Spreuk van de dag

Johann Gottfried Walther

Re: Spreuk van de dag

Bericht door Johann Gottfried Walther »

Hij (God) veinst noch en spot niet, wie alle mensen roept en niet wil alle mensen zalig maken, dat is tot Hem, trekken, en krachtelijk doen, dat ze tot Hem komen, en zalig worden; maar wie alle mensen roept en nochtans niet wil dat ze al teza¬men tot Hem komen, of die tot Hem komen niet wil zalig maken, die moet geacht worden te veinzen, spotten en bedriegen. Maar dit doet God niet. Want Hij roept alle mensen, en wil ernstelijk dat ze alle tot Hem komen, en Hij wil ook alle mensen zalig maken, die tot Hem komen. God, wil niet dat iemand hemzelven achte een verworpene te zijn; maar Hij wil dat ze alle het Evangelium zullen geloven en zich bekeren.

(Prof. Dr. Zacharias Ursinus)
"Zie, de Heere is gekomen met Zijn vele duizenden heiligen, om gericht te houden tegen allen, en te straffen alle goddelozen onder hen, vanwege al hun goddeloze werken, die zij goddelooslijk gedaan hebben, en vanwege alle harde woorden, die de goddeloze zondaars tegen Hem gesproken hebben"
Auto

Bericht door Auto »

Een Christus-mythe verlost mij niet, maar wel een Heiland die onder Pontius Pilatus geleden heeft, gestoren en begraven is, en opgewekt ten derde dage!
Johann Gottfried Walther

Bericht door Johann Gottfried Walther »

U kunt honderd keer bekeerd zijn, maar u moet Christus kennen, bekering maakt niet zalig, maar Christus maakt zalig, en het door geloof met Hem verbonden zijn, en Hem kennen door het geloof.
"Zie, de Heere is gekomen met Zijn vele duizenden heiligen, om gericht te houden tegen allen, en te straffen alle goddelozen onder hen, vanwege al hun goddeloze werken, die zij goddelooslijk gedaan hebben, en vanwege alle harde woorden, die de goddeloze zondaars tegen Hem gesproken hebben"
Luther
Contacteer:

Bericht door Luther »

God is de Zon, ik ben de maan; als de wereld er tussen staat, is het donker bij mij.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
henriët

Bericht door henriët »

Het geloof redeneert niet, het geloof gehoorzaamt!
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
Luther
Contacteer:

Bericht door Luther »

henriët schreef:Het geloof redeneert niet, het geloof gehoorzaamt!
Blijvende levensles!
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
jakobmarin

Bericht door jakobmarin »

Luther schreef:God is de Zon, ik ben de maan; als de wereld er tussen staat, is het donker bij mij.
De zon is de schaduw van God
Wie zegt 'er is geen waarheid' heeft groot gelijk, want die bestaat wél.
henriët

Bericht door henriët »

het verleden betreden is het heden ingaan
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
jakobmarin

alleen echte vrienden zeggen het als je gezicht vies is :haha
henriët

Bericht door henriët »

jakobmarin schreef:alleen echte vrienden zeggen het als je gezicht vies is :haha
bron rd :haha
vogeltje

Bericht door vogeltje »

henriët schreef:
jakobmarin schreef:alleen echte vrienden zeggen het als je gezicht vies is :haha
bron rd :haha
Heel leuke spreuk!
Gods weg is niet de gemakkelijkste, maar wel de mooiste!
jakobmarin

De vrouw volgt de man waar zij gaat (of had ik die al eens opgegeven? ik vind hem nog steeds errug sterk :) )
Joannah

Bericht door Joannah »

"hij die blij is met niets, is blij met alles"
Why do we spend money we don’t have on things we don’t need to create impressions that don’t last on people we don’t care about ?
elbert
Contacteer:

Bericht door elbert »

Gelezen op internet: "Dear Iceland, we said send CASH, not ASH".
Joannah

Bericht door Joannah »

elbert schreef:Gelezen: "Dear Iceland, we said send CASH, not ASH". :humhihi
Ja wat een rotland he. ik ben best wel voor referenda, maar om je bevolking nu te raadplegen over het willen terugbetalen van schuld, te wijten aan het wanbestuur van een bank, is wel heel absurd.
Why do we spend money we don’t have on things we don’t need to create impressions that don’t last on people we don’t care about ?
Plaats reactie