"Indien het hier in 't Vaderland zoo gelegen is, dat men de waarheid niet mag spreken, zoo ist er ellendig gesteld. Nochtans zal ik die spreken, zoo lang als mijn oogen open staan."
ik ben me aan het 'doorworstelen' in een ettelijke kinderboeken.
Parcival, Koning Arthur, Tristan en Isolde van Jaap ter Haar, en daarbij nog veel meer nieuwe kinderboeken.
Als voorleesboek in de klas heb ik nu "Gaaf" van Bram Kasse. Een erg goed en leuk boek, met wel bij ieder hoofdstuk een leerzaam element om samen over te spreken. Dit boek was het actieboek tijdens de kinderboekenweek. Daarna hoop ik weer verder te gaan met "de zwarte kaproenen" van Henk Koesvelt.
Ongelooflijk hoe goed deze schrijver de spanning vast kan houden. Na ieder hoofdstuk ben je weer nieuwsgierig naar wat er in het volgende hoofdstuk gaat gebeuren. Dat maakt voor mij Henk Koesvelt tot één van de betere kinderboekenschrijvers!
leZen??? Dat ken ik niet meer. leRen klinkt bekender in mn oren!:)
Nee hoor, stel me btj aan. Ik ben op het moment een romannetje aan het lezen. Onder de woestijnhemel.
Zal ff kijken wie het geschreven heeft.
Linda Chaikin. Ben er nog maar net in begonnen, kan dus niet zeggen of het een mooi boek is of niet.:o