Die link doet het niet. Maar met .mht als extensie is dat ook niet zo vreemd.caprice schreef:Hier nog een artikel over het orgelspelen als ouderling: http://www.dvluttikhuizen.nl/Refdag_Communicatie.mhtDimdi schreef:In elk geval, om nog maar even on-topic te gaan: GG Dordrecht raakt een bekwame organist (cq ouderling) kwijt.
Tegelijk: evangelisatiepost Gent krijgt weer een evangelist (die ongetwijfeld ook regelmatig orgel mag spelen).
Bron: RD gisteren. Ik heb het dan over Dick van Luttikhuizen.
Refokring wacht organistentekort
Re: Refokring wacht organistentekort
~~Soli Deo Gloria~~
Ik denk dat hij deze bedoelt:Hendrikus schreef:Die link doet het niet. Maar met .mht als extensie is dat ook niet zo vreemd.caprice schreef:Hier nog een artikel over het orgelspelen als ouderling: http://www.dvluttikhuizen.nl/Refdag_Communicatie.mhtDimdi schreef:In elk geval, om nog maar even on-topic te gaan: GG Dordrecht raakt een bekwame organist (cq ouderling) kwijt.
Tegelijk: evangelisatiepost Gent krijgt weer een evangelist (die ongetwijfeld ook regelmatig orgel mag spelen).
http://www.refdag.nl/artikel/1340767/Co ... tieel.html
Inderdaad.
Gewetensbezwaarde trouwambtenaar - 'De totalitaire staat werpt het geweten van haar burgers weg als een waardeloos vod'
Dr. J.H. Bavinck
Dr. J.H. Bavinck
Ja dat zal gebeuren, toch niet al te schokkend van GG naar CGK (BHP)Hendrikus schreef:Dan raakt Den Hertog dus ook een directielid kwijt.Dimdi schreef:In elk geval, om nog maar even on-topic te gaan: GG Dordrecht raakt een bekwame organist (cq ouderling) kwijt.
Wel bijzonder trouwens: ik neem aan dat ze nu ook chrsitelijk gereformeerd zullen worden.

Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Psalmen spelen is toch niet zo moeilijk? Wij hebben een organist die cijfers speelt, en er zelf omheen ook bedenkt. Dat is niet te merken.Hendrikus schreef:http://www.frieschdagblad.nl/index.asp?artID=50429
Als ik dit lees ga ik bijna denken dat het uniek is dat een gemeente met 270 leden en doopleden 4 organisten heeft.
Gewetensbezwaarde trouwambtenaar - 'De totalitaire staat werpt het geweten van haar burgers weg als een waardeloos vod'
Dr. J.H. Bavinck
Dr. J.H. Bavinck
In sommige gemeenten moet een organist iets méér dan alleen psalmen spelen, en zijn ook niet alle noten even laaaaang.caprice schreef:Psalmen spelen is toch niet zo moeilijk? Wij hebben een organist die cijfers speelt, en er zelf omheen ook bedenkt. Dat is niet te merken.Hendrikus schreef:http://www.frieschdagblad.nl/index.asp?artID=50429
Als ik dit lees ga ik bijna denken dat het uniek is dat een gemeente met 270 leden en doopleden 4 organisten heeft.
~~Soli Deo Gloria~~
Ik denk niet dat zo'n organist bij ons geaccepteerd zou wordenHendrikus schreef:In sommige gemeenten moet een organist iets méér dan alleen psalmen spelen, en zijn ook niet alle noten even laaaaang.caprice schreef:Psalmen spelen is toch niet zo moeilijk? Wij hebben een organist die cijfers speelt, en er zelf omheen ook bedenkt. Dat is niet te merken.Hendrikus schreef:http://www.frieschdagblad.nl/index.asp?artID=50429

Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
En dan denk ik dat gemeenten het organistentekort over zichzelf afroepen als ze alleen maar elitair orgelspel wensen. Misschien moet men maar af van zulke verwennerij?Orchidee schreef:Ik denk niet dat zo'n organist bij ons geaccepteerd zou wordenHendrikus schreef:In sommige gemeenten moet een organist iets méér dan alleen psalmen spelen, en zijn ook niet alle noten even laaaaang.caprice schreef:Psalmen spelen is toch niet zo moeilijk? Wij hebben een organist die cijfers speelt, en er zelf omheen ook bedenkt. Dat is niet te merken.Hendrikus schreef:http://www.frieschdagblad.nl/index.asp?artID=50429
Dr. J.H. Bavinck
Dr. J.H. Bavinck
Daarom "huren" wij ook 2 organisten in, en hebben wij 2 "eigen" organistencaprice schreef:En dan denk ik dat gemeenten het organistentekort over zichzelf afroepen als ze alleen maar elitair orgelspel wensen. Misschien moet men maar af van zulke verwennerij?Orchidee schreef:Ik denk niet dat zo'n organist bij ons geaccepteerd zou wordenHendrikus schreef: In sommige gemeenten moet een organist iets méér dan alleen psalmen spelen, en zijn ook niet alle noten even laaaaang.

Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Wat een rare reactie. Wat heeft dit nou met elitair orgelspel te maken?caprice schreef:En dan denk ik dat gemeenten het organistentekort over zichzelf afroepen als ze alleen maar elitair orgelspel wensen. Misschien moet men maar af van zulke verwennerij?
~~Soli Deo Gloria~~
De orgelbegeleiding moet niet verworden tot een Kunst-In-Zichzelf, maar het moet een eenvoudige dienende taak hebben: de gemeentezang eerbiedig begeleiden.Hendrikus schreef:Wat een rare reactie. Wat heeft dit nou met elitair orgelspel te maken?caprice schreef:En dan denk ik dat gemeenten het organistentekort over zichzelf afroepen als ze alleen maar elitair orgelspel wensen. Misschien moet men maar af van zulke verwennerij?
Zonder fratsen, die leiden slechts af van wat er gezongen wordt, of soms ook van de preek. (vooral orgelliefhebbers zijn hier vatbaar voor)
© -DIA- 33.630 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
Ik probeer helder te krijgen wat Caprice bedoelt met z'n opmerking over elitair orgelspel. Want de suggestie dat gemeenten alleen maar elitair orgelspel wensen, raakt kant noch wal.-DIA- schreef:De orgelbegeleiding moet niet verworden tot een Kunst-In-Zichzelf, maar het moet een eenvoudige dienende taak hebben: de gemeentezang eerbiedig begeleiden.Hendrikus schreef:Wat een rare reactie. Wat heeft dit nou met elitair orgelspel te maken?caprice schreef:En dan denk ik dat gemeenten het organistentekort over zichzelf afroepen als ze alleen maar elitair orgelspel wensen. Misschien moet men maar af van zulke verwennerij?
Zonder fratsen, die leiden slechts af van wat er gezongen wordt, of soms ook van de preek. (vooral orgelliefhebbers zijn hier vatbaar voor)
~~Soli Deo Gloria~~
Heb je de organist van de OGG Bevervoorde wel eens gehoord?Hendrikus schreef:Ik probeer helder te krijgen wat Caprice bedoelt met z'n opmerking over elitair orgelspel. Want de suggestie dat gemeenten alleen maar elitair orgelspel wensen, raakt kant noch wal.-DIA- schreef:De orgelbegeleiding moet niet verworden tot een Kunst-In-Zichzelf, maar het moet een eenvoudige dienende taak hebben: de gemeentezang eerbiedig begeleiden.Hendrikus schreef:Wat een rare reactie. Wat heeft dit nou met elitair orgelspel te maken?caprice schreef:En dan denk ik dat gemeenten het organistentekort over zichzelf afroepen als ze alleen maar elitair orgelspel wensen. Misschien moet men maar af van zulke verwennerij?
Dat is wat je noemt beslist geen elitair orgelspel, maar als eenvoudige begeleiding werkt dat ook wel, als je niet over een paar misgrepen valt....
© -DIA- 33.630 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
Als dat net zo klinkt als in de OGG Bolnes, dan is dat beslist erg oneerbiedig...-DIA- schreef:
Heb je de organist van de OGG Bevervoorde wel eens gehoord?
Dat is wat je noemt beslist geen elitair orgelspel, maar als eenvoudige begeleiding werkt dat ook wel, als je niet over een paar misgrepen valt....
Je hebt daar je psalmbijbeltje nodig om psalm 81:12 te kunnen zingen