welk boek ben je nu aan het lezen?
- Miscanthus
- Miscanthus
"Alarm!" van de puritein Joseph Alleine.
Spurgeon verslond dit boekje.
Ernstig boek! Dringende ernstige oproepen tot bekering.
Schriftuurlijk geeft hij ook weer wat een bijbelse bekering is en wat niet.
Hij was een tijdgenoot van Thomas Watson en samen hebben ze om de Waarheid in de gevangenis gezeten. Ik meende ook met Christopher Love, die toen onthoofd is. Ook een bijzonder knecht Gods geweest. Een stukje uit zijn biografie over het levenseind van Love Love richtte toen zijn ogen naar de hemel en zei: 'O gezegende Jezus, Die mij bewaard heeft voor de pijn des doods en de vreze des doods, o, God zij gezegend, God zij gezegend.'
Daarna, terwijl hij afscheid nam van de predikanten en zijn andere vrienden, zei hij: 'De Heere zij met u allen.'
Toen knielde hij neer en bad een ogenblik in stilte.
En terwijl hij opstond, zei hij: 'God zij gezegend, ik ben vol vreugde en vrede in het geloof. Ik ga liggen met een wereld van troost, alsof ik in mijn bed ging liggen. Mijn bed is slechts een korte slaap en deze dood is een lange slaap, waar ik zal rusten in Abrahams schoot en in de omhelzingen van de Heere Jezus.'
Toen hij zich klaarmaakte om zijn hoofd op het blok te leggen, zei Simeon Ashe tot hem: 'Lieve broeder, hoe is uw hart gesteld?'
Love antwoordde: 'Ik zegen God, meneer, ik ben zo vervuld van vreugde en troost als mijn hart maar kan bevatten.'
De laatste woorden die hij sprak, waren: 'Gezegend zij God om Jezus Christus.'
Love haalde toen een rode sjaal tevoorschijn, die op zijn aanwijzingen op het blok gelegd werd. Hij knielde daarna neer en rustte met zijn hoofd op de sjaal.
Toen hij zijn handen uitstrekte, scheidde de beul met één slag het hoofd van het lichaam.
Joseph Alleine werd 34 jaar.
Spurgeon verslond dit boekje.
Ernstig boek! Dringende ernstige oproepen tot bekering.
Schriftuurlijk geeft hij ook weer wat een bijbelse bekering is en wat niet.
Hij was een tijdgenoot van Thomas Watson en samen hebben ze om de Waarheid in de gevangenis gezeten. Ik meende ook met Christopher Love, die toen onthoofd is. Ook een bijzonder knecht Gods geweest. Een stukje uit zijn biografie over het levenseind van Love Love richtte toen zijn ogen naar de hemel en zei: 'O gezegende Jezus, Die mij bewaard heeft voor de pijn des doods en de vreze des doods, o, God zij gezegend, God zij gezegend.'
Daarna, terwijl hij afscheid nam van de predikanten en zijn andere vrienden, zei hij: 'De Heere zij met u allen.'
Toen knielde hij neer en bad een ogenblik in stilte.
En terwijl hij opstond, zei hij: 'God zij gezegend, ik ben vol vreugde en vrede in het geloof. Ik ga liggen met een wereld van troost, alsof ik in mijn bed ging liggen. Mijn bed is slechts een korte slaap en deze dood is een lange slaap, waar ik zal rusten in Abrahams schoot en in de omhelzingen van de Heere Jezus.'
Toen hij zich klaarmaakte om zijn hoofd op het blok te leggen, zei Simeon Ashe tot hem: 'Lieve broeder, hoe is uw hart gesteld?'
Love antwoordde: 'Ik zegen God, meneer, ik ben zo vervuld van vreugde en troost als mijn hart maar kan bevatten.'
De laatste woorden die hij sprak, waren: 'Gezegend zij God om Jezus Christus.'
Love haalde toen een rode sjaal tevoorschijn, die op zijn aanwijzingen op het blok gelegd werd. Hij knielde daarna neer en rustte met zijn hoofd op de sjaal.
Toen hij zijn handen uitstrekte, scheidde de beul met één slag het hoofd van het lichaam.
Joseph Alleine werd 34 jaar.
- Miscanthus
- Kutsal Kitap (de Bijbel in het Turks)
- Roldanus, De Syrisch Orthodoxen in Istanbul
- Han Entzinger en Jelle van der Meer, Grenzeloze solidariteit. Naar een migratiebestendige verzorgingsstaat.
- William Julius Wilson, When Work Disappears. The World of the New Urban Poor.
- Ds. C. Harinck, Wie is Jezus van Nazareth?
- Han Entzinger en Jelle van der Meer, Grenzeloze solidariteit. Naar een migratiebestendige verzorgingsstaat.
- Miscanthus
Je bent nogal allochtoon-georienteerd?Oorspronkelijk gepost door Bar Yamino
Tsja, ik ben nu eenmaal een socioloog-in-spe die studie doet naar vraagstukken als migratie, integratie, grootstedelijke problematiek, e.d. Overigens gericht op een christelijke minderheid in een islamitische omgeving (vandaar het boek van Roldanus).Oorspronkelijk gepost door MiscanthusJe bent nogal allochtoon-georienteerd?Oorspronkelijk gepost door Bar Yamino
Maar eh, zijn we niet allemaal een vreemdeling hier op aarde ...?

mischien wel leuk om in een topic te vertellen wat er in dat boek van roldanus staat. Of is dat van heeeeeel veel jaartjes terug?Oorspronkelijk gepost door Bar YaminoTsja, ik ben nu eenmaal een socioloog-in-spe die studie doet naar vraagstukken als migratie, integratie, grootstedelijke problematiek, e.d. Overigens gericht op een christelijke minderheid in een islamitische omgeving (vandaar het boek van Roldanus).Oorspronkelijk gepost door MiscanthusJe bent nogal allochtoon-georienteerd?Oorspronkelijk gepost door Bar Yamino
Maar eh, zijn we niet allemaal een vreemdeling hier op aarde ...?![]()