blijmoedig schreef:
Waar ik niet zo goed tegen kan, is dat er altijd met twee maten wordt gemeten. Er wordt zo makkelijk een oordeel uitgesproken over anderen, die niet in de lijn staan van de gereformeerde traditie. Alles wat maar enigszins niet in die lijn staat is verdacht, of dwalende, of zondig, of nog buitenstaand. Dat komt op mij nou vaak hard en kil over. Dan ervaar ik ook weinig compassie. Maar zodra jullie maar enigszins het idee hebben, dat iemand iets kritisch zegt over jullie of waar jullie voor staan dan is de wereld te klein. En dan wordt het al snel schoppen en provoceren genoemd. Dat is niet eerlijk. Als je aan een discussie meedoet, moet je tegen een stootje kunnen. Ik sta overigens ook in de lijn van de reformatie, dus ik hoop dat ik nog wat langer wordt gedoogd.. ::please
Als je in de lijn van de reformatie staat, dan is dat wat daar niet mee in lijn staat toch ook verdacht?
Volgens mij wordt er in een anders topic best normaal gediscussieerd over de eredienst. Dan gaat het tussen mensen die liever aan de lijn van de gereformeerde traditie blijven staan, of die daar toe neigen aan de ene kant en tussen mensen die het anders willen aan de andere kant. Lees dat eens en neem er een voorbeeld aan.
Je zet jezelf met dit 'jullie' taalgebruik wel erg buiten de de doelgroep van dit forum. Dat je daar staat, dat is niet erg, maar ga dan toch niet schoppen. (En ga je dan niet meteen aangevallen voelen omdat ik het woord 'schoppen' gebruik, want elders worden discussies wél normaal gevoerd).