Waar denk je op dit moment aan? [2]

Gebruikersavatar
henriët
Berichten: 12915
Lid geworden op: 30 mar 2007, 17:54

Re: Waar denk je op dit moment aan? [2]

Bericht door henriët »

vlinder schreef:Helemaal mee eens Jo-ann,
Zo heb ik ook veel moeite met het antwoord op de vraag wat wil je liever een jongen of meisje:
Ach, als het maar gezond is.
Een niet gezond kindje zou bij ons ook heel erg welkom zijn....
Ja, is ook echt zo.
Desalniettemin hebben de ouders veel steun nodig de eerste tijd, niet omdat het zielig is oid, maar omdat het enorm ingrijpend is als je kind niet gezond ter wereld komt.
Maar het is zeer zeker zo dat het juist vaak ook blijkt dat ouders zoveel vreugde hebben met gehandicapte kinderen, ze zijn zo ontvankelijk voor het Woord. ed.

Dat ik sterkte zei tegen girly was dan ook niet om het kindje zelf, maar wel de zorgen die er onlosmakelijk aan verbonden zijn.
( heb t van dichtbij meegemaakt)
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
Gebruikersavatar
vlinder
Berichten: 5474
Lid geworden op: 22 nov 2004, 18:19

Re: Waar denk je op dit moment aan? [2]

Bericht door vlinder »

henriët schreef:
vlinder schreef:Helemaal mee eens Jo-ann,
Zo heb ik ook veel moeite met het antwoord op de vraag wat wil je liever een jongen of meisje:
Ach, als het maar gezond is.
Een niet gezond kindje zou bij ons ook heel erg welkom zijn....
Ja, is ook echt zo.
Desalniettemin hebben de ouders veel steun nodig de eerste tijd, niet omdat het zielig is oid, maar omdat het enorm ingrijpend is als je kind niet gezond ter wereld komt.
Maar het is zeer zeker zo dat het juist vaak ook blijkt dat ouders zoveel vreugde hebben met gehandicapte kinderen, ze zijn zo ontvankelijk voor het Woord. ed.

Dat ik sterkte zei tegen girly was dan ook niet om het kindje zelf, maar wel de zorgen die er onlosmakelijk aan verbonden zijn.
( heb t van dichtbij meegemaakt)
Het was ook geen verwijt hoor. Ik begrijp jou ook heel goed. Mensen hebben inderdaad steun nodig. Niet alleen na de geboorte, maar ook jaren later als iedereen zo iets heeft: ja dat weten we nou wel, maar de ouders hebben vaak nog veel vragen en steeds weer nieuwe vragen.
Veel mensen zeggen het ook zonder na te denken, en als je dan zegt: joh, een ongezond kindje niet, zeggen ze: O, ja natuurlijk wel.
Een lepel vol vriendelijkheid helpt de ander om de waarheid te slikken.
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10440
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: Waar denk je op dit moment aan? [2]

Bericht door Orchidee »

Aan een vriendin...waarvan ik me afvraag of dit nog wel vriendschap is :?
Hoe moet ik hiermee omgaan :hum
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
albion
Berichten: 7514
Lid geworden op: 27 dec 2007, 18:23
Locatie: ergens in nederland

Re: Waar denk je op dit moment aan? [2]

Bericht door albion »

Orchidee schreef:Aan een vriendin...waarvan ik me afvraag of dit nog wel vriendschap is :?
Hoe moet ik hiermee omgaan :hum

Ik weet niet precies wat jij bedoelt. Dus kan ik ook niet zeggen hoe je ermee om moet gaan.
Mijn vriendschappen zijn wel hecht, maar we zien of spreken elkaar soms maanden niet.
Gisteren ben ik toevallig bij een vriendin geweest waar ik al vanaf mijn jeugd mee bevriend ben, maar
het is zeker meer dan twee jaar geleden dat ik voor het laatst contact met d'r had. Het was gisteren dus
extra gezellig en we hadden elkaar heel wat te vertellen. :)
De halve waarheid is funester dan de onjuistheid (E. von Feuchtersieben)
Gebruikersavatar
BJD
Berichten: 2464
Lid geworden op: 29 jun 2006, 21:37

Re: Waar denk je op dit moment aan? [2]

Bericht door BJD »

BJD schreef:dat er een verdachte is aangehouden in de moordzaak Andrea Luten..! Mooi zaak dat dit nog lijkt te worden opgelost.
hij geeft bekend..

Super. die verplichte dna afgifte bij bep veroordelingen.. zou eigenlijk voor een ieder moeten gelden..
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10440
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: Waar denk je op dit moment aan? [2]

Bericht door Orchidee »

De geboortedag van mijn vader...geb:10-05-1931 _ overl: 07-09-2004
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18728
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Waar denk je op dit moment aan? [2]

Bericht door helma »

BJD schreef:
BJD schreef:dat er een verdachte is aangehouden in de moordzaak Andrea Luten..! Mooi zaak dat dit nog lijkt te worden opgelost.
hij geeft bekend..

Super. die verplichte dna afgifte bij bep veroordelingen.. zou eigenlijk voor een ieder moeten gelden..
gewoon invoeren dat het standaard gebeurt bij de hielprik :tilt
Gebruikersavatar
vogeltje
Berichten: 830
Lid geworden op: 20 okt 2009, 22:27
Locatie: onbekend

Re: Waar denk je op dit moment aan? [2]

Bericht door vogeltje »

helma schreef:
BJD schreef:
BJD schreef:dat er een verdachte is aangehouden in de moordzaak Andrea Luten..! Mooi zaak dat dit nog lijkt te worden opgelost.
hij geeft bekend..

Super. die verplichte dna afgifte bij bep veroordelingen.. zou eigenlijk voor een ieder moeten gelden..
gewoon invoeren dat het standaard gebeurt bij de hielprik :tilt
Ben ik op teuge... Niet standaard aub.
Gods weg is niet de gemakkelijkste, maar wel de mooiste!
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18728
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Waar denk je op dit moment aan? [2]

Bericht door helma »

want?
als je een id kaart haalt als 13 jarige dan nemen ze ook vingerafdrukken
ik zie het in dat verlengde
albion
Berichten: 7514
Lid geworden op: 27 dec 2007, 18:23
Locatie: ergens in nederland

Re: Waar denk je op dit moment aan? [2]

Bericht door albion »

Bij ons is er een moord opgelost. Het gaf een hele geruststelling toen men de dader had.
De halve waarheid is funester dan de onjuistheid (E. von Feuchtersieben)
Gebruikersavatar
henriët
Berichten: 12915
Lid geworden op: 30 mar 2007, 17:54

Re: Waar denk je op dit moment aan? [2]

Bericht door henriët »

Dat de Heere zo goed wat we welk moment nodig hebben. Ik had even geen moed door omstandigheden. Belde er een vriendin, die zo goed van de Heere sprak en me op Hem wees....
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
Gebruikersavatar
madelief1983
Berichten: 441
Lid geworden op: 31 mei 2008, 09:56

Re: Waar denk je op dit moment aan? [2]

Bericht door madelief1983 »

*girly* schreef:aan m'n schoonzusje en zwager die vanmiddag een zoon hebben gekregen...Hij is ernstig gehandicapt, en het is allemaal nog heel onzeker hoe het gaat verlopen
hoe gaat het er nu mee?
MariaW
Berichten: 485
Lid geworden op: 25 mei 2005, 17:55

Re: Waar denk je op dit moment aan? [2]

Bericht door MariaW »

Aan de mensen die nu in onzekerheid leven door de vliegtuigcrash
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17370
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Waar denk je op dit moment aan? [2]

Bericht door huisman »

Aan dat kind dat nu met botbreuken in het ziekenhuis van Tripoli ligt (helemaal alleen)
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Gebruikersavatar
Lassie
Berichten: 10864
Lid geworden op: 08 jun 2004, 23:23

Re: Waar denk je op dit moment aan? [2]

Bericht door Lassie »

Aan een oud klasgenootje van me die zwanger was en eind juni was uitgerekend, het kindje is in haar buik overleden.
Gesloten