-DIA- schreef:Onder Aspergers heb je nog weer oneindig veel varianten. Er zijn er die qua IQ echt niet ver komen, en er zijn ook hoogbegaafden onder.
Er wordt (met de kennis die we nu hebben) zelfs beweerd dat Einstein het Syndroom van Asperger had... Dat kan ik niet bewijzen, en waar ze dat op gronden weet ik ook niet.
Wel merk ik een enorm verchil. Destijds heb ik mede op advies van een behandelend arts een MSN-lijstje aangmaakt met 'lotgenoten'. Het valt me erg moeilijk met sommigen op een normaal peil een gesprek te voeren... Vandaar dat mijn MSN veelal ongebruikt blijft wegens desinteresse...
Albert Einstein staat voor: nieuwsgierig, consistent, integer, gewetensvol, aandachtig en altijd persoonlijk. De onderzoeker, die vooral denkt in hypotheses, die hij aandachtig toetst door het stellen van vragen. Vragen en doorvragen, niet ophouden nieuwsgierig te zijn. Einstein had een heel eigen manier van leren. Op school was hij geen hoogvlieger, hij heeft zijn eigen lijn gevolgd. Praten over zichzelf kon hij niet. Hij was nuchter en sceptisch. Alleen in zijn vioolspel kon hij zijn gevoelens kwijt.”
Ik ben heel benieuwd waarom mensen denken dat Einstein een Asperger was. Omdat hij maar één grote hobby had ofzo? Wie zal het zeggen? Ik heb ook grote interesse voor bepaalde dingen zoals: aardbevingen. Wil dat zeggen dat ik Asperger heb?
Ik dacht eigenlijk dat Einstein een ADHD-er was

ADHD’ers hebben een gave tot analytisch denken, een hoge dosis creativiteit en een goed voorstellingsvermogen om problemen (anders) op te lossen. Beroemden onder de ADHD’ers zijn o.a. Albert Einstein, Thoman Edison en Leonardo da Vinci.