Waarom mannen niet luisteren en vrouwen niet kaart kunnen le

madelief

Waarom mannen niet luisteren en vrouwen niet kaart kunnen le

Bericht door madelief »

Nou ik ben toch in een leuk boek bezig.
De titel is hetzelfde als van deze topic.
Geschreven door Allan en Barbara Pease.
Ze hebben nog een deel uitgegeven. Het toont heel wat opmerkelijke verschillen aan tussen jongen en meisjes.
Sommige dingen moet je wel overslaan omdat het niet overeen komt met wat er in de bijbel staat. Maar het klopt voor een heel groot deel wel.
Bv dat als vrouwen testosteron krijgen toe gediend dat ze dan beter kunnen file parkeren. Waarom relaties uit gaan.
Waar jongens over praten: hoe dingen werken, sport, techniek, functie van dingen werk nieuws. Errug herkenbaar. Waarom de vrouwen meer dingen zien.
Hoe het kijk gedrag is van de man en van de vrouw. De man kijkt ver als met oogkleppen op. En de vrouw kijkt breed. Zo vind zij wel dingen in de koelkast en hij minder snel.

Kortom een boek om aan te raden.
limosa

Bericht door limosa »

Whoeaahahahaha, dit is leuk!

Bv dat als vrouwen testosteron krijgen toe gediend dat ze dan beter kunnen file parkeren.
Is dat goedkoper dan af en toe een bumpertje overspuiten? (Overigens mij vrouw heeft in 15 jaar geen kras op de auto gereden!)

Waar jongens over praten: hoe dingen werken, sport, techniek, functie van dingen werk nieuws.
Volgens mij vergeet je hier nog een onderwerp ;-) .

En deze dan:
Zo vind zij wel dingen in de koelkast en hij minder snel.
Maar mannen zoeken in de koelkast heeeeeeel gericht hoor! Daardoor zien ze wat anders wel eens over het hoofd . . .

Misschein is het wat voor de vaderdag?
Jootje

Bericht door Jootje »

:,:,:,:,:,:,:,:,

Ik zag het boek toevallig vandaag liggen in de boekhandel. Er was nog een soortgelijk. Waarom mannen...(???ben ff de titel vergeten) en vrouwen altijd schoenen kopen.

Lijkt me inderdaad gewoon grappig om een keer zo'n boek te lezen!

Jootje
Jelle

Bericht door Jelle »

Ik merk zonder dat ik het boek gelezen heb zelf al heel veel verschillen tussen vrouwen en mannen.
Misschien dat ik zelf oko eens zo'n boek gaan schrijven om alles eens op papier te zetten en wereldkundig te maken.
Trouwens Madelief het klopt wel, ik kan thuis nooit wat vinden en mijn vrouw zegt dan altijd je kijkt ook niet. Conclusie vrouwen zoeken beter en zien beter:,

Trouwens over dat kaartlezen klopt, meestal ben ik al op de plaats van bestemming voordat mijn vrouw de bestemming op de kaart heeft gevonden.
daarom draai ik maar een routebeschrijving uit via een routeplanner dan hoeft ze het alleen maar voor te lezen.

[Aangepast op 13/6/03 door Jelle]
Jootje

Bericht door Jootje »

Oorspronkelijk gepost door Jelle

Trouwens over dat kaartlezen klopt, meestal ben ik al op de plaats van bestemming voordat mijn vrouw de bestemming op de kaart heeft gevonden.
daarom draai ik maar een routebeschrijving uit via een routeplanner dan hoeft ze het alleen maar voor te lezen.

[Aangepast op 13/6/03 door Jelle]
Komt heeeeel bekend voor Jelle, ik krijg ook altijd commentaar...
Vorig jaar toen we samen op vakantie gingen mistten we de eerste afslag gelijk over de grens al:,:,:,:,:,:,
Jelle

Bericht door Jelle »

Ik snap hem Jootje, we gana met vakantie naar Italie en er komen kaarten binnen met: de groeten uit Belgie.:u:u:u
Jootje

Bericht door Jootje »

Zoiets:)
Jelle

Bericht door Jelle »

Hoi Lo, dat zou wel eens kunnen kloppen, je leeft tegenwoordig in een rare tijd. je hebt. nu al vrouwelijke mannen en mannelijke vrouwen. Dus zo'n boek kan nog heel wat vraagtekens opleveren.
madelief

Bericht door madelief »

Dat staat er ook in beschreven hoor.

Ennu ook een test. Of je vrouwelijke of mannelijke hersenen hebt.
pingpongbal

Bericht door pingpongbal »

Nou madelief ik word steeds nieuwsgieriger! Ik hoor het wel als je het uit hebt hè?

Maar ik weet ook nu al dat lang niet alles met mij zal kloppen. Maar het is natuurlijk over het algemeen genomen. Maar ik ben juist iemand die een hekel aan schoenen kopen heeft en juist de kaart wil lezen omdat ze anders verkeerd rijden! Wel moet ik soms de kaart omdraaien met de richting waar we heen rijden naar boven (schijnt ook typisch iets voor vrouwen te zijn) omdat ik anders niet goed kan zeggen of we links of rechts moeten... :!
refo

Bericht door refo »

Heb ook wel eens gelezen dat als een vrouw iets vraagt ze iets anders bedoeld en dat ook van een ander denkt. Als een man iets vraagt wil hij ook weten wat hij vraagt.

Dan krijg je zulke gesprekken:
Hij: hoe laat is het?
ZIj: Hoezo?
Hij: WIl ik ff weten
ZIj: Maar waarom?

Of:
Zij: Hoe laat is het?
Hij: Half drie
Zij denkt: We zouden op kwart voor drie weggaan, maar hij lijkt het vergeten.

't Is maar dat je het weet. 't Kan misschien ruzie voorkomen.
madelief

Bericht door madelief »

Vrouwen denken meer door, en zoeken overal wat achter denk ik.
Madtice

Bericht door Madtice »

Dat boek moet ik ook nog lezen. Het schijnt inderdaad zowel grappig als verhelderend te zijn. Het is toch geschreven door ene John? Zo'n makker die ook altijd bij Oprah Winfreh Show komt opdraven?
Plaats reactie