Oorspronkelijk gepost door Egbert
Kweenie, ik heb nooit gedacht om een dagboekje van hem aan te schaffen maar nu ik dit allemaal zo lees, meegegaan met Geelkerken, een doorbraakman enz. weet ik het zeker van niet. sorrij.
Beetje zwart/wit
Je leest dus ook geen Luther en Calvijn bijvoorbeeld?
Ik denk niet dat je Buskes met Calvijn of Luther kan vergelijken. Of wel soms?
Dat waren ook doorbraakmensen, net zoals onze Heere Jezus Christus.
Oorspronkelijk gepost door Egbert
Kweenie, ik heb nooit gedacht om een dagboekje van hem aan te schaffen maar nu ik dit allemaal zo lees, meegegaan met Geelkerken, een doorbraakman enz. weet ik het zeker van niet. sorrij.
Beetje zwart/wit
Je leest dus ook geen Luther en Calvijn bijvoorbeeld?
Ik denk niet dat je Buskes met Calvijn of Luther kan vergelijken. Of wel soms?
Het gaat om je redenatie: als die Buskes iets gedaan heeft wat je niet aanstaat, dan hoef je gelijk zijn dagboek niet meer....
Met die redenatie zou je wellicht ook weinig meer van ds GH Kersten willen lezen....... (houding t.o.v. de Duitsers in WO II)
Hartelijke groet,
Pim.
Het is vandaag een dag van Goede Boodschap. PrekenWeb.nl
Voor de oorlog was hij het boegbeeld van de CDU, de zgn linkse luis in de ARP.
Even voor de goede orde: Het CDU is een Duitse partij, na de tweede wereldoorlog gevormd.
Het CHU is in 1980 samen met de KVP en ARP opgegaan in het CDA. CHU was de meest rechtse van de drie!!
Helemaal juist, maar toch hadden wij ook een CDU. Kijk maar hier
[Aangepast op 12/4/05 door Unionist]
Bij 7500 postings kom ik weer terug (en af en toe tussendoor als ik zin heb)
Het gaat om je redenatie: als die Buskes iets gedaan heeft wat je niet aanstaat, dan hoef je gelijk zijn dagboek niet meer....
Met die redenatie zou je wellicht ook weinig meer van ds GH Kersten willen lezen....... (houding t.o.v. de Duitsers in WO II)
Idd, ik lees niet zoveel van Kersten maar nu ga je appels met peren vergelijken, Fouten maakt iedereen, [ik wil ze niet goed praten] maar theologisch fout is anders dan politiek fout, dus lees geen boeken van Kersten over politiek en geen boeken van Buskes over theologie, daarentegen boeken van buskes over politiek?? doorbraak man, [PvdA] zou ik ook niet lezen. Nee hoor geintje, je mag van mij lezen wat je wil informeer alleen even wie de schrijver is en wat zijn denkbeelden zijn en daar er nog zoveel boeken zijn die ik wil lezen komt Buskes voorlopig niet aan de beurt.
Met vriendelijke groet, Egbert.
Maar indien gij elkander bijt en vereet, zie toe, dat gij van elkander niet verteerd wordt.
Galaten 5:15
ps. iedereen die jarig is geweest of iets anders memorabels heeft meegemaakt is hierbij gefeliciteerd, alle anderen veel sterkte.
Voor de oorlog was hij het boegbeeld van de CDU, de zgn linkse luis in de ARP.
Even voor de goede orde: Het CDU is een Duitse partij, na de tweede wereldoorlog gevormd.
Het CHU is in 1980 samen met de KVP en ARP opgegaan in het CDA. CHU was de meest rechtse van de drie!!
Helemaal juist, maar toch hadden wij ook een CDU. Kijk maar hier
[Aangepast op 12/4/05 door Unionist]
Verdacht, naam lijkt veel op tegenwoordige splinterpartij.
ps. ik vergat nog wat
[Aangepast op 12/4/05 door Egbert]
Maar indien gij elkander bijt en vereet, zie toe, dat gij van elkander niet verteerd wordt.
ps. iedereen die jarig is geweest of iets anders memorabels heeft meegemaakt is hierbij gefeliciteerd, alle anderen veel sterkte.
Oorspronkelijk gepost door Miscanthus
Ik heb er geen spijt van dat ik het gekocht heb. Het is werkelijk prachtig om te lezen. We lezen het op het werk in de lunchpauze. Misschien zet ik volgende keer wel een overdenking op het forum, kunnen we allemaal meegenieten. :!
[Aangepast op 11/4/05 door Miscanthus]
Maar goed, laat eens wat lezen van Buskes, kunnen we hem beoordelen op z'n eigen woorden.
Oorspronkelijk gepost door Margriet
Bedankt, Unionist.
Had ik nog nooit van gehoord!!
Is niet erg. Ik denk dat jij nu de enige bent in Wisconsin die ooit van de Nederlandse CDU gehoord heeft. Het zal niet het gesprek van de dag zijn in Milwaukee.
Bij 7500 postings kom ik weer terug (en af en toe tussendoor als ik zin heb)
Oorspronkelijk gepost door Miscanthus
Ik heb er geen spijt van dat ik het gekocht heb. Het is werkelijk prachtig om te lezen. We lezen het op het werk in de lunchpauze. Misschien zet ik volgende keer wel een overdenking op het forum, kunnen we allemaal meegenieten. :!
[Aangepast op 11/4/05 door Miscanthus]
Maar goed, laat eens wat lezen van Buskes, kunnen we hem beoordelen op z'n eigen woorden.
Je hebt het nog te goed, maar wees gewaarschuwd; het Woord oordeelt ons, niet andersom.
Breng uw vinger hier en zie Mijn handen en breng uw hand en steek ze in Mijn zijde…..mijn Heere en mijn God. Joh 20:27 en 28
Thomas krijgt zijn zin, hij mag voelen en tasten. Dan vallen alle bezwaren weg. Thomas valt op zijn knieën en zegt: mijn Heere en mijn God!
Natuurlijk gelooft Thomas nu, dat is geen kunst, als wij ook maar eens zo’n verschijning kregen….
Zou dat waar zijn? Dacht u nu werkelijk, dat zien het geloof brengt? Niets ervan. ER zijn honderden die hebben mogen zien en toch niet geloofd hebben. Het zien alleen is het niet. Dan zou Thomas gezegd hebben: nu weet ik dat Jezus leeft, ik heb het zelf gezien!
Hij zegt: mijn Heere en mijn God. Thomas wordt van zichzelf verlost in die éne schreeuw. De noodlottige kring waarin hij zichzelf almeer terugtrekt, wordt doorbroken. Hij redeneert niet langer, hij aanbidt.
Toch is het waar, dat Jezus hen tegemoet gekomen is. Thomas stelde een voorwaarde en zo groot is Jezus’liefde dat Hij bereid is aan die voorwaarde tegemoet te komen. Kom dan maar met je vingers, Thomas! Aan Thomas, die inderdaad naar Jezus verlangt, wordt dit toegestaan, wat aan het onverschillige en hooghartige ongeloof geweigerd wordt. Zo doet God nog. Hij helpt Zijn kinderen telkens weer over het dode punt heen. Dan zijn er tastbare bemoeienissen van God, die ons weer tot het geloofsvertrouwen en de volkomen overgave brengen. Maar alleen als ons hart naar Jezus verlangt en wij ons in ongeloof arm en verlaten voelen.
Johannes 20:29 …zalig zijn zij, die niet zullen gezien hebben, en nochtans zullen geloofd hebben.
Niet zien en toch geloven, dat is het eigenlijke. De weg van het horen is een uitnemender weg dan die van het zien. Wat wij zien, gaat straks weer weg en wij zien het niet meer. Maar het woord van God blijft spreken en wij horen altijd opnieuw het evangelie. In voorspoed, maar ook in tegenspoed. In het licht, maar ook in het donker. In vreugde, maar ook in verdriet.
Wij leven tussen Christus’opstanding en wederkomst niet in aanschouwen, maar in geloof. Wie uitsluitend zien wil, -de zichtbare bemoeienis van God- leeft gevaarlijk. Straks is Jezus weer weg. Wat dan Thomas? Dan komt de twijfel weer. Heb je Jezus wel inderdaad gezien? Was het misschien een vergissing? Heerlijk dat je Jezus gezien hebt, maar ik zeg u, wij hebben het profetische woord, dat nog veel vaster is en gij doet wel dat gij daarnaar luistert. Calvijn zegt: het geloof hangt aan de mond van God.
Nu twijfel, dan geloof
Zo gaat het op en neer
Hoe vind ik eenmaal grond?
Grond vind ik in de Heer (Kohlbrugge)
Niet; mijn vinger en mijn hand, maar: mijn Heere en mijn God. Waag het op het woord van de opgestane Heiland: Ik ben met u al de dagen, vrees niet, geloof alleen! Niet redeneren, maar in geloof aanbidden Hem, die ons in dit moeilijke leven zegent met de genade van het woord.
Wij prediken Christus Jezus den Heere (2 Cor. 4:5)
Het woord ‘prediken’is in zekere zin misleidend, omdat het ons aan een preek doet denken. Het Bijbelse prediken betekent het omroepen en bekend maken van de een of andere gebeurtenis door een heraut.
Evangelieprediking is niet het brengen van een leer, een dogmatiek of een levens- of wereldbeschouwing, maar het omroepen en bekend maken van een feit, het verkondigen van een gebeurtenis.
Dit feit, deze gebeurtenis is het sterven en opstaan van Jezus Christus.
Evangelieprediking is dus het meedelen van de grote daden van God aan mensen, die het nog niet gehoord hebben.
Kort, kernachtig, recht op ons hart aan, komt ook vandaag tot ons de boodschap: Jezus Christus is de Heere.
Deze boodschap hebben wij zo bitter nodig.
Aan een leer hebben we tenslotte niets.
Een dogmatiek kan ons in verdriet niet troosten. Een levens- of wereldbeschouwing laat ons in de nood van ons leven in de steek.
Wij hebben Jezus nodig, Jezus al onze Heere, die ons verlost en vrijmaakt. Jezus, die gestorven is, die ook voor ons bid.
Hebben wij de boodschap al gehoord?
Hebben wij haar al met heel ons hart aangenomen?
2 Tim 4:8 ....Niet alleen mij, maar allen die Zijn verschijning hebben liefgehad.
Wie behoudt het geloof?
Aan wie geeft de Heere als de rechtvaardige rechter de krans der gerechtigheid?
Paulus zegt: aan mij en aan allen die….
Aan allen, die sterk zijn geweest en staande bleven? Die hun leven lang op alle terreinen des levens voor God geijverd hebben?
Die lid zijn geweest van alle mogelijke Christelijke verenigingen?
Die trouwe leden van de ware kerk waren?
Die heel rechtzinnig de belijdenis hebben ondertekend?
Die wisten tot het getal der uitverkorenen te behoren?
Ach wat….de krans wordt gegeven aan allen, die de verschijning van Jezus hebben liefgehad!
Paulus trekt alle registers open: een machtig koraal, dat de hele wereld vervuld.
Rijk is de mens, die naar dit orgel luistert.
Aan het eind van mijn leven sta ik voor God met lege handen, maar de Heere weet dat ik Zijn verschijning, Zijn persoon, en Zijn werk onuitsprekelijk heb liefgehad.
Stomverbaasd sta ik aan het einde met in mijn handen de krans der gerechtigheid.
Door U, door U alleen!