween op 14 jan 2011, 14:27, 1 keer totaal gewijzigd.
"Happiness is real only when shared"
- Alexander Supertramp
Mariavt

Bericht door Mariavt »

Afbeelding
Alleen wie door de duisternis van de nacht is gegaan, kan het licht van de morgen naar waarde schatten !

He will wipe away every tear from their eyes. Death shall be no more, neither shall be mourning nor crying nor pain anymore, for the former things have passed away. Revelation 21:4
Mara

Bericht door Mara »

Inbetween schreef:En een nieuw lid stelt zich voor: Inbetween.

Ik ben 28, vrouw, en 'inbetween churches' momenteel (de bijnaam was dus gauw gevonden). Van jongs af ben ik lid geweest bij een behoorlijk conservatieve Gereformeerd Vrijgemaakte Kerk. Al een jaar of 2 onderzoek ik bij welke kerk ik me wil aansluiten, maar hier ben ik nog niet over uit. Mijn vriend is overtuigd Rooms Katholiek.
Als ik niet aan het werk ben als kantoormiep, hou ik me bezig met koken en bakken, lezen, films, en discussiëren over het geloof.

En voor de nieuwsgierigen: de slak op mijn avatar is de miauwende slak Gerrit, van Spongebob. Ik ben fan!
O bijzonder :)
Vind je de vrijg conservatief ? Enne, zonder dat je in details hoef te treden, botst dat niet ?
Wil jij niet RK worden ?
En wat zoek je nu eigenlijk, minder conservatief of juist wat behoudender ? :)
helma

Bericht door helma »

Afbeelding
Joannah

Bericht door Joannah »

Mara schreef:
Inbetween schreef:En een nieuw lid stelt zich voor: Inbetween.

O bijzonder :)
Vind je de vrijg conservatief ? Enne, zonder dat je in details hoef te treden, botst dat niet ?
Wil jij niet RK worden ?
En wat zoek je nu eigenlijk, minder conservatief of juist wat behoudender ? :)
ik krijg een visioen van 2 kussens :-)
Why do we spend money we don’t have on things we don’t need to create impressions that don’t last on people we don’t care about ?
Inbetween

Bericht door Inbetween »

Vrijgemaakte kerken heb je in verschillende soorten en maten. Ik heb er veel bezocht en heb elke keer geconcludeerd dat het in mijn vorige kerk een stuk 'zwaarder' of conservatiever was. Terwijl de GKV 12 kilometer verderop een bijna evangelisch tintje heeft. Over het algeheel genomen vind ik de GKV niet uitgesproken conservatief, maar een niet-kerkelijk persoon zal vermoedelijk deze mening niet delen.

Ik ben in bepaalde opzichten heel conservatief, in andere opzichten niet. Dat botste met mijn vorige kerk omdat ik ze òf te makkelijk òf juist te moeilijk vond, afhankelijk van de kwestie.
Ik denk dat ik uiteindelijk op zoek ben naar iets conservatievers. Ideaal voor mij zou zijn: conservatief, weloverwogen, niet veroordelend, niet wettisch, maar ook niet bekrompen. Da's redelijk uitgesproken en daarom duurt de zoektocht dus al een tijdje.
Kerken die ik eerder heb onderzocht zijn de Evangelische en Baptisten in allerlei soorten en maten, maar in geen van de kerken voelde ik me thuis en miste ik wezenlijke zaken. Niet om Baptisten en Evangelischen te veroordelen, het was enkel niets voor mij.

Momenteel ligt mijn focus inderdaad op de Katholieke Kerk. Ik bezoek wekelijks minimaal 1 viering en lees en spreek er veel over. Ook bezoek ik diverse evenementen die uitgaan van de Katholieke Kerk. Maar de stap van GKV naar Rooms Katholiek is nogal groot. Er zijn zulke verschillen waar ik tegenaan loop, die ik mooi vind of juist helemaal niet. Ik wil de overstap naar een andere kerk 1 keer maken en niet zwerven van kerk naar kerk, dus ik wil het uiterst weloverwogen en voorzichtig doen, en niet over 1 nacht ijs gaan. Ook de reden 'want mijn vriend is Katholiek' vind ik niet goed genoeg. Hij denkt er gelukkig hetzelfde over als ik, pusht me niet en wil niet de reden zijn van mijn overgang naar de Katholieke Kerk, mocht het ooit zover komen.

@Joannah: Vermoedelijk bedoel je 1 kussen. ;)
Ja, ergens is dat wel heel grappig, anno 2011 is de kwestie 'gemengde verkering' nog even actueel.
"Happiness is real only when shared"
- Alexander Supertramp
Mara

Bericht door Mara »

Okay, ik snap het. Tja, lastige zoektocht, je moet hem tenslotte toch in je eentje maken :)
RK naar protestant hoor je ook niet zo vaak.
Het is echt een heel ander geloof, veel uiterlijkheden tijdens de mis en zo.
Maar je zoekt iets behoudends, maar toch weer niet te.
Ik ben chr ger. Daar heb je ook veel richtingen in.
Mijn man is van huis uit "niets", dus wat dat betreft hebben wij ook het duiveltje er tussen gehad ;)
Nee hoor, niet echt, voor ons huwelijk is hij al van harte meegegaan.
Maar het is anders dan dat je beiden uit (vrijwel) dezelfde richting komt !
Zolang alles nog reilt en zeilt, valt dat wel mee, maar zodra er tegenspoeden komen, kun je dat soms merken. Ook heb ik natuurlijk een heel andere opvoeding gehad dan hij. Dat zul jij ook wel hebben dan ?
Ik hoop dat je spoedig een kerkelijk dak kunt vinden. Ik mag niet zeggen: liefst niet in de r.k. kerk, want in reformatorische ogen is het een dwaalleer.
Je moet het zelf weten. Doe je zoektocht biddend meid ! Laat de Heere je leiden, dan komt het goed.
Plaats reactie