Ik las trouwens dat de GG hier in Hilversum vacant is sinds oprichting in 1932, best triest

ook Aalst sinds 1954,Andijk(sinds de oprichting in 1933),Berkenwoude sinds de oprichting in 1912,Brakel sinds 1954, enz enzMarnix schreef:Aangenomen naar CGK 's-Gravenmoer, ds. W. J. A. Ester te Kornhorn.
Ik las trouwens dat de GG hier in Hilversum vacant is sinds oprichting in 1932, best triest
Sint-Annaland sinds 1854!HHKtE schreef:ook Aalst sinds 1954,Andijk(sinds de oprichting in 1933),Berkenwoude sinds de oprichting in 1912,Brakel sinds 1954, enz enzMarnix schreef:Aangenomen naar CGK 's-Gravenmoer, ds. W. J. A. Ester te Kornhorn.
helma schreef:hou je aan de regels betreffende dit topic!
Een interim-predikant kan worden ingezet ten behoeve van het gemeenteleven in een gemeente die langdurig vacant is. De landelijke kerk kan dan, in overleg met / op verzoek van de plaatselijke gemeente, een interim-predikant aanstellen totdat de vacature vervuld is. De interim blijft in dienst van de landelijk kerk en kan vervolgens weer ergens anders worden ingezet. Je zou het min of meer kunnen zien als een consulent die geen eigen gemeente heeft, maar zich kan wijden aan de gemeente waaraan hij tijdelijk verbonden is.Gijs83 schreef:Protestantse Kerk in Ned.
Beroepen: te Utrecht (door de gen. synode, als interim-predikant), G. van Meijeren te Dirksland (herv.);
te Utrecht (door de gen. synode., als interim-predikant), A. M. Verbaan-van den Heuvel te Ermelo (herv.);
te Wassenaar (prot., wijk De Kieviet), J. M. de Klerk te Utrecht (prot.), die dit beroep heeft aangenomen.
Aangenomen: naar Amsterdam (miss. predikant Amsterdam-Zuidoost), P. G. Kerssies te Amsterdam (herv.).
bron: http://www.kerktijden.nl
Wat houd de functie van interim-predikant eigenlijk in