welk boek ben je nu aan het lezen?
- Miscanthus
Da's goed, maar laat ik dat boek eerst eens lezen, ben net begonnen ...Oorspronkelijk gepost door jacobmischien wel leuk om in een topic te vertellen wat er in dat boek van roldanus staat. Of is dat van heeeeeel veel jaartjes terug?Oorspronkelijk gepost door Bar YaminoTsja, ik ben nu eenmaal een socioloog-in-spe die studie doet naar vraagstukken als migratie, integratie, grootstedelijke problematiek, e.d. Overigens gericht op een christelijke minderheid in een islamitische omgeving (vandaar het boek van Roldanus).Oorspronkelijk gepost door MiscanthusJe bent nogal allochtoon-georienteerd?Oorspronkelijk gepost door Bar Yamino
- Kutsal Kitap (de Bijbel in het Turks)
- Roldanus, De Syrisch Orthodoxen in Istanbul
- Han Entzinger en Jelle van der Meer, Grenzeloze solidariteit. Naar een migratiebestendige verzorgingsstaat.
- William Julius Wilson, When Work Disappears. The World of the New Urban Poor.
- Ds. C. Harinck, Wie is Jezus van Nazareth?
Maar eh, zijn we niet allemaal een vreemdeling hier op aarde ...?![]()

Het is overigens dezelfde etnische groep als die in Tukkerland woont (Enschede, Hengelo, Oldenzaal, in Rijssen hebben ze geloof ik ook een kerk).
Nieuw
Nieuwe producten
E-zine
Over de Bijbelkiosk
Bedrijfsprofiel
Contact
Zoek hier naar producten:
WIE ZIJN ZIJ, EN VANWAAR ZIJN ZIJ GEKOMEN?
Terug
--------------------------------------------------------------------------------
Uit het gezelschapsleven in Opheusden. Dit boek begint met een schets van het geestelijk leven in Opheusden omstreeks 1800. Verder is opgenomen een handschrift van Jan van Drumpt (1761-1848), waarin hij zijn bekeringsweg beschrijft. Ook van Jantje van Schaik-van de Waerdt (1788-1831) is in handschrift haar bekeringsweg overgeleverd. Van Willem en Antje van Dorland en hun vrienden zijn voorvallen uit hun leven opgenomen, aangevuld met brieven. Verder bevat dit boek brieven van onder meer A.G. van de Pol-Segers, Arend van de Pol en Thomas van de Pol. Ten slotte brieven van P. van de Sluis en Lina van de Kolk (1904-1999). 220 pag.
Nieuwe producten
E-zine
Over de Bijbelkiosk
Bedrijfsprofiel
Contact
Zoek hier naar producten:
WIE ZIJN ZIJ, EN VANWAAR ZIJN ZIJ GEKOMEN?
Terug
--------------------------------------------------------------------------------
Uit het gezelschapsleven in Opheusden. Dit boek begint met een schets van het geestelijk leven in Opheusden omstreeks 1800. Verder is opgenomen een handschrift van Jan van Drumpt (1761-1848), waarin hij zijn bekeringsweg beschrijft. Ook van Jantje van Schaik-van de Waerdt (1788-1831) is in handschrift haar bekeringsweg overgeleverd. Van Willem en Antje van Dorland en hun vrienden zijn voorvallen uit hun leven opgenomen, aangevuld met brieven. Verder bevat dit boek brieven van onder meer A.G. van de Pol-Segers, Arend van de Pol en Thomas van de Pol. Ten slotte brieven van P. van de Sluis en Lina van de Kolk (1904-1999). 220 pag.
Zeven boeken tegelijk??? Wat een groot denkraam moet jij hebben!Oorspronkelijk gepost door lebaoth
S. de Beauvoir: niemand is onsterfelijk
F.M. Dostojewski: boze geesten
F. Kafka: een hongerkunstenaar
M. Gijsen: klaaglied om Agnes
W.J. Ouweneel: de grootinquisiteur
K. Tucholsky: Rheinsberg, een boek voor verliefden
A. Verburg: en najagen van wind
[Aangepast op 17/2/05 door lebaoth]

Kent iemand de Da Vinci Code? Ik hoor er veel over maar ik heb geen idee of het alleen een hype is of echt een goed boek.
Be yourself, there are plenty of others.