Hoe is je stemming op dit moment?
Re: Hoe is je stemming op dit moment?
Dankbaar. God heeft ons gebed verhoord.
nee, maar ondereind gaan voelt niet leukMister schreef:Verwacht je dan dat er mensen zijn die altijd overeind blijven??helma schreef:ik ben altijd nog overeind gekrabbeldMister schreef:Voelen en zijn is niet hetzelfdehelma schreef:![]()
![]()
het bittere feit dat ik me, ondanks 2 assertiviteitstrainingen, nog niet opgewassen voel tegen sommige mensen, geeft me een gevoel alsof ik zojuist verpletterd ben.![]()
![]()
en wat is wijsheid...

bedoel je trouwens het eerste 'voel' of het tweede?
als ik assertief ben voelt dat lang niet altijd goed
sub-assertief overigens ook niet
en het gaat meestal om dezelfde mensen
Het eerste 'voel'. En dat met dezelfde mensen herken ik wel. Heel lastig om je gevoelens over iemand bij te stellen of onbevooroordeeld te blijven/worden. Leestip: http://www.postorderboekhandel.nl/objec ... ief_denkenhelma schreef: nee, maar ondereind gaan voelt niet leuk![]()

Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
- JolandaOudshoorn
Soms helpt het om je tegenover deze mensen je van tevoren alvast extra "assertief" op te stellen.helma schreef:
nee, maar ondereind gaan voelt niet leuk![]()
Valkuil: je gaat zelf snel mensen verpletteren

Ik weet, mijn Verlosser leeft
helma schreef:![]()
![]()
het bittere feit dat ik me, ondanks 2 assertiviteitstrainingen, nog niet opgewassen voel tegen sommige mensen, geeft me een gevoel alsof ik zojuist verpletterd ben.![]()
![]()
en wat is wijsheid...

Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
Toch wel onder nul, al wil ik dat niet.
ai! Sterkte!!Mister schreef:Toch wel onder nul, al wil ik dat niet.
Tevreden, nog nagenietend van het weekend en de zondag.
toch wel spannend, wat gaat er gebeuren met de voet van m'n man! (nav het ongelukje in Canada).

Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Chagrijnig over de nogal eenzijdige pro-palestijnse berichtgeving van de media inzake het 'hulpgoederen'-incident van vanmorgen.
Ja ik ben vooral bezorgd.Mister schreef:Chagrijnig over de nogal eenzijdige pro-palestijnse berichtgeving van de media inzake het 'hulpgoederen'-incident van vanmorgen.
De hele wereld valt weer over ze heen.
gelukkig kwam familie Helma je zondagavond nog van alle voorraden afhelpenAuto schreef:Tevreden, nog nagenietend van het weekend en de zondag.