Oude druk en de oudvaders (Petrus van Mastricht)

Plaats reactie
mayflower

Oude druk en de oudvaders (Petrus van Mastricht)

Bericht door mayflower »

Wie van jullie leest geregelt vanuit de oude druk?

Ik zelf heb er best moeite mee, en zolang ik het in moderne druk kan lezen doe ik dat, of het engels is ook geen probleem.

Maar omdat ik erg geinteresserd ben in Petrus van Mastricht, weet ik dat ik afhankelijk ben van de oude druk. In de modere druk is er niets, en in het engels is er maar een boekje (a treatsie on regeration).

Ik denk, dat me zelf toch maar moet gaan oefenen in het lezen van de oude druk, want er zijn zog zoveel parels van de oudvaders, die alleen in oude druk zijn.
Miscanthus

Bericht door Miscanthus »

Oorspronkelijk gepost door mayflowerIk denk, dat me zelf toch maar moet gaan oefenen in het lezen van de oude druk, want er zijn zog zoveel parels van de oudvaders, die alleen in oude druk zijn.
Vertaal ze dan meteen in hedendaags nederlands, dan kunnen wij er ook van genieten.
Unionist

Bericht door Unionist »

Op de Ger Gem-school in Barneveld kregen ze vroeger (een jaar of 15 geleden) in groep 8 les in oudedruk lezen.

Ik weet niet of dat nog zo is.
Bij 7500 postings kom ik weer terug (en af en toe tussendoor als ik zin heb)
mayflower

Bericht door mayflower »

Oorspronkelijk gepost door Unionist
Op de Ger Gem-school in Barneveld kregen ze vroeger (een jaar of 15 geleden) in groep 8 les in oudedruk lezen.

Dat is wel bijzonder, voorral om dan die bijzondere theologische boeken te lezen.
Gian

Bericht door Gian »

Oorspronkelijk gepost door Unionist

:pu:pu

Ik wist dat er een ds. Kersten-school is, maar dat de gg ook scholen heeft niet.
Is dat echt zo? Hoeveel? of alleen in B'veld....?
Margriet
Contacteer:

Bericht door Margriet »

Ik heb dat echt nog op school gehad ( ietsje meer dan 15 jaar geleden) en het is jammer als dat niet meer gebeurt , dus veel dingen niet meer gelezen kunnen worden.
Ik heb het trouwens mijn kinderen geleerd.
Christian faith has to do less with what you know and more with whom you know, namely God and God in Christ. Rev. Martin E Marty
Plaats reactie