Wat een uitspraak!-DIA- schreef:Je moet niet vooringenomen zijn, maar het moet wel te toetsen zijn aan de Waarheid.Terri schreef:Het helpt ook niet als je niet echt van plan bent om zonder "gekleurde bril" te dingen te onderzoeken.
Het is net zo iets als stoppen met roken; je moet het wel willen.
En persoonlijk denk ik ook nog eens, dat er voor allebei deze zaken een wonder moet gebeuren. Niet om je daar achter te verschuilen, maar "iets" opgeven, dat je zo eigen is geworden valt ook niet mee. Het is niet altijd alleen onwil.
Ik merk van heel dichtbij de vooroordelen over de Gereformeerde Gemeenten en verwante
kerkverbanden, hoewel ze die nooit horen, weten ze wel te zeggen dat ze één ding zeker weten:
"Dat is het niet!"
Hoe weten ze dat als ze geen onderzoek instelllen vraag ik me dan af.
Hoe weet jij dat wij iets niet onderzoeken, en beluisterd hebben

Ik spreek nu even voor mezelf persoonlijk, maar ik heb de volgende kerkverbanden bezocht of onderzocht zoals jij wilt...
OGG
OGG VRIJE GEMEENTEN
GG
GGinNED
PKN HERVORMD
PKN HERVORMD GER BOND
CGK
HHK
HERVORMD LOKAAL
En...ik heb nog nooit de zelfingenomenheid gehad om te zeggen: hier is het niet...
Maar je zal mij ook nooit horen zeggen: hier of daar is het beste om naar de kerk te gaan...
Het gaat er maar om dat de Christus je word voorgehouden, in wie alle zaligheid ligt...iedere preek weer...en dat je word opgeroepen tot geloof en bekering, in welke kerk dan ook...