Uhm, volgens mij ben je niet echt bekend met de mogelijkheden op huur-gebied. Ik zou zeggen: Verdiep je er nog eens in. Want wat je hier allemaal zegt, is dikke onzin. Er zijn genoeg plaatsen in NL waar je goedkoop kan huren zonder in een allochtonenbuurt te komen.refo schreef:Dat is het ook meestal.memento schreef: Klopt inderdaad (ook willen sommige mensen dat niet zien). Maar het is meer een status-probleem denk ik. In sommige streken wordt (met name onder refo's) huren beschouwd als iets minderwaardigs.
Zeker in de steden.
Dan huur je óf heel voordelig in een allochtonenbuurt. Nou ja, voordelig. 400-450 euro voor een flat met een woonkamer van 16m2. Nou, daar kun je als niet werkende pas getrouwde vrouw de Marokkaanse vrouwen Nederlands leren. Als het mag van d'r lui mannen.
Of je huurt peperduur. 600-800 betaal je zomaar voor een echt huis in een gewilde wijk.
SGP wil bezuinigen op kinderopvang!
Re: SGP wil bezuinigen op kinderopvang!
De gemiddelde wachttijd in Barneveld is toch echt 6 jaar voor een huurwoning.
Gewetensbezwaarde trouwambtenaar - 'De totalitaire staat werpt het geweten van haar burgers weg als een waardeloos vod'
Dr. J.H. Bavinck
Dr. J.H. Bavinck
Ook al weer niet waar. Wij konden er een huis krijgen na 1 jaar en 8 maanden (2005-2006)caprice schreef:De gemiddelde wachttijd in Barneveld is toch echt 6 jaar voor een huurwoning.
Ik begrijp dat het kopen van een woning een heikel punt is op refoforum maar misschien kan daar een apart topic aan gewijd worden. Laten we het hier over de kinderopvang hebben.
Was dit particulier of via een zgn ' woonstichting' ?Mister schreef:Ook al weer niet waar. Wij konden er een huis krijgen na 1 jaar en 8 maanden (2005-2006)caprice schreef:De gemiddelde wachttijd in Barneveld is toch echt 6 jaar voor een huurwoning.
Vier jaar ingeschreven gestaan zonder enig succes.
Particulier is er genoeg te krijgen, maar erg duur.
Gewetensbezwaarde trouwambtenaar - 'De totalitaire staat werpt het geweten van haar burgers weg als een waardeloos vod'
Dr. J.H. Bavinck
Dr. J.H. Bavinck
Belachelijk...zo'n uitspraak...refo schreef:
Ik blijf volhouden: het is in NL noodzakelijk dat er meer dan 1 inkomen is in een gezin. Het is anders haast niet te doen. En dan ga ik uit van de Randstad.
Wij wonen ook in de Randstad

Luther: ik ben het helemaal met jou eens!
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Erasmiaan schreef:Ik begrijp dat het kopen van een woning een heikel punt is op refoforum maar misschien kan daar een apart topic aan gewijd worden. Laten we het hier over de kinderopvang hebben.

gingen jullie toch niet in de meivakantie alsook in de zomervakantie op vakantieLuther schreef:Sorry, maar dit is een statusprobleem.refo schreef:Ik blijf volhouden: het is in NL noodzakelijk dat er meer dan 1 inkomen is in een gezin. Het is anders haast niet te doen. En dan ga ik uit van de Randstad.
Ontzeg jezelf en je gezin allerlei luxe, en je kunt prima op één salaris wonen. Ik woon zelf duur in de Randstad, en wij moeten inderdaad zuinig doen met mijn modaal salaris, maar daar is toch niks mis mee. Ik ga liever een keer niet op vakantie, dan dat ik mijn kinderen tekort zou doen door dat niet één van ons beiden thuis is.
Goed plan van de SGP!

Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
nou mister, als onze trouwdatum vast ligt
dan neem ik zeker contact met je op, je mag ons zeker helpen aan een goedkoop huis in de veluwe!!!

wat de toekomst brengen moge, mij geleidt des Heeren hand [/color]
jij naar de veluweber10e schreef:nou mister, als onze trouwdatum vast ligtdan neem ik zeker contact met je op, je mag ons zeker helpen aan een goedkoop huis in de veluwe!!!
![]()

ach arme meid

Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
- JolandaOudshoorn
Bij ons komt zo'n leuke buitenschoolse opvang, dat ik spontaan wil gaan werken om mijn kinderen daar naar toe te laten gaan
Ik weet, mijn Verlosser leeft
ben je mal joh meid, het beste plekje is toch echt thuis hoor!JolandaOudshoorn schreef:Bij ons komt zo'n leuke buitenschoolse opvang, dat ik spontaan wil gaan werken om mijn kinderen daar naar toe te laten gaan
ze kunnen het aantrekkelijk maken, maar de moederliefde en warmte en aandacht missen ze!
- JolandaOudshoorn
Tja... dat is ook weer zo. Alleen, lijken ze daar na schooltijd niet altijd evenveel behoefte aan te hebben. Zooblief blijft meestal op het schoolplein hangen, dochterlief gaat graag spelen bij vriendinnetje en ma-lief zit met al haar moederliefde en warmte en aandacht alleen thuishenriët schreef:ben je mal joh meid, het beste plekje is toch echt thuis hoor!JolandaOudshoorn schreef:Bij ons komt zo'n leuke buitenschoolse opvang, dat ik spontaan wil gaan werken om mijn kinderen daar naar toe te laten gaan
ze kunnen het aantrekkelijk maken, maar de moederliefde en warmte en aandacht missen ze!

Ik weet, mijn Verlosser leeft
Behalve die ene keer dat er wat mis gaat (gat in de knie, geplaagd worden, etc). Dan kunnen ze terecht bij een mamma die er voor ze is...JolandaOudshoorn schreef:Tja... dat is ook weer zo. Alleen, lijken ze daar na schooltijd niet altijd evenveel behoefte aan te hebben. Zooblief blijft meestal op het schoolplein hangen, dochterlief gaat graag spelen bij vriendinnetje en ma-lief zit met al haar moederliefde en warmte en aandacht alleen thuishenriët schreef:ben je mal joh meid, het beste plekje is toch echt thuis hoor!JolandaOudshoorn schreef:Bij ons komt zo'n leuke buitenschoolse opvang, dat ik spontaan wil gaan werken om mijn kinderen daar naar toe te laten gaan
en dat niet alleen,memento schreef:Behalve die ene keer dat er wat mis gaat (gat in de knie, geplaagd worden, etc). Dan kunnen ze terecht bij een mamma die er voor ze is...JolandaOudshoorn schreef:Tja... dat is ook weer zo. Alleen, lijken ze daar na schooltijd niet altijd evenveel behoefte aan te hebben. Zooblief blijft meestal op het schoolplein hangen, dochterlief gaat graag spelen bij vriendinnetje en ma-lief zit met al haar moederliefde en warmte en aandacht alleen thuishenriët schreef:ben je mal joh meid, het beste plekje is toch echt thuis hoor!JolandaOudshoorn schreef:Bij ons komt zo'n leuke buitenschoolse opvang, dat ik spontaan wil gaan werken om mijn kinderen daar naar toe te laten gaan
het idee voor de kinderen.. mama is thuis.. ik kan daar terecht, dat geeft een veilig en geborgen gevoel!